Inlägg från: TheCoopers |Visa alla inlägg
  • TheCoopers

Är du oroad över invandringen?

MijaMia skrev 2009-09-29 16:03:53 följande:
    Det är ju löjligt hur folk bedömmer saker.Någon som har en morsa som jobbar med en tjej som har sett en invandrare skrikit åt en kvinna väger alltid tyngre än observationer från någon som lever med invandrare, vars familj invandrat, vars omgängeskrets består av icke svenskar och vars halva familj är muslimer.Mina observationer är att det finns idioter ÖVERALLT. Även svenska män! Att vägra prata med en kvinna är inget stereotypiskt för invandrare. Det känns ju bara så fel att börja snacka om sådant. Vi glömmer helt bort den centrala problematiken.
    näää svenska män är helt och hållet ofelbara . Ingen misshandlar kvinnor , super eller våldtar .

I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    jaghopparhögt skrev 2009-09-29 16:04:36 följande:
    Men snälla, det beror på att Sven har lång arbetslivserfarenhet i Sverige och har dessutom många kontakter.Blir samma sak om man jämför Sven med Kalle 23 år.
    Nix Mohammed är född i Sverige OCH har samma arbetsliverfarenhet ... Sven får ändå jobbet .
  • TheCoopers
    Mollie77 skrev 2009-09-29 16:06:13 följande:
    Ok de är möjligt..Men denna tråd handlar om invandringen..
    Ja men det är också en diskusion , här diskuterar vi .
  • TheCoopers
    Dorian Ertymexx skrev 2009-09-30 01:11:25 följande:
    Inte ett dugg. Jag är mer oroad över alla naiva okunniga själar som hackar på invandrarna när de istället borde hacka på de marknadsliberala politikerna som sabbar samhället. Men det är ju alltid lättare att slicka uppåt och sparka nedåt förstås...
  • TheCoopers
    HelenaMaria skrev 2009-09-30 07:40:36 följande:
    Vad har det med intelligensen att göra? Berätta, jag är nyfiken.. För upplysning så kan jag säga att intelligensen inte står i korrelation till vilket parti man röstar på. Ok, låt se, vilket parti är bäst att rösta på om man vill höja sin intelligens..? Socialdemokraterna kanske -oops nu höjdes den till 135! Härligt!
    Njaa kanske inte intelligenskvoten MEN däremot tycker jag att en normalbegåvad OCH påläst person borde kunna se längre än dit näsan växer . Det är enkelt att snöa in och stänga av .

Svårare att se orsak till problemet och skapa en förståelse .

Kanske däri ligger svagheten .

Tror ju inte heller Hitler hade en låg intelligens nivå om man skulle göra ett IQ test , tvärtom . Men däremot hade han ju andra problem som är ganska uppenbara
  • TheCoopers
    HelenaMaria skrev 2009-09-30 08:11:10 följande:
    Ja, men om en intelligent person inte hittar något annat parti som ens vill diskutera integrationsfrågan, vad gör den intelligenta personen då? Många röstar på SD p.g.a. en enda sakfråga som de andra partierna inte vill diskutera. När de börjar diskutera så tror jag att SD får mindre anhängare.
    En intelligent person förstår att man inte kan rösta på ett parti där det enda som står på dagordningen är invandringen och hur de ska ut härifrån .

Jag förstår frustrationen över att det inte diskuteras tillräckligt och än värre att INGET görs för att förbättra situationen men det skulle aldrig få mig att :

1. hata eller skylla på ivandrare
    2. rösta på ett parti som har en historia av rasistiska uttalanden och hets mot folkgrupp .

Att det ser ut som det gör nu är ju ett RESULTAT av problemet .
  • TheCoopers
    200908291 skrev 2009-09-30 08:30:48 följande:
    Vart den kommer ifrån? Lågkonjukturen tog med sig den.
    Ja förr var det ju "tattarnas " fel allithop

Nu är det invandrarna

Jävligt tacksamt att sparka på de som redan ligger . Varför inte dra politikerna i örat istället ?
  • TheCoopers
    Stårschan skrev 2009-09-30 08:40:52 följande:
    En intelligent person KAN också resonera som så att om man överhuvudtaget ska kunna få in folk i riksdagen som är beredd att diskutera dessa frågor, så är det kanske läge att rösta på ett parti som bara har en enda fråga på agendan, så att det åtminstone kommer in som minoritetsparti. Och har man råkat ut för många baksidor av invandring och känner sig personligen utsatt (som t.ex. skribenten som blivit utsatt för äggkastning och smällare i brevlådan, eller bajs i trappuppgången mm) så kanske man glider över från att tycka att det man tidigare ansett  var rasistiska uttalanden och hets mot folkgrupp, istället upplevs som sakliga uttalanden och vettiga åsikter. Obs. Detta är en teoretisk utläggning.  
    Ja fast då är det ju idioter man är arg på eller känner sig kränkt av .

Om man får utstå äggkastning etc av en svensk så hatar man ju inte alla svenskar , då kan man helt plötsligt skilja på ursprung och idioti .

Det tycker jag är konstigt .
  • TheCoopers
    200908291 skrev 2009-09-30 09:12:53 följande:
    I utsatta lägen så är det svårt och tänka rationellt utan ilskan tar över. Svensken har också svårt och säga ifrån "face to face" utan knyter näven i fickan och i hämndbegär lägger en röst på SD.
    Ja det förstår jag ju såklart .
    Men det borde ändå på ngt sätt vara omöjligt för en vuxen person att rösta på SD bara därför .

Tycker jag
  • TheCoopers
    Stårschan skrev 2009-09-30 09:16:59 följande:
    Att dra politikerna i örat är väl föga konstruktivt. Tror du att det är så himla lätt och roligt att vara politiker är det väl bättre att du själv ger dig in i politiken och påverkar inifrån. Det är precis lika lätt att sparka på politiker som på invandrare...
    Jag sparkar inte på politiker , men det är deras jobb . De är tillsatta för att föra detta land framåt och hitta lösningar på diverse problem i samhället .

Jag är politiskt aktiv

Annars hade jag inte suttit här och klagat
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?