• JsN

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

JuliaochNelly skrev 2009-10-25 20:32:35 följande:
    hehe klart smultron mamma inte är gammal *retas bara lite*
    Nä, hon är ju bara barnet!
  • JsN

Allvarligt tjejer, är det någon chans att jag hittar brun mololurv på salgen eller ska jag köpa nu?

• JsN
    Stormis skrev 2009-10-25 20:53:15 följande:
    "Ganska lika" -  på håll ser man ju inte ens skillnad .Läser ikapp lite - har du fått svar på lurvfärgerna? Jag är lite kass på pojk, men iaf var alla utan luva och jag minns:Rosa med gultLila med turkosTurkos med gröntTurkos med röttFanns dock många fler, tänker efter .Och du LILA ÄR ASAFINT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Nä, jag hörde det, därav beskrivningen.*ler* Tack för hälsningen!

Jag har ju lite svårt med det där med pojk och flick... Men bra, minst två olika turkosa, då ska jag inte ha någon grön nu, då återstår frågan omjag ska köpa en brun nu eller vänta och hoppas.
  • JsN

Jag är ju en sucker för brunt och orange och lime, blandat med lite rött och turkost. Så den där blå lurven från salgen i våras bara ligger. JAg får kanske ha lite hjälp att lägga ut den på t.

• JsN
    Stormis skrev 2009-10-25 21:47:37 följande:
    En värre röd-fascist än mig !
    Rött är jättefint!

Men det är väl bara att inse att mitt lila är ditt rött.
  • JsN

Lillronya, efter att ha klämt och kännt på flera skalbyxor så har jag bestämt mig för att inte ens prova något annat än Nanook som vi har nu. Funkar året om och istället för galon, tål torktumlare och värmeskåp och har enligt andras erfarenhet en bra slitagetålighet. VAd kostar POPs?

• JsN
    Smultronhjärta skrev 2009-10-26 12:19:08 följande:
    Jag kikar in för att säga att ett ihärdigt rykte på danska sidor är att salgen är runt den 7:e...men isf borde ju datum släppas typ igår
    Men 7:e är ju fortfarande nästan två veckor bort. *kan nog lösa 4:e och absolut 5:e*
  • JsN

Vi äger inte ens några galonbyxor. Kör bara goretex året om. Jag vill inte ha på mig galon själv och har därför inga planer på att sätta det på pytte.

• JsN
    lillronya skrev 2009-10-26 12:49:30 följande:
    Aha!Då får jag nog ta en kik på nanook.Jag vet inte vad pops kostar. Köper helst på T, för dyrt annars, tycker jag.Har ju haft pops skaloveraller i ett år nu och är så otroligt nöjd med de.
    www.tradera.com/Nanook-overdragsbyxa-i-stl-98-3-ar-auktion_100856577 Nu vet jag inte vilken storlek du är på jakt efter men de är så smidiga att man vågar köpa för stort. Pytte började använda sina i 74/80 för ett år sedan då hade hen ca 74, de funkar fortfarande utmärkt nu när hen passerat 82 cm och jag tror de funkar året ut. På förskolan är det imponerade över hur torr pytte är och att hen aldrig varit som en michelingubbe trots sin litenhet.
  • JsN
    lillronya skrev 2009-10-26 13:09:00 följande:
    Vad kostar nanook?
    Nya går byxorna på 975 hos de flesta webshoppar. *surfade runt idag för att jag vill ha ett par till som är för stora men användbara nu*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15