Inlägg från: TheCoopers |Visa alla inlägg
  • TheCoopers

Är du oroad över invandringen?

funfactory skrev 2009-09-30 09:24:44 följande:
    Jag hatar inte alla svenskar nej. Jag hatar heller inte alla "invandrare" När jag fick ägg på mig så tänkte jag inte "åh jävla invandrare som kastar ägg på mig" utan jag skre till de att de var idioter. Men tillbaka fick jag - håll käften jävla svennehora- Jag är trött på alla idioter här som springer runt och förstör. Barn som vuxna. Men jag känner en hel del som bor här som sköter sig och är helt underbara. Men de människor som gör bra ifrån sig ser man ju inte. Det är ju bara det dåliga man ser tyvärr. Det hände massor med skit också när jag bodde i min hemort. Men inte i samma mängd och lika ofta. Sverige behöver ta hand om de som finns här redan och hjälpa dem med det dem behöver. Ge dem ett liv där de kan jobba/ plugga precis som alla andra och inte leva på soc. För att kunna göra det måste man göra ett stop för invandringen ett tag också. För som det är nu hinner man ju inte ta hand om någon fören det kommer en kull till. Sen när man har fått ordning på det hela så kan man börja släppa in fler.
    Min kompis jobbar på en "fin" Högstadieskola i STockholm dvs barn med föräldrar som har mycket pengar  går där ( nästan uteslutande svenskar ) till största delen .

Där kan vi snacka om skitungar , som klottrar , har sönder skolmaterial , puttar och spottar på lärare . Kallar henne för hora m.m
    De har kastat stenar på folk som går förbi från skoltaket och minst en gång i månaden har de gäng bråk .

och detta av svenska ungdomar från välbärgade hem ...

Snorungar JAPP ... men det har nog föga att göra med att de är svenskar ...
    Troligtvis har det att göra med uppfostran , personlighet och tonårshormoner .
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    200908291 skrev 2009-09-30 09:38:26 följande:
    "vuxen person" är lite med modifikation. Många av dem kanske är vuxna till åldern men inte till levnadssätt.
    Sant så sant
  • TheCoopers
    funfactory skrev 2009-09-30 09:39:17 följande:
    Hur menar du med politiskt aktiv? Är du med ett parti? Försöker du lösa problemet själv tillsammans med ditt parti? eller du är bara aktiv med dina åsikter men gör inget själv?
    Fråga 1 , . Ja med i ett parti
             2. ja
             3. åsikter mest eftersom det är få människor som kan egenhändigt ändra på lagar och regler rent praktiskt .
  • TheCoopers
    funfactory skrev 2009-09-30 09:42:16 följande:
    Jag tänker inte tänka nästa gång jag får ägg på mig "åh det är bara synd om dem, jag ska nog sträcka ut min hand och hjälpa dem" för då hade de väl skrattat mig i ansiktet. Det är inte okej! Att bete sig illa oavsett hur synd det är om människor. Jag hade en tuff uppväxt och det var synd om mig då. Men jag betet mig inte som en idiot för det. Däremot så tog jag tag i mig själv och gjorde något åt saken. Om inte du tror på dig själv vem ska då göra det? Man kan inte förvänta sig att få allt utan att skapa själv. Man får så för sin egen lycka.
    Nej det är inte synd om dem för att de kastar ägg på dig . Men det lär finnas en orsak till att de beter sig som de gör .
    Det är helt förkastligt att kränka ngn så som de gjorde mot dig , däremot har detta inget att göra med att de är födda utomlands . Gener och blod har inte orsakat deras beteende .
  • TheCoopers
    BlommyNess12 skrev 2009-09-30 09:45:29 följande:
    Jag fattar inte heller denna diskussion om slöja, jag är etniskt svensk, ateist och ändå tycker jag om att ha sjal eller slöja på mig, det är vackert, fint, och skönt att få undan håret ur ögonen, varför ska inte vuxna människor få ha vad de vill för hattar, mössor, sjalar, halsdukar och vantar, liksom?
  • TheCoopers
    Henom skrev 2009-09-30 09:57:30 följande:
    [Och vem försåg flyktingarna med dessa handelsvaror? Jo, svenskarna på orten, [/citat]Och flyktingarna själva är helt utan ansvar? Dom tog emot varorna under pistolhot förstår jag? Sluta dalta.
    Daltas behövs inte . Det är människor vi pratar om.

Tänkte om du hade glömt det .
  • TheCoopers
    Henom skrev 2009-09-30 10:13:14 följande:
    Verkligen inte. Däremot får svenskarna alltid skulden eftersom det är ju så syyyynd om invandrarna, därför måste dom elda upp sina bohag/gå ut och våldta/whatever. Det är vårt fel, för Muhammed & Co mår ju inte braaaaa, för Sverige är så styyyyyggt.
    1. Svenskarna får inte alltid skulden , Get of your high horses !

2 . Väldigt orginellt att använda just namnet Muhammed
  • TheCoopers
    Henom skrev 2009-09-30 10:18:16 följande:
    Du får väl göra som du vill eftersom du är vuxen. Är du så dum att du vill förtrycka dig själv så gör det för guds skull. Men tvinga inte på småtöser religiösa förtrycksymboler. Föräldrar ska väl för tusan skydda sina barn.
    Hur är det ett förtryck att bära själ menar du ?
  • TheCoopers
    milizza skrev 2009-09-30 10:28:22 följande:
    HelloKillern:Va va va va???Vad har det med saken att göra att din son vill ha sjal ibland?Trodde tråden på något sätt handla om invandringen osvJag ptatar om MUSLIMER som TVINGAR på sina barn sådant SKIT.Min 3 åring brukar ta fram mina stringtrosor och vill ha dom.. Jaha? Ska hon få gå till dagis med dom då eller?Dom flesta barn vill vara som föräldrarna , rätt normalt. Men som förälder får man sätta en sund och hälsosam gräns!!!
    Stringtrosor har mig veterligen ingen religiös grund .

kalott har det

Slöja har det ...
  • TheCoopers
    Henom skrev 2009-09-30 10:43:48 följande:
    MijaMia - Det är ju inte direkt för svenskarnas skull som PK-Sverige förbjuder julpyssel.
    PK PK PK

... Gud vilket tjatigt ord
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?