Inlägg från: TheCoopers |Visa alla inlägg
  • TheCoopers

Är du oroad över invandringen?

Henom skrev 2009-09-29 14:13:25 följande:
    Skillnaden är ju här att dessa svenskar vanligen ändå lär sig det nya landets språk, arbetar och får egen inkomst, rör sig normalt ute i samhället tillsammans med "urinvånarna", anpassar sig till landets normer osv. De isolerar inte sig i ghetton där de eldar upp bilar och bohag och vägrar lära sig språket, förutom okvädesord då som hora t ex.
    Nix de lär sig inte alls landets språk ..Jo de kan möjligen säga : Una Cerveza por favor .
    Men orsaken till byarna är ju att det kan bevara sin svenskhet , ha svenska dagis och prata svenska .

Dessutom är de många svenskar som har åsamkat mycket skadogörelse på sina härliga fester .

Jag vet ju inte vart du får din information ifrån , men min verklighetsuppfattning är lång ifrån din .
    Jag känner ingen invandrare som bara kan säga hora .

Lika lite som alla poliser bara skulle kunna säga : Neger  i Skåne
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    Äpplen och Päron skrev 2009-09-29 14:18:36 följande:
    Oj, jag visste inte att all invandrare eldar upp bilar och bohag. Det kanske bara är de fåtal invandrare jag träffat som pratar svenska, inte eldar upp bilar och bohag och inte heller kallat mig hora.
    hahha hade missat det ? Stora majbrasor gör de varje dag medans de skriker hora och sedan kör de iväg i sin HUMMER alt BMW ..

Its the truth
  • TheCoopers
    Henom skrev 2009-09-29 14:21:46 följande:
    Märker att inte många av er bor i skåne... Naiva så det förslår.
    Ja för Skåne är ju vägbanande och där bor urtypen av alla invandrare ?

Jag bor i Stockholm

Tro mig vi har en och annan "icke - svensk " här också

• TheCoopers
    Henom skrev 2009-09-29 14:30:14 följande:
    Äpplen och Päron skrev 2009-09-29 14:24:11 följande: Skåne tar emot så enormt många fler invandrare än Sverige i övrigt, därför märker vi också problemen väldigt tydligt. Bor man i norrland t ex så är det ju lätt och sitta och vara PK och fin när man slipper eländet.
    Jag bor i Stockholm

och sluta använda ordet PK .. herregud det går inflation i det ordet .

Man kan tycka annorlunda än dig utan att vara PK .

Försök vara lite mer originell .
  • TheCoopers
    Apolline skrev 2009-09-29 14:31:15 följande:
    Men om ni flyttar till Israel till exempel? Vill du fortsätta fira påsk och midsommar och sätta dina barn i en svensk skola? Eller skulle ni börja fira judiska högtider, omskära sönerna och bära kalott?
    De skulle självklart fira sina högtider och vara svenska

Ingen svensk skulle omskära sin son ...

• TheCoopers
    Henom skrev 2009-09-29 14:37:22 följande:
    Jo, PK är det enda ordet för människor som vägrar se verkligheten, för att den inte passar in med den utopiska fantasibild man själv har.
    Jag har ingen fanasi bild .

Jag bor i Stockholm är tillsammans med en andra generationens invandrare ( som dock är uppvuxen i Sundsvall ) .

Jag har bott i USA och Västindien och rest en massa runt om i världen .
    Jag har sett och upplevt världen själv .

Jag hittar inte på .

Sverige är inte jordens mittpunkt .
  • TheCoopers
    Henom skrev 2009-09-29 14:40:13 följande:
    Äpplen och Päron skrev 2009-09-29 14:38:29 följande: ...och 60% av de som röstat i denna omröstnings verklighet.
    Hade du antagit den muslimska kulturen med hull och hår om du tvingades flytta till ett muslimskt land ?

Eller blivit jude om du flyttat till Israel ?

I think not
  • TheCoopers
    Henom skrev 2009-09-29 14:41:52 följande:
    Ändå vill alla hit?
    Vilka alla vill hit ?

Knappast så att hela världen står i kö för att få komma hit . Väldigt få människor bor i Sverige i jämförelse med världen .

Klart man hellre väljer Sverige än att bli dödad
    men det finns massor med länder som ligger före Sverige på mest eftersökta
  • TheCoopers
    Henom skrev 2009-09-29 14:45:32 följande:
    Från Somalia kanske? Där dom är analfabeter till och med i sitt eget språk.Den invandring vi har i Sverige är så gott som enbart tärande från underutvecklade länder. Närande vore den om det var behövd arbetskraftsinvandring, och inte bara socialfall.
    Väldigt många svenskar som lever på soc också

Ut med dem med på en gång !

• TheCoopers
    Zamorak skrev 2009-09-29 14:50:54 följande:
    Varför ska svenskar ut för att dom går på soc? Är ju till för att hjälpa svenskar som inget annat har.
    Ironi opch sarkasm käre Zamorak ...
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?