• JsN

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

DochA, har ni kollat om ni kan få ett renoveringslån (dvs ett blancolån) som efter renoveringen och värdering kan bakas in i huslånet.

• JsN

KAn någon förklara för mig varför Lindex anser att velourbyxor är för flickor?

• JsN

På hemsidan finns det inga velour på pojk och i min (iofs urkassa) lokala butik hänger också all velour på flick. Inte för att jag bryr mig, jag handlar det jag tycker om oavsett vilket kön butiken tycker att plagget har. (har plagg kön?)

• JsN
    Smultronhjärta skrev 2009-11-13 19:33:06 följande:
    Men vad skumt..Här finns det likadana grå velourisar med olika artikelnr beroende på om det är pojk el flick
    FAst det är ju nästan _ännu_ värre! Att ha samma plagg med två olika artikelnummer! Tror de på fullaste allvar att kläder har snopp/snippa?
  • JsN

Greksmurfen, påvårt dagis är de jätteduktiga på att använda haklapp, mycket bättre än vad vi är hemma. Jag tycker att pytte blir smutsigare hemma. *ler* Vi ett tillfälle hade de målat med fingerfärg, då satt de i blöja och målarförkläde. *underbar bild på det*

• JsN

Vårt dagis har lugnt konstaterat att det händer att barn kommer i pyjamas med kläderna i en påse! Man får välja sina strider annars riskerar allt att bli en kamp. Att låta barnet välja att prova att gå ut utan ytterkläder är inte att förlora något, det är att ge barnet en möjlighet att förstå varför man ska ha overall på sig.

• JsN

Tejja, jag tror jag förstår, men vem är det som du tror ska ha åsikter om hur du gör? Varför tror du att någon (och vem?) skulle tycka att du var en dålig förälder för att du gör som du tror är bäst/enklast?

• JsN

FAst när luther sitter på axeln så är det ju oftast för att man tror att andra tycker att man borde.

• JsN
    Tejja skrev 2009-11-16 11:35:42 följande:
    Jag vill helt enkelt göra RÄTT.
    Vems rätt? Alltså jag tror att man ska fundera över vad som känns rätt i sin egen familj och försöka plocka bort alla tankar på vad andra tycker. (Om du verkligen hade kännt själv att du daltade med barnen så hade du inte gjort som du gör) De flesta ungar blir rätt vettiga i slutändan och jag tror att man ska försöka göra mer som man själv tror och mindre som man tror att man borde.
  • JsN

Är det någon som sett måtten på sängkläderna? Danska sängkläder är ju inte direkt kända för att stämma överens med svenska standardmått.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15