Inlägg från: TheCoopers |Visa alla inlägg
  • TheCoopers

Är du oroad över invandringen?

Zamorak skrev 2009-09-30 11:40:45 följande:
    mrs Elliott skrev 2009-09-30 11:23:14 följande: Varför e de så viktigt att en invandrare kommer in i diskutionen?
    Undrar jag med ....
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    200908291 skrev 2009-09-30 11:43:01 följande:
    CloudBerry the 1st skrev 2009-09-30 11:37:36 följande: Att vi ska lägga mer resurser på de utsatta områderna håller jag helt med om men att ge dem ett kok stryk känns lite för medeltid för mig.
  • TheCoopers
    milizza skrev 2009-09-30 14:14:32 följande:
    I mina ögon är sverige nästan finlan, finland nästan samma land.Samma språk, värderingar och hudfärg.Och går vi tillbaka längre i tiden . Ja ni har väll alla läst historia!!!!!!Går väll inte att jämföra Finland, Norge och Danmark med tex IRAN.
    uuuhh neeej inte finland ...

Vi har ju knappast samma språk , det är inte samma språk ursprung . Då ligger vi närmare danskan .
    Hudfärg ? Vill jag inte ens kommentera .

Vad är den svenska hudfärgen ?
  • TheCoopers
    200908291 skrev 2009-09-30 14:00:16 följande:
    Men finnarna är ju överrepresenterade i brottsstatistiken...
    Ja men det vet vi ju att de alla är alkisar som sitter på bänken utanför Konsum Bråkar och skriker Voooi Vitto när man går förbi

Röda blodsprängda näsor har de också

Allihop

Japp japp

• TheCoopers
    milizza skrev 2009-09-30 14:22:16 följande:
    I FINLAND är mer än halva landet svensk talande.I många städer talar man enbart svenska. Vasa är ett bra exempel.Hudfärg? Vi från Norden är ljusa i hyn.
    Ja men det betyder ju inte att språket är likartat , Vi pratar ju inte finska i Sverige på samma sätt .

Nej vi det är vi inte .. det var länge sedan det var så . Ljusa i hyn alltså .
  • TheCoopers
    milizza skrev 2009-09-30 14:25:53 följande:
    FamiljenCooper:Tror INTE dom skriker detta när du går förbi.Varför skulle nån skrika SMÖR FITTA till dej? Det måste vara lite speciella alkisar då.
    Jo men de gör de .. precis som alla invandrare skriker svennehora ... det vet väl alla ?
  • TheCoopers
    Muneca skrev 2009-09-30 14:29:50 följande:
    Undra vad min son räknas som, hans blandning är: Norsk, Peruansk, Svensk, Japansk och Rysk?Han är född i Sverige..En sak är säker, han är människa, homosapiens, som vi alla andra. Fördjävligt artt kategorisera!
    Det hjälps inte att man är född här ... man måste ha svenskt blod och se svensk ut har jag förstått .

Min äldsta dotter är inte ens född här ... så du vet ju vad det betyder

Hon kanske "skickas tillbaka " snart ...
  • TheCoopers
    milizza skrev 2009-09-30 14:35:02 följande:
    JA givetvis måste man ha svenskt blod för att vara svensk!!!
    Ja eller inte .
  • TheCoopers
    Muneca skrev 2009-09-30 14:35:46 följande:
    Ja det är lite så jag förstått det med, så tragiskt.Trodde vi alla människor levde på samma planet, men nu är det så uppdelat att folk ska slita i saker o ting som dagisbarn och skrika "min".
    Ja det är väldigt tragiskt . Men folk har stora behov av att kategorisera människor.

Man får inte vara svensk om man har sydamerikanska föräldrar ... hur skulle det kunna vara möjligt ?

• TheCoopers
    Indianica skrev 2009-09-30 14:38:17 följande:
    För en rasist är det så att med ursprunget följer också en mängd olika egenskaper som en invandrare pga det medfödda aldrig kan komma ifrån. Men jag menar, ursprunget är väl inget problem egentligen eller har jag fel? Om jag flyttar till Frankrike är det väl inga problem om folk kallar mig invandrare så länge de inte sorterar in mig i ett fack med specifika egenskaper som anses vara otroligt negativa?
    Nää men man kanske känner sig svensk , det finns ju faktiskt en möjlighet att man gör det om man är född här eller adopterad .
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?