• storkpatrullen

funkar heminsemination?

Jag blev lite skärrad häromdagen, då jag pratade med en bög som hade försökt länge att heminseminera med sin tjejkompis. Det lyckades inte och till slut fick de försöka med ivf i stället. Det som skärrade mig var att han sa att hans läkare hade berättat att det var lönlöst med heminseminering, att det är ungefär en procents chans att det ska lyckas för att det "händer något i samlaget som inte händer vid insemination".

Jag vet redan att det han sa låter långsökt och underligt, men detta är en man som man i allmänhet har anledning att lita på. Så jag undrar inte om ni tycker att det låter konstigt, för det tycker redan jag, men jag skulle vilja ha lite faktisk verklighet. Har ni lyckats, eller känner ni folk som lyckats, med heminseminering? Eller håller jag på och försöker helt i onödan?

• Svar på tråden funkar heminsemination?
  • Familjen Mu

Inseminerade idag (en gång till på onsdag) så håller tummen att det tar denna gången

Lycka till ni andra också

• storkpatrullen

Ja, jag kommer att försöka den här månaden också. Första blev igår, nästa imorgon.

• Familjen Mu
    Kip skrev 2009-11-02 23:25:37 följande:
    Ja, jag kommer att försöka den här månaden också. Första blev igår, nästa imorgon.
    Önskar dig lycka till och hoppas det går vägen denna månaden
  • storkpatrullen

Tack, och detsamma! Har investerat i lite längre sprutor och striktare förhållningsorder till donatorn, inte för att jag vet om det hjälper men det är lika bra att maximera chanserna. :)

• Familjen Mu
    Kip skrev 2009-11-03 12:13:04 följande:
    Tack, och detsamma! Har investerat i lite längre sprutor och striktare förhållningsorder till donatorn, inte för att jag vet om det hjälper men det är lika bra att maximera chanserna. :)
    Vad bra
    Själva så använder vi 10ml´s sprutor, dem är verkligen kanon. Man kan köpa dem i 10-pkt på apoteket. Dock måste man skriva under ett papper!

Då är det tid idag för vår 2.a insemination i denna cyklen
  • Familjen Mu
    Mirix skrev 2009-11-04 19:02:40 följande:
    10ml!? Det blir ju max 2,5 ml...
    Åh nej, det har 2 av 3 gånger blivit mer än 2,5ml MEN det är inte det de handlar om.
    Man kommer längre upp och dessa sprutor är lättare att använda (tycker vi)
  • Mirix

e det sant, vår donator har aldrig producerat mer än 2,5ml ;-P
    O ja det blev ju ett barn ändå, behövs väll egentligen bara en rackare

• CellenEllen

Har nu heminseminerat mig 2 dagar i rad. Tycker det är svårt att tvätta medecinsprutan. Hur gör ni? vad heter sprutorna i 10pack på apoteket? Vad är det för skumt papper man måste fylla i.. Håller tummarna för er alla.. Föressten hur många insemineringar har ni som blev gravida gjort per cykel ?

• Familjen Mu
    CellenEllen skrev 2009-11-09 23:07:17 följande:
    Har nu heminseminerat mig 2 dagar i rad. Tycker det är svårt att tvätta medecinsprutan. Hur gör ni? vad heter sprutorna i 10pack på apoteket? Vad är det för skumt papper man måste fylla i.. Håller tummarna för er alla.. Föressten hur många insemineringar har ni som blev gravida gjort per cykel ?
    Tvätta sprutan? Du kör väl inte med samma varje gång?

Det finns bara en sorts 10ml´s sprutor i 10 pkt, bara att fråga (dem har dem ej framme) Iomed att dessa sprutor även kan användas till andra ändamål (tex injektion av olika slag) så för apoteken anteckningar.

Vi har gjort 2 inseminationer denna cyklen och ska testa snart HOPPAS såklart på PLUS!
Svar på tråden funkar heminsemination?