• storkpatrullen

funkar heminsemination?

Jag blev lite skärrad häromdagen, då jag pratade med en bög som hade försökt länge att heminseminera med sin tjejkompis. Det lyckades inte och till slut fick de försöka med ivf i stället. Det som skärrade mig var att han sa att hans läkare hade berättat att det var lönlöst med heminseminering, att det är ungefär en procents chans att det ska lyckas för att det "händer något i samlaget som inte händer vid insemination".

Jag vet redan att det han sa låter långsökt och underligt, men detta är en man som man i allmänhet har anledning att lita på. Så jag undrar inte om ni tycker att det låter konstigt, för det tycker redan jag, men jag skulle vilja ha lite faktisk verklighet. Har ni lyckats, eller känner ni folk som lyckats, med heminseminering? Eller håller jag på och försöker helt i onödan?

• Svar på tråden funkar heminsemination?
  • emmisss

Hej alla jag skrev tidigare i tråden om att jag har vestibulit och blev gravid med hemma insemination, men fick missfall i vecka 8.

Efter missfallet så väntade vi en mens men var snart pået igen med medicinspruta vid ägglossning. Och i morse plussade jag starkt igen!! Så det funkar absolut med hemma inseminering! Lycka till alla!

• Familjen Mu
    emmisss skrev 2009-10-16 08:39:47 följande:
    Hej alla jag skrev tidigare i tråden om att jag har vestibulit och blev gravid med hemma insemination, men fick missfall i vecka 8. Efter missfallet så väntade vi en mens men var snart pået igen med medicinspruta vid ägglossning. Och i morse plussade jag starkt igen!! Så det funkar absolut med hemma inseminering! Lycka till alla!
    Åh va roligt för er, grattis och så håller jag tummen!

Här går vi själva och väntar på ett plus, BIM den 23/10!
  • storkpatrullen

För mig blev det inget den här månaden, mensen kom igår... *suck* Hoppas det gick bättre för er andra!

• Familjen Mu
    Kip skrev 2009-10-21 22:10:00 följande:
    För mig blev det inget den här månaden, mensen kom igår... *suck* Hoppas det gick bättre för er andra!
    Usch så tråkigt Här fick jag också mens idag (torsdag) Nya tag i november
    Lycka till allihopa!
  • Familjen Mu

Här kom ju mensen förra veckan så det blir alltså nya tag. Ska försöka att få in 2 inseminationer denna cyklen för att öka våra chanser. Hoppar även över att göra äl-tester denna gången, tror nämligen att genom att lyssna på kroppen istället så har man mer chans att då även slappna av på ett annat sätt. Kommer även att denna gången köra med grapefruktsjuice som sägs öka det fertila sekretet

• Gaytjej
    Familjen Mu skrev 2009-10-26 11:38:31 följande:
     Hoppar även över att göra äl-tester denna gången, tror nämligen att genom att lyssna på kroppen istället så har man mer chans att då även slappna av på ett annat sätt.
    Du gör förstås som du vill :) men jag vill ändå säga att jag inte håller med om det du skrev där! ÄL-test är ett hjälpmedel, inte ett stjälpmedel och stress i den bemärkelsen du syftar på påverkar inte fertiliteten har undersökningar visat.

Däremot så kan man ju säkert vara mer eller mindre fruktsam i förhållande till LH-stegring och ÄL än vad genomsnittspersonen är, så att titta på sekret och lyssna på kroppen och 'fylla på' flera ggr är förstås bra.
  • Caramello Koala

Jag lider av vaginism och kan därför inte genomföra samlag. Vi körde med vanlig medicinspruta och det gick hur bra som helst!

Har blivit gravid två gånger. Båda gångerna på andra försöket Lycka till!

• Familjen Mu

Caramello Koala skrev 2009-10-26 19:34:37 följande:

Jag lider av vaginism och kan därför inte genomföra samlag. Vi körde med vanlig medicinspruta och det gick hur bra som helst! Har blivit gravid två gånger. Båda gångerna på andra försöket Lycka till!
    Vad roligt att höra att det gick bra, grattis!
    Tråkigt med det andra dock.
    Gaytjej skrev 2009-10-26 17:00:56 följande:
    Du gör förstås som du vill :) men jag vill ändå säga att jag inte håller med om det du skrev där! ÄL-test är ett hjälpmedel, inte ett stjälpmedel och stress i den bemärkelsen du syftar på påverkar inte fertiliteten har undersökningar visat.Däremot så kan man ju säkert vara mer eller mindre fruktsam i förhållande till LH-stegring och ÄL än vad genomsnittspersonen är, så att titta på sekret och lyssna på kroppen och 'fylla på' flera ggr är förstås bra.
    Ja det gör jag (vi) Visst ska/kan äl-test vara ett hjälpmedel men tror inte man ska stirra sig blind på resultatet då jag själv tror att det kan vara missvisande vissa gånger. Inga tester är 100% säkra.
    Jag har så pass regelbundna cyklar och känner när äl är på väg så denna gången gör vi helt enkelt såhär
  • emmisss

Caramello Koala skrev 2009-10-26 19:34:37 följande:

Jag lider av vaginism och kan därför inte genomföra samlag. Vi körde med vanlig medicinspruta och det gick hur bra som helst! Har blivit gravid två gånger. Båda gångerna på andra försöket Lycka till!
    Det funka för mig med som har vestibulit! Dock har vi kanske en sperma bank hemma, :) så det kanske blir lättare att pricka rätt....
  • Familjen Mu

Kip: Hur blir det med dig/er, kommer ni försöka denna månaden också?
    Vi kommer att inseminera 2 gånger nästa vecka!

Svar på tråden funkar heminsemination?