• storkpatrullen

funkar heminsemination?

Jag blev lite skärrad häromdagen, då jag pratade med en bög som hade försökt länge att heminseminera med sin tjejkompis. Det lyckades inte och till slut fick de försöka med ivf i stället. Det som skärrade mig var att han sa att hans läkare hade berättat att det var lönlöst med heminseminering, att det är ungefär en procents chans att det ska lyckas för att det "händer något i samlaget som inte händer vid insemination".

Jag vet redan att det han sa låter långsökt och underligt, men detta är en man som man i allmänhet har anledning att lita på. Så jag undrar inte om ni tycker att det låter konstigt, för det tycker redan jag, men jag skulle vilja ha lite faktisk verklighet. Har ni lyckats, eller känner ni folk som lyckats, med heminseminering? Eller håller jag på och försöker helt i onödan?

• Svar på tråden funkar heminsemination?
  • Lindreas

Okej, det enda jag hittar nu är från Wikipedia, men jag är inte helt hundra på hur exakt det är....

sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%A4desbl%C3%A5sa

• Familjen Mu

Hittade lite mer info ang heminsemination på denna sida: 74.125.77.132/search&cd=22&hl=sv&ct=clnk&gl=se

Citerar ett stycke från sidan 17:
    "Det är enkelt och ofarligt att inseminera sig själv med en liten spruta som du kan få av oss. Det kan dock vara mycket farligt att experimentera med att lägga upp icke tvättad sperma direkt i livmodern. Det kan bli fatalt för det finns bakterier, manliga könshormoner mm. i sädesvätskan som är farligt att få upp i livmodern.
    Till livmodern ska bara spermierna ta sig. Därför ska bara icke tvättad sperma läggas högst upp i vagina vid en insemination hemma. Därefter kommer bara spermierna att simma upp till livmodern, såsom efter ett vanligt samlag."

• Familjen Mu

Länken blev visst lite fel, hoppas denna ska fungera istället:

www.storkklinik.dk

Man ska sedan läsa under "Information inför insemination."

• Lindreas
    Gaytjej skrev 2009-12-03 19:24:44 följande:
    Intressant!
    Men som sagt, det är ju wikipedia, så man kan ju inte vara helt hundra på att det stämmer, men det kan nog ligga en del i det! :)
  • Familjen Mu

2.a advent och allt...BIM -3 för oss och vi plussade idag!
    Så visst fungerar heminsemination

Åååh är så glad!

• Gaytjej
    Familjen Mu skrev 2009-12-06 10:51:15 följande:
    2.a advent och allt...BIM -3 för oss och vi plussade idag!Så visst fungerar heminsemination Åååh är så glad!
    Nejmen hoppsanhejsan! =D Grattis!!!!!!!!!!! =D
  • Familjen Mu
    Gaytjej skrev 2009-12-06 11:55:31 följande:
    Nejmen hoppsanhejsan! =D Grattis!!!!!!!!!!! =D
    Tusen tack
  • storkpatrullen

Åh grattis så hemskt mycket!

Svar på tråden funkar heminsemination?