• JsN

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Stormis skrev 2009-11-25 09:23:37 följande:
    Fast denna gången är det inte "mitt fel". Smultron ringer mig dagligen och undrar om han är kvar *retas med mig*. Så därför förekommer jag henne ibland och poängterar att detta samtal inte behövs !
    Du, snart börjar jag också...
  • JsN
    Stormis skrev 2009-11-25 09:28:39 följande:
    K sjuk idag . Har kräkts till och från och är allmänt hängig, men ingen feber. Lilla stackaren har så svårt att slappna av och sova bara. Men jag var nyss nere i källaren och hängde tvätt. När jag kommer upp har hon själv stängt av tv'n och lagt sig i soffan. Somnade till slut, så skönt, hoppas att hon piggnar till lite av det.Fråga:Hon har ätit helkass två dagar i rad så detta har väl varit på gång. Men idag har hon bett om mat och dricka hela tiden, vilket resulterar i att hon kräkts upp allt. Hur brukar ni göra? Ger ni mat fast ni vet att det kommer upp? Samtidigt blir man ju mer illamående av att inte äta . Rån och vatten har åkt upp igen, men nu verkade lite yoghurt få stanna iaf.
    Och de ringde mig från dagis för att pyte bajsade löst. Så nu är vi hemma. Tydligen snurrar det någon magsjuka. Hoppas hon kryar på sig. Ge snäll mat och mat som är "lätt" att kräka upp om hon kräks mer.
  • JsN
    Stormis skrev 2009-11-25 09:53:47 följande:
    Tack för alla kloka tips. Sånt som man ju eg vet, men alltid skönt att höra . Att man själv är dietist liksom försvinner när det gäller egna barnet .
    Jo, du är ju liksom den jag skulle ringa om jag behövde stöd och råd i mat till sjukling...
  • JsN
    Smultronhjärta skrev 2009-11-25 11:33:16 följande:
    Åhh vilken lurv är finast?Leaf eller Fire?
    Leaf!!! *älskar*
  • JsN

Ja, hur är det med din pappa? (Vore de inte sjuka barnen hade jag kunnat ta K några timmar. Pytte ville absolut bjuda K på våfflor härom kvällen)

• JsN

Stormis, jag ser fram emot att du rapporterar om lurvfärgerna. *funderar påen jr i leaf på rea eller vänta*

• JsN
    Stormis skrev 2009-11-25 12:15:04 följande:
    www.ajabajakids.com/shop.asp&item=6...www.ajabajakids.com/shop.asp&item=6...Dock är de kassa på uppdateringar så jag vet inte om jag får dem. Eller jo kanske. Jackan finns visserligen 92 kvar, men på suiten är 92 borttagen . Vill du hänga på? 39 kr är en triiiiist frakt på två plagg. Men denna lurv finns knappt nånstans och jag gillar luvlöst. Så jag fick visst på mig spenderbyxorna. Övervägde en suit till då två håller på att bli lite väl små här hemma och sjukdomsdygn påminner att det är bra att ha fler än 5 sov-kit...
    Jo, jag har en större order på G. Ska jag lägga på dina grejer?
  • JsN

Jag funderar på hardshellbyxorna tillpytte, hen behöver ett par såna till. Ska jag ta 92 eller 98? Pytte är ca 85 cm lång, 11,5 kg och fyllde två i augusti. De ska funka redan i år, men passa nästa vinter. 92 eller 98?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15