• storkpatrullen

funkar heminsemination?

Jag blev lite skärrad häromdagen, då jag pratade med en bög som hade försökt länge att heminseminera med sin tjejkompis. Det lyckades inte och till slut fick de försöka med ivf i stället. Det som skärrade mig var att han sa att hans läkare hade berättat att det var lönlöst med heminseminering, att det är ungefär en procents chans att det ska lyckas för att det "händer något i samlaget som inte händer vid insemination".

Jag vet redan att det han sa låter långsökt och underligt, men detta är en man som man i allmänhet har anledning att lita på. Så jag undrar inte om ni tycker att det låter konstigt, för det tycker redan jag, men jag skulle vilja ha lite faktisk verklighet. Har ni lyckats, eller känner ni folk som lyckats, med heminseminering? Eller håller jag på och försöker helt i onödan?

• Svar på tråden funkar heminsemination?
  • Familjen Mu

Tusen och åter tusen tack...men nu tippar man nästan mer på tå!
    Vill ju så gärna att den stannar!

• BigMama08

Låter märkligt det läkaren sa. Jag har inte hört annat än att det funkar.

En kompis till mig blev gravid på första heminsemineringsförsöket och hur många blir det annars via ett vanligt samlag

• CellenEllen

2 försöket idag.. var på ul i går och Äl är på väg.. Nu kom min vän i morse o leverade i 1 ml sprutor 2 st..
    hoppa hoppas.. Hur går det för er.. GRattis fam Mu

• Familjen Mu

CellenEllen: Tack och önskar även dig lycka till och hoppas att det tar sig nu!

• storkpatrullen

Min mens kom igår, om det är någon som fortfarande undrar... Det är fjärde gången det inte blev något, när är det lagom att börja misströsta?

• Catta85

vi gjorde en heminsemination och det tog sig på första försöket...så visst funkar det :)

• Familjen Mu
    Catta85 skrev 2009-12-25 19:41:26 följande:
    vi gjorde en heminsemination och det tog sig på första försöket...så visst funkar det :)
    Ja klart det fungerar, dem säger att det t.o.m. är lättare att bli gravid genom heminsemination än insemination på klinik Tror att det beror på att det blir en helt annan sak av det på hemmaplan, men avslappnat.

Vårt första barn fick vi genom insemination på klinik, lyckades på första försöket.
    Denna gång körde vi heminsemination och lyckades på tredje
  • Gaytjej
    Kip skrev 2009-12-22 17:00:39 följande:
    Min mens kom igår, om det är någon som fortfarande undrar... Det är fjärde gången det inte blev något, när är det lagom att börja misströsta?
    Nej så tråkigt att höra =(
    När det är lagom att börja misströsta? Vid klinikgjorda inseminationer så efter 6-8 försök med 'dokumenterat god sperma', statistiskt sett. Du kan nog lägga till några försök ifall de är gjorda hemma. 80% tror jag det är blir gravida inom ett år. Av resterande del så behöver några helt enkelt bara mer tid (vilket ju kan vara nog så drygt) medan andra behöver hjälp via utredningar och ev IVF/ISCI osv osv.
    Men misströsta inte än, tycker jag!
    Önskar er lycka till med nästa försök!
  • Familjen Mu

Kip: Missade totalt ditt inlägg

Vad tråkigt att höra men håller tummen att det snart lyckas!

• elachick

Hej

Jag och min man skall genomföra heminsemination nu i slutet av denna månad. Undrar var ni som inseminerat er har fått tag på sprutor till själva inseminationen. Har hört från visa att de använder en sån spruta som man har till barnmedicin bara det att man får fila ner kanten så det inte skaver när man inseminerar. Hur gör ni när ni inseminerat? Detta blir vårt första försök så vi vill gärna ha så utförlig beskrivning som möjligt,

Grattis till er som plussat och lyckats det känns bra för oss andra som med vill.

Tacksam för svar

Kram

Elachick 

Svar på tråden funkar heminsemination?