• storkpatrullen

funkar heminsemination?

Jag blev lite skärrad häromdagen, då jag pratade med en bög som hade försökt länge att heminseminera med sin tjejkompis. Det lyckades inte och till slut fick de försöka med ivf i stället. Det som skärrade mig var att han sa att hans läkare hade berättat att det var lönlöst med heminseminering, att det är ungefär en procents chans att det ska lyckas för att det "händer något i samlaget som inte händer vid insemination".

Jag vet redan att det han sa låter långsökt och underligt, men detta är en man som man i allmänhet har anledning att lita på. Så jag undrar inte om ni tycker att det låter konstigt, för det tycker redan jag, men jag skulle vilja ha lite faktisk verklighet. Har ni lyckats, eller känner ni folk som lyckats, med heminseminering? Eller håller jag på och försöker helt i onödan?

• Svar på tråden funkar heminsemination?
  • heid

En fråga lite på temat om heminsemination: var har ni hittat era donatorer? Vi har ingen i vänskapskretsen som kan/vill ställa upp och överväger att börja annonsera, men var då?

Tack för tipsen!
    heid

• UoM

Heid: Vi hittade vår donator på http://www.donor.se vi ska göra vår andra insemination om några dagar. Vår donator är helt underbar och precis vad vi har letat efter.
    Hoppas ni hittar det ni söker! :) 

• smultronplanta

Jag heminseminerar med en kille som ska vara närvarande pappa, vi fann varandra på www.villhabarn.se. Klicka på forumlänken "sökes" så finns det annonser.

• smultronplanta

Jag ville bara tillägga att heminsemination bevisligen funkar, jag plussade svagt idag efter vårt första försök

• emmisss

Jag blev gravid på första försöket med hemma inseminering! Det slutade dock i missfall i vecka 8 precis som vilken "vanlig" graviditet hade kunnat sluta som, efter 4 månader var jag gravid IGEN med hemma inseminering! Så nog fungar det allt!  Gravid 2 ggr innom loppet av typ 6 månader!

Nu kryper en liten 7 månaders skrutta runt här på golvet och säger baap bap bap bap! :)

• de funkar

jag min fru har gjort heminseminering och vi har fått tre vackra dötrar, de som säger att de inte funka de ljuger

• emmisss

Klart det funkar! :)
    Jag väntar mitt tredje barn nu med hemmainsemination! Oxå på första försöket!

Varför skulle det inte funka???

• Lisa92

Har tips på en sida där man kan köpa saker till sin heminsemination tex inseminationsspruta, burkar, mm.

www.heminsemination.nu

Hade tänkt att beställa därifrån själv :)

• Blomman2013

Hej de är så att jag och min pojkvän ska testa heminsemination och jag undrar om de verkligen funkar vi har försökt skaffa barn nu i tre år och är jätte sugna att prova de här. Väldigt tacksam för svar ????

• Det vackraste
    Blomman2013 skrev 2015-06-01 13:02:00 följande:
    Hej de är så att jag och min pojkvän ska testa heminsemination och jag undrar om de verkligen funkar vi har försökt skaffa barn nu i tre år och är jätte sugna att prova de här. Väldigt tacksam för svar ????

Om ni har försökt på vanligt sätt i tre år är det ingen ide med heminsemination. Det blir samma sak. Har du ägglossning? Har han kollat sina spermier? Har ni gjort infertilitetsutredning? Ska ni prova inseminering som kan öka chansen ska det i så fall vara intrauterin insemination hos gynekolog. Ev med hormonstimulering så du släpper två ägg och ägglossningsspruta så ni kan pricka ägglossningen precis. Annars ivf.
  • Anonym (?)
    de funkar skrev 2013-12-07 14:36:39 följande:

jag min fru har gjort heminseminering och vi har fått tre vackra dötrar, de som säger att de inte funka de ljuger

Snälla skulle ni kunna förklara hur ni gjort ? Uppskattas
  • Anonym (?)
    emmisss skrev 2013-12-08 15:39:37 följande:

Klart det funkar! :)
    Jag väntar mitt tredje barn nu med hemmainsemination! Oxå på första försöket!

Varför skulle det inte funka???

Skulle du kunna förklara hur du gjort? 
  • Anonym (?)
    Familjen Mu skrev 2009-09-29 09:52:00 följande:

Tycker att det låter väldigt konstigt det där som läkaren sa. Om jag inte minns fel så kan det vara lättare att bli gravid vid en heminsemination än vid klinik.
    Flertalet spermier dör vid upptiningen (klinik) och vid en heminsemination använder man ju färsk sperma. Sedan gäller det att "pricka rätt" dag osv och man ska "matcha" varandra (donator+kvinna)

Vi sätter igång med syskonförsök själva snart så kan återkomma

Lycka till!

Vad menar du med matcha varandra? Är de inte alla män+kvinnor som matchar med varandra? Så om ja och min sambo försöker men inte matchar med varandra så kan de va svårt att bli gravid? Eller vad exakt innebär det? 
  • Alma777
    smultronplanta skrev 2011-01-21 21:39:24 följande:

Jag heminseminerar med en kille som ska vara närvarande pappa, vi fann varandra på www.villhabarn.se. Klicka på forumlänken "sökes" så finns det annonser.

Hej
    Jag har klickat på länken och bara sett en massa artiklar. Jag är ny här och jag letar efter någon som vill vara medförälder. Några tips? Bra för din hjälp.
  • Anonym (Natalie)

Gammal tråd men jag har en vän som har gjort det och lyckats på första försöket. Har en annan vän som försökte några gånger men inte lyckades (hon blev gravid senare på vanligt sätt i ett förhållande).
    Men omöjligt är det absolut inte. Det borde väl inte vara så mycket svårare än när man har samlag? Iallafall om man gör på rätt sätt. 
    Min vän som lyckades berättade att hon hade burken i armhålan på väg hem för att hålla den varm iallafall , det kanske hjälpte. 

Svar på tråden funkar heminsemination?