• JsN

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Stormis skrev 2009-10-07 20:02:57 följande:
    Smart! Önskade den blå till K med, men det var ju rätt ont om "pojkkläder" om jag förstod det hela rätt. Men jag är så nöjd över min skörd med!
    Ja, jag norpade den i blått till pytte!
  • JsN
    Smultronhjärta skrev 2009-10-08 09:02:18 följande:
    Superfina! Jag tror nog att Max behöver ha en molntröja
    Här finns fina molntröjor i massa olika färger! blogg.tvillingtand.se/2009/09/moln-i-nya-farger.html
    Smultronhjärta skrev 2009-10-08 09:06:45 följande:
    Älskar mina barn över allt annat men jag avskyr att vara hemma
    Jag fixade två månader hemma själv på heltid med maken jobbandes. *mår dåligt bara jag tänker på det* Nä, lite kontakt med jobbet/världen utanför hemmet behöver jag för att må bra. Dessutom behöver jag att maken också är inne i tänket och ansvaret så att jag inte hamnar i situationen att jag har bättre koll för då blir det ju ingen avkoppling när han kommer hem heller!
  • JsN
    nikki2006 skrev 2009-10-08 09:22:15 följande:
    Men jag har kommit fra,m till att jag är född på fel  århundrade jag skulle funnits som hemmafru i början på 1900talet istället. Jag älskar allt sånt som hör till att vara hemma
    Fast den typen av hemarbetande kvinna som fanns vid förra sekelskiftet skulle gå att vara nu också om man är beredd till den levnadstandarden. Baka allt bröd, plocka bär och frukt för hela året, sylta, safta, odla potatis, sy kläder, lappa kläder, ha några höns och sälja äggen.

Hemmafru i beteckningen sköta hemmet och barnen och kunna leva på en (vanlig) lön var en mycket kort företeelse efter andra världskriget.
  • JsN
    Smultronhjärta skrev 2009-10-08 10:03:45 följande:
    Lyllos dig! Då antar jag att det knappt syntes att du varit gravid strax efteråt hellerJag har varit stor båda ggr och det tog lång tid att komma tillbaka sist så nu fasar jag för att behöva träna på allvar
    Kom igen när ni slår mig i viktuppgång! Drygt 50% gick jag upp! Ni skulle sett stormis min igår när jag berättade det!
  • JsN
    Smultronhjärta skrev 2009-10-08 10:16:17 följande:
    Sist gick jag upp 31kg- från 55-
    OK, där var du i klass med mig. JAg gick från 54 till 82 (och har tappat allt och lite till, var rätt glad i våras när jag slutade gå ner)
  • JsN
    Busbellan skrev 2009-10-08 12:05:32 följande:
    Hej på erMåste fråga er om ni har nån koll på varför man stänger trådar, och måste inte jag som TS meddelas varför de stänger tråden.Tänkte precis gå in i min omröstningstråd och tacka för alla rösterna, men då är den ju stängd för fler svar och jag har inte fått nåt inbox meddelande angående det
    Om det blir många anmälningar i en tråd händer det att den stängs tillfälligt medans alla anmälningar gås igenom. (På min tid brukade vi rapportera om det i tråden och brukade varna först att vi skulle komma att göra det om ingen bättring skedde)
  • JsN
    Moonis skrev 2009-10-08 12:32:47 följande:
    Fast i den tråden va det inga påhopp på det sättet ju. Tycker det verkar konstigt.
    FAst om det har kommit många anmälningar så måste ju de hanteras. Oavsett om de är felaktiga eller inte!
  • JsN

Pytte har vuxit ur byxor i stl 80! Tjoho! (OK 80 är en icke-storlek för oss så det är inte mycket att sortera ut, men det är iaf bevis för att ungen växer!)

• JsN
    Buttelina skrev 2009-10-13 08:24:48 följande:
    kul att rensa och bli tvungen att köpa nytt
    Fast det blir ju inte så mycket...
  • JsN
    JuliaochNelly skrev 2009-10-13 09:50:22 följande:
    hohoho bara jag här nu? håller på att bli tokig. Jag behöver ett termoställ så jag inte fryser ihjäl när man leker med barnen men termoställ verkar bara göras till barn eller så får man punga ut med hur mycket som helst på intersport *suckar*
    VArför inte skal och fleecebyxor?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15