Inlägg från: Sedek |Visa alla inlägg
  • Sedek

Tråddödare igen....

Isnogood skrev 2009-12-01 21:56:01 följande:
    He he he...tror "helvetet fryser" innan det skulle ske.....
    Äh, nu ska vi inte vara negativa!

Kanske jag köper den där fabriken en gång i framtiden, då lovar jag att införa bonussystem i förpackningsavdelningen
  • Sedek
    Grizelda skrev 2009-12-01 22:04:58 följande:
    Först skulle jag undra varför, vad är baktanken, sedan skulle jag få dåligt samvete eftersom jag bara skulle ha råd att ge typ en burk pepparkakor tillbaka och sist men inte minst skulle jag fråga mig hur personen hade tänkt sig att jag skulle komma i och ur bilen. Skohorn? Lyftkran?
    Men det kanske är just det som är "bak" tanken, att få hembakta pepparkakor i retur...

Eller var det lite ångsökt kanske?
  • Sedek
    Velour skrev 2009-12-01 22:10:52 följande:
    Vadå "jo, lite kanske..." LITE? Skulle du inte ens uppskatta tanken bakom? Jo, jag kan säga dig vem som är den otacksamme: Scratchy! Han fick en bil av mig inatt, men jag fick inte ens ett tack!
    Jag måste hålla lite Scratchy, vi är ju ändå inte så många killar här i tråden och vi borde värna lite om varandra
  • Sedek
    Grizelda skrev 2009-12-01 22:15:23 följande:
    Om jag hade trott på att det låg sådan kraft i hembakta pepparkakor hade jag lärt mig baka för länge sedan! Vilken business! Mycket ångsökt, alltså...
    Isnogood verkar ha kommit på detta, så som hon bakar. Ni kan kanske baka ihop
  • Sedek
    Velour skrev 2009-12-01 22:15:40 följande:
    Ja, lillgrabben kan behöva lite stöd.
    Jepp

Efter att ha fått reda på att de där klippen är det roligaste på Youtube så.... Stackarn...
  • Sedek

Har ni sett drömyrkestråden?

Varför väljer man vanliga jobb som drömyrke? Jag fattar inte. DRÖMYRKE liksom, president, utrikesminister, oljeshejk, IT-guru som redan tjänat 500 mkr, Men så väljer man ekonom

• Sedek
    Velour skrev 2009-12-01 22:47:29 följande:
    Det gäller att vara lite realistisk också. Men visst, här talar vi om DRÖMyrken och då är det väl fritt fram att tänja på gränserna hur mycket man vill kanske.
    Exakt, ta i lite! Har folk inga drömmar?

Inser ju såklart att alla är inte lika, alla vill inte ha drömmar antar jag. Men det kan vara lite svårt att se det när en som jag inte skulle överleva utan att få lov att drömma om framtiden och all storhet jag kommer uppnå...

Btw, hittade en bra ledtråd till varför jag träffade på den överdrivna amerikanska predikanten. You want to know?
  • Sedek
    Velour skrev 2009-12-01 22:56:19 följande:
    Jo, man har väl drömmar. Men grejen är att jag drömmer om vissa tillvaron som jag känner att jag faktiskt vill och med lite möda KAN förverkliga. Alltså drömmar som det GÅR att göra något av. Fast det kanske man kan göra med alla drömmar? Vet inte. Om jag vill veta ledtråden? Det beror på vad det kostar.
    Men det är just det, sikta så högt du har förmåga att tänka. Så vet du i alla fall att du försökt så gott det går! Klart man ska tro och inbilla sig att det går att förverkliga. Jag går ju runt och tror helt seriöst att jag någon gång kommer att bo i ett 500 m2 stort hus med anställda... Nöjer mig med 300 m2 och att grannens unge klipper gräset också, men ändå, jag siktar högre.

Det kostar nästan ett "snälla", det räcker med "Du kan väl ge mig ledtråden är du snäll"
  • Sedek
    Velour skrev 2009-12-01 23:09:40 följande:
    Jag förstår tanken. Sikta mot stjärnorna så kanske du nåt trädtopparna. Men när jag tror eller inbillar mig att det går att förverkliga, så gör jag något åt det också. Sen om det inte gick som jag planerat, betyder det nog att den drömmen var fel Så du är fortfarande ute efter ett "snälla"? Näääääääääääääää, den gången jag skrev "snälla" var första och sista gången. Iallafall frivilligt
    Äsch också!

Ska nog lura ur dig det nån gång

Man kan ju ha uppnåeliga delmål, på väg mot det ouppnåeliga.
  • Sedek
    Velour skrev 2009-12-01 23:11:56 följande:
    Men du kanske kan svara på detta, är du evangelist?
    Nej för helskotta!
Svar på tråden Tråddödare igen....