• Snova

Tatueringar är trashigt!

Jag tycker att de flesta tatueringar är trashiga, det ser billigt ut. Självklart finns det undantag även om de är få. Förstår att många inte delar min uppfattning dock.

Vad tycker du? Är det trashigt? Hur är en person som har tatueringar? Generalisering förstås men ändå - är det nåt "alla" har eller bara vissa kategorier? Är vissa tatueringar snyggare än andra?

snovas.blogspot.com/2009/10/trashiga-tatueringar.html

• Svar på tråden Tatueringar är trashigt!
  • sasssyy
    sushi81 skrev 2009-10-04 13:09:20 följande:
    Word! Undrar vad TS (och de andra är inne som tycker som TS) skulle säga om det visade sig att deras mamma/pappa kom med en tatuering endera dagen ? Är de trashiga då ?
    Det skulle vara hysteriskt. jag har en kompis som inte hade en jäkla aning om att hennes mamma hade en smurf tatuerad precis vid troslinningen... DET var hysteriskt.. för min kompis satt och gick igång på ämnet tatueringar när vi satt och fikade och var skitsne på mig för att jag tänker gadda mig.... varpå hennes mamma ställer sig upp och öppnar brallorna och sänker trosan... ha haha.. "Den har jag haft i 25 år... haha".. min kompis min var obetalbar..
  • sushi81

hahah, DET är humor !

sasssyy skrev 2009-10-04 13:14:41 följande:
    Det skulle vara hysteriskt. jag har en kompis som inte hade en jäkla aning om att hennes mamma hade en smurf tatuerad precis vid troslinningen... DET var hysteriskt.. för min kompis satt och gick igång på ämnet tatueringar när vi satt och fikade och var skitsne på mig för att jag tänker gadda mig.... varpå hennes mamma ställer sig upp och öppnar brallorna och sänker trosan... ha haha.. "Den har jag haft i 25 år... haha".. min kompis min var obetalbar..
  • pingstlilja
    sasssyy skrev 2009-10-04 13:02:53 följande:
    FÖR DIG signalerar det underklass.. .för mig beror det helt på vad det är för tatuering och hur den är placerad.. svanktatoos går fetbort så fruktansvärt löjligt att hoppa på en modefluga vad gällande tatueringar.Att det signalerar underklass är också lustigt med tanke på att det faktiskt kostar en hel del att gadda sig, det är liksom inget man gör om man lever på socialbidrag direkt.
    Bra skrivet.

Tyvärr har jag en tatuering på skinkan som jag idag ca 20 år ångrar djupt. Jag menar vem vill ha en groda med guldkrona på huvudet???

Att ta bort den kostar förmycket. Så ni skulle säkert kalla mig trashigt men jag lovar jag är varken trashigt eller underklass. Bara en 15-åring som ville hävda sig.
  • tyttan

De som har tatueringar är väl knappast på ett speciellt sätt. Jag har en tatuering på underarmen, det står "You are exaclty my brand of heroin". Det är från twilight men det står även för min döde styvbror, för när jag var med han mådde jag prima och vågade precis vad som helst. han var som min egen drog. Skulle det vara trashigt? Nej, det tycker jag inte. De flesta som har tatueringar har dem väl av en anledning, ofta betyder de något för personen som bär dem. Att säga att det är trashigt är nog att döma i förväg och fördomar är något jag inte kan med.

• Snova
    sushi81 skrev 2009-10-04 13:09:20 följande:
    Word! Undrar vad TS (och de andra är inne som tycker som TS) skulle säga om det visade sig att deras mamma/pappa kom med en tatuering endera dagen ? Är de trashiga då ?
    Det skulle aldrig, aldrig hända men om jag ändå ska svara så ja, jag skulle åtminstone tycka att tatueringen var trashig. Alla jag känner som har tatueringar är förstås inte trashiga men jag känner nog ingen ur "överklassen" som är tatuerad.
  • Spartacus

visst, tribaler är rätt skabbigt, och kinatecken i svanken och på vaden, men det är det mest folk med mycket pengar och lite smak som tatuerar!

• linas fina

att så många blir lite upprörda är för att ni alla har tatuerat er. det är vi utan som är unika och vackra haha ;)

• Spartacus
    Snova skrev 2009-10-04 14:13:20 följande:
    Det skulle aldrig, aldrig hända men om jag ändå ska svara så ja, jag skulle åtminstone tycka att tatueringen var trashig. Alla jag känner som har tatueringar är förstås inte trashiga men jag känner nog ingen ur "överklassen" som är tatuerad.
    inte? men det tycker jag man ser hela tiden... åtminstonde sommartid! dom glammar på sina lyxyachter i skärgården med sina gymmade kroppar illa tatuerade med en någon tribal över biceps att framhäva.

sen så undrar jag vad det är för hat på fl gentemot "trash", är ni fisförnäma hela bunten eller? jag råkar tycka att det är hett med lite trasigt och tatuerat och inte fasen tror jag ni kan stå emot när ni ser vackra rockers heller! nä ni... dregen är ful då eller?
  • Spartacus
    linas fina skrev 2009-10-04 14:22:41 följande:
    att så många blir lite upprörda är för att ni alla har tatuerat er. det är vi utan som är unika och vackra haha ;)
    nä, vi tycker helt enkelt inte som ni för då skulle vi antagligen inte tatuerat oss?
    sen beror det ju som sagt på VAD man tatuerat in också...
Svar på tråden Tatueringar är trashigt!