Inlägg från: Sedek |Visa alla inlägg
  • Sedek

Tråddödare igen....

Velour skrev 2009-11-29 23:39:55 följande:
    Alla bra är upptagna om 10 år? Knappast...Men även om det nu är så, är det inget jag bekymrar mig för heller. Jag menar, kom igen..
    Du menar: kom igen.., alltså Velour, vem vill inte ha henne om hon vinkar lite...

Nu ska du få vara seriös om Iransk import.
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-29 23:53:28 följande:
    Ingen som är intresserad..
    Jooo, kör, vill veta!
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-29 23:58:39 följande:
    Haha, nä så uppblåst är jag faktiskt inte. Allvarligt talat kan jag ibland inte se meningen med förhållanden. Det måste till så otroligt mycket för att jag ska ge det en chans. Samtidigt krävs det så otroligt lite för att jag ska tappa intresset. För mig iallafall.
    Det trodde jag väl inte heller.

Men vem ska du dela de nattliga promenaderna med då? Vem ska du kyssa på kvällen istället för att äta en morot? Delad glädje är dubbel glädje, eller?

En bra tvåsamhet slår det mesta, tror jag i alla fall.
    Men samtidigt förstår jag att när man väl ordnat sitt liv, ensam, och trivs bra så lämnar man nog inte det för vad eller vem som helst.
  • Sedek

Intressant! Svårt att förstå för en som är helt utanför. Det är inte det man först tänker när man tänker på att man gifter sig med en från utlandet. Men jag kan se det framför mig, en i omständigheterna svag Svensk man blir nog lätt och fort undertryckt och utnyttjad.

Men du då, varför tycker DU att det är fel? De Iranska tjejerna som då kommer hit de får ju allt de vill ha, och dessutom får de en man som de kan styra och ställa med.

Tycker du synd om Svenskarna?

Äsch, svårt att förklara hur jag menar men du kanske fattar?

• Sedek

Ledsen att behöva yttra dessa ord än en gång - men jag måste sova, ska upp o jobba i morgon och behöver ha med mig en någorlunda utvilad hjärna till kontoret.

Jag hade lovat mig själv att lägga mig före kl 23 idag...

Godnatt o kram, hörs i morgon!

• Sedek
    Velour skrev 2009-11-30 00:25:25 följande:
    Jag tycker att det är fel för att det just är fel behandling av en annan människa. Jag kanske har blivit ordentligt bränd i mitt förhållande, men för det anser jag inte att man ska behandla folk illa, att det är rätt åt mannen och så. Tvärtom tycker jag att det är sån synd att folk inte strävar mer efter att vara goda mot varandra. Sånt är så sällsynt.
    Att inte gifta sig för egen vinnings skull, utan för att man VILL vara tillsammans. Bilda en "du & jag mot världen" -tvåsamhet där man är god mot varandra.

Och så kanske du känner samhörighet på något sätt med dessa Iranska tjejer som kommer hit och beter sig som de gör?!

Lite måndagseftermiddagsfunderingar från mig
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-30 15:24:52 följande:
    Nu förstår jag inte vad det är du frågar, men jag personligen känner ingen som helst samhörighet med såna tjejer. Jag _förstår_vad som kan ligga bakom ett sånt beteende, men jag personligen tar avstånd från sånt beteende. Jag har personliga erfarenheter av iranska kvinnor som gör vad som helst för att få komma hit och sen när de väl är här, behandlar de sin man som smuts. Även om jag är medveten om hur situationen ser ut i Iran som i sin tur ger upphov till desperation, tyckte jag att kvinnans beteende var avskyvärt. Känner ingen som helst _samhörighet_med såna kvinnor.
    Samhörighet var fel ord. Om man säger såhär:

Säg att jag flyttar till Thailand ett år för att jobba på ett företag tillsammans med thailändare. Och som vi vet är Thailand fullt av fulla semestersvenskar som köper småkillar (lite generalisering kanske).
    Jag skulle då inte vilja bli sammankopplad med dessa gubbar, och kommer inte gilla att bli det heller. Men det kommer antagligen att ske - den typen av samhörighet menade jag. Och med det förstår jag att du har den hållning du har, gentemot de iranska tjejerna som kommer hit.

Förstår såklart att du inte står bakom deras handlande med tanke på det du skrivit.

Ett antagande som avslutades med ett ? för att ge dig chans att ge din syn på saken, det var inget anklagande men ett något olyckligt ordval av mig.

*smyger försiktigt ut från FL och går tillbaka till mitt arbete*
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-30 15:56:22 följande:
    Nu fick jag ett _ganska_ okristligt nummer. Det var bara nollan som räddade det från att bli helt okristligt.
    Det där numret är tillräckligt okristligt ska jag säga dig!!!

Skickar lite motgift för säkerhetsskull:

• Sedek
    Isnogood skrev 2009-11-30 20:13:28 följande:
    Åh...ja visst.... "äntligeeeeeeeeeeeen" måndag........ (njae..)
    Det som är bra med måndagar är att det är bara 4 dagar kvar till fredag + att det är jättelänge kvar till nästa måndag
Svar på tråden Tråddödare igen....