• JsN

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Everlonn skrev 2009-12-01 09:23:30 följande:
    Gör det ondare om du trycker där och sen släpper? Och om du böjer upp benet mot magen och sen tar ner det?Gör det det ska du åka in omedelbart! Du ska förstås kolla upp det ändå...och lyssna INTE ifall du får en gammaldags läkare som börjar fråga om din menscykel Du ska kollas för blindtarmen även om du är kvinna liksom!!Sen är det alltid bra att kolla för det finns ju utomkvedes att ta med i beräkningen..men det är ju lätt kollat med ett gravtest..
    Men det kan ju naturligtvis vara ÄL också.
  • JsN
    Buttelina skrev 2009-12-01 10:34:57 följande:
    hehe din lilla plutt har väl 68 när hon är 9 månader typ
    Alltså min pytte som inte var så pyttig när hen föddes (dryga 4 kg) hade fortfarande 68 vid nio månader! :-P
  • JsN

Butte, pytte blev två i augusti och vi har fortfarande inte sorterat ut allt 74/80 Men då varierar ju storlekarna mellan märken. Me&I-tröjor i 74/80 sitter bättre än de i 86/92 och då är hen ändå 85 cm nu.

• JsN
    Buttelina skrev 2009-12-01 10:53:08 följande:
    men brunt
    Brunt är fint!
  • JsN
    malinkaunitz skrev 2009-12-01 10:53:16 följande:
    Och någon som vet hur man gör om man har paket att hämta ut och hittar absolut inte sin leg? :(
    Man tar med sig någon som har leg och går i god för att man är den man utger sig för att vara. Eller också letar man reda på passet.
  • JsN
    Tjollabolla skrev 2009-12-02 10:04:52 följande:
    Ungen vet mkt väl att jag har ont och jäklas så mkt han bara kan på kvällarna. Igår sov han inte förrän vid tio! Då hade han sprungit upp ur sängen ett antal ggr, han VET så väl att jag inte kan springa efter och får fatt i honom. Busunge! Skrattar gärnet gör han oxå, så jag blir ännu argare
    HAr du provat att prata med honom och berätta hur det är och förklara att han måste hjälpa till lite mer för att få det att fungera? (Ja, jag gillar mycket av Juuls approach) Jag blir ofta förvånad över hur hjälpsamma de små liven faktiskt är!
  • JsN
    Tjollabolla skrev 2009-12-02 13:32:37 följande:
    Jo då, han vet att mamma har ont, men när man bara är 2,9 år man ju ändå full med bus och jäkelskap
    Jo, full med bus ska man ju vara. Vad händer om du inte ens försöker springa efter utan bara lugnt sitter kvar och upprepar att du inte kan göra vad det nu är just nu och att han måste hjälpa dig för att det ska fungera? Dvs uppmärksamheten kommer när han gör vad du vill och inte när han kollar vad som händer om han gör något annat. (För han jäklas ju inte han bara kollar vad som händer)

JAg är bara själv så fascinerad över hur mycket lättare saker går när jag låter pytte vara med och bestämma och sedan få hjälpa till och faktiskt berättar varför hans hjälp behövs. (Nu ska vi... snart och då måste du... för att jag får ont om jag gör...) Men det är klart jag kan springa efter och ta under armen och göra det som behövs innan mitt tålamod tryter.
  • JsN
    Tjollabolla skrev 2009-12-02 14:18:39 följande:
    Jag brukar säga att kommer du inte så kör jag själv och då brukar han komma.
    Och om han inte kommer? Kör du själv då?
  • JsN
    Tjollabolla skrev 2009-12-02 15:02:53 följande:
    Ja när det där riktiga buset kommer fram är han ostoppbar Å samtidigt så söt och rolig så man knappt kan bli arg på honom!
    Nä visst är det frustrerande och alldeles underbart på samma gång!
  • JsN

*funderar över om inte jag har ett par sandaler stående i stl 22* Mr bigfoot hade de förra vintern när vi var i Thailand. Dock inte täckt tå. Ska jag titta?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15