Inlägg från: TheCoopers |Visa alla inlägg
  • TheCoopers

Är du oroad över invandringen?

Henom skrev 2009-09-29 14:50:37 följande:
    Våra egna måste vi såklart ta hand om, men att importera problem är ju bara enfaldigt.
    Min sambos familj "importerades" på 70 talet .

Mycket välutbildade och högavlönade ...

Så problemet ligger nog inte i ursprunget Dear Sherlock
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    Stårschan skrev 2009-09-29 15:02:19 följande:
    Och jag tycker att om man inte har råd att hjälpa alla så ska man prioritera svenskar. Hade vi haft obegränsat med resurser hade det varit en annan sak.
    Vem är svensk då?

När är man svensk ?
  • TheCoopers
    Stårschan skrev 2009-09-29 15:08:26 följande:
    Oj. Den frågan har avhandlats i en egen tråd eftersom den är så mångfacetterad. Jag kan inte ge ett rakt och enkelt svar.

Ahh jag tänkte eftersom vi ska prioritera svenskarna . Då är det ju avgörande att veta vilka dessa svenskar är
  • TheCoopers
    Henom skrev 2009-09-29 15:14:43 följande:
    MiaMija - Invandrarkillar har en helt annan syn på svenska tjejer än vad svenska killar har. De är uppväxta med en helt annan, och usel kvinnosyn, därav den nedlåtande attityden mot svenska fria jämställda tjejer. Tjejerna är väl provocerande för dom enligt deras syn på hur en kvinna ska vara. Svenska killar har inte direkt problem med att en tjej har blont hår och kjol.
    Ok återigen en oerhörd generalisering . INGEN av de 100 tals invandrar killar har den kvinnosynen du beskriver .

Vad får du allt ifrån människa ?
  • TheCoopers
    Zamorak skrev 2009-09-29 15:19:20 följande:
    Många tonårs invandrar killar lever efter den stereotypen utåt, men inget de tycker isig.
    ja men då så :0)
  • TheCoopers
    Stårschan skrev 2009-09-29 15:27:35 följande:
    Nog förstår jag det, och du förtjänar ett bättre svar. I fallande skala menar jag etniska svenskar med rötterna djupt i den steniga svenska myllan. Därefter invandrade personer som integrerats i det svenska samhället, och som ser sig själva som svenskar. Därefter invandrade personer som ser en framtid i Sverige och som jobbar för att lära sig svenska och för att skaffa sig jobb och bli självförsörjande. Därefter invandrade personer som har noll önskan att acklimatisera sig och anpassa sig till svenska värderingar, men som ändå lyckats få svenskt medborgarskap. Och sist på skalan har vi sådana som är invandrade utan ambitioner att stanna överhuvudtaget. Men för att göra det lätt för mig skulle jag kunna dra en linje vid dem som har svenskt medborgarskap, och så stänger vi gränserna för allt annat än arbetskraftsinvandring tills vi kommit på fötter igen.
    Tackar för det
  • TheCoopers
    jaghopparhögt skrev 2009-09-29 15:59:07 följande:
    Äpplen och Päron skrev 2009-09-29 15:56:57 följande: Nej men när någon skyller på rasism för att de inte får jobb i Sverige, herregud ingen får jobb i Sverige om de inte har kontakter eller en rejäl utbildning inom relevant område.
    Men det finns ju en uppenbar rasism när det gäller just jobb, Mohammed eller Sven .. likadan utbildning ..vem får jobbet ?

SVEN
  • TheCoopers
    Mollie77 skrev 2009-09-29 16:00:56 följande:
    Jag tror inte jag egentligen behöver förklara de??Eller??Kvinnan är underlägen mannen o dessa barn behöver inte lyda regler som kommer från kvinnliga lärare bla....De gäller skola,arbete vad som..
    För alla invandrare är det så?

Är du helt säker på det ?
  • TheCoopers
    jaghopparhögt skrev 2009-09-29 16:02:22 följande:
    Du får nog berätta mer om Sven och Mohammed innan den frågan går att svara på.
    Behövs inte

Sven får jobbet oavsett .

Mohammed får inte ens komma på intervju ...
  • TheCoopers
    Mollie77 skrev 2009-09-29 16:02:54 följande:
    Jag har personligen råkat ut för att vara osynlig..Handlade o mannen tittade inte på mig,tilltalade mig inte utan sträckte fram handen för pengar..Efter mig kom en man som han genast pratade högt med...
    Har hänt mig med i USA ... i Sverige ... av vita amerikaner och rediga svenskar
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?