• JsN

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Jo, Stormis, jag tittade på kurvorna och om inte pytte och K förändras drastiskt bör 92 funka på vinterkläder hela nästa vinter, man får väl kanke ha lite större skalkläder att byta till framåt våren när det inte är så kallt längre.

Pytte fick sina första NS strax efter två år och de är stl 86, lite stora då och nu fyra månader senare sitter de bra, men jag köpte nya grå army idag i 86. Det bör räcka hela vintern.

• JsN
    Zvartaliljan skrev 2009-12-29 23:03:45 följande:
    Räkna på du då Felipe har ju tydligen ett blått anlag och ett brunt eftersom Maia blev blåögd, hans mormor har blå ögon. Jag har ju blågröna.Så hur stor chans är det att lillebror får bruna ögon??
    Hade det bara varit brunt och blått så hade det varit 25% chans för bruna (utgående från att dina är "blå") Det gröna krånglar till det (och ögonfärg är inte riktigt så enkelt som man får lära sig i skolan Det är ju möjligt med ett brunt och ett blått öga tex. Själv har jag blå ögon, men ett brunt fält i ena ögat Det anlaget kommer från mormor som är den enda som inte har blå ögon i min släkt)
  • JsN
    Buttelina skrev 2009-12-29 23:09:22 följande:
    det måste innebära att båda dina föräldrar bär på vars ett blått anlag och fört vidare det till dig. gubben din har blå och då bär han på två blå gener. det innebär att ni tillsammans har 3 blå gener och 1 brun vilket innebär att det är 50% chans att få blåögda barn
    Det räcker ju att den ena föräldern fört vidare ett blått anlag. *ler*
  • JsN
    Stormis skrev 2009-12-29 23:19:45 följande:
    Lätt matte då när både jag och maken är blåögda. Blåögda barn it is !
    Jo, men så var det det där att det är lite mer komplicerat än skolbiologin ville göra gällande. (Mina föräldrar har bägge blåaögon och ändå är mitt ena delvis brunt...)
  • JsN
    lillronya skrev 2009-12-29 23:32:58 följande:
    Anjelin var 78 cm när hon var 2 år och 2 veckor... Shit vad hon var liten då!
    Pytte var 82 vid 2 år.
    Stormis skrev 2009-12-29 23:30:55 följande:
    Hon var nästan 84 cm vid 2 år och 1 månad.
    Som sagt var hon har växt om pytte (Pytte är två månader äldre)
    Stormis skrev 2009-12-29 23:30:55 följande:
    Om Svante följer sin kurva kommer han att vara 82 cm vid ett år . Så det blir ju som med dina små i såna fall. Eller så blir det som med JsN's pytte som var stor och sen planade ut när han började klättra på väggarna vid 6 mån ålder .
    Kanske inte så mycket på längden som på vikten. HAde pytte följt sin ursprungliga viktkurva så hade hen vägt mer vid ett år än vad hen gör nu vid 2 år och 4 månader... Men det är klart hen hade varit nästan 1 dm längre på tvåårskollen också än vad hen var...

Det skiljer tre år på min mamma och hennes bror, de var jämnstora hela sin uppväxt, det är väl möjligt att det blir så hos er också Stormis, men jag tror mer på att Svante var "för stor" när han föddes.
  • JsN

Pytte trodde jag sa något om Karla, när jag sa betala på affären idag. Sen hade jag en hysterisk unge! Sätter över pengar till dig nu Stormis.

Gott Nytt år på er, nu åker jag på nyårsfirande! Får se om jag tittar in.

(Stormis är det någo erbjudande någonstans jag bara inte får missa skicka ett SMS!)

• JsN
    Smultronhjärta skrev 2010-01-04 10:28:01 följande:
    Alltså...jag är bra sugen
    Min filofax ärborta och jag vet inte om jag kan vara flexledig på onsdagen efter all juledighet. *måste fundera* (Behöver dessutom inget utan det skulle i såfall vara som ren utflykt)
  • JsN
    lillronya skrev 2010-01-05 21:35:01 följande:
    Men du oatleys är äcklig. Köp tofuline istället.
    Chokladen sägs vara OK om man gillar chokladglass.
  • JsN
    Stormis skrev 2010-01-05 21:40:28 följande:
    Fick hem fina regnbågabyxorna som vi ska ha till bruna MAT-anoraken, jättefin kombo (låter kanske inte så, men ni får se, kort kommer kanske imorgon). Har hängslen till skalbrallorna och tänkte flytta dem emellan, men det är ju onekligen lite meckigt *ångrar min snålhet*...
    *hmpf* Jag som funderat på en renbågsjacka till MAT-byxorna nästa vinter.
  • JsN
    lillronya skrev 2010-01-05 21:47:22 följande:
    Ingen av de går hem här iaf. Jag har inte själv smakat eftersom barnen ratar den.
    Och jag äter så lite glass att jag avstår om det inte är finglass (=B&J helst cookiedough). Tror jag har i frysen, men funderar på varm choklad med grädde och minimashmelows istället. Maken är ute och jag har haft en helvetesläggning. Till slut "hotade" jag med vagnen. Det tyckte ungen var en superide och klättrade själv upp. Det tog 10 minuters rullande sen sov hen. JAg tror hen själv kände hur trött hen var och att hen inte kom till ro. Nu är frågan hur länge jag ska vänta innan jag lyfter över till sängen.
  • JsN
    lillronya skrev 2010-01-05 21:53:37 följande:
    Tokungar Här är bara småttarna hemma och de somnade i soffan innan kl 20. Så nu ligger de där och det får de göra. Vill ha de nära idag.
    Något speciellt som hänt ellerkänner du dig bara allmännt kramig?
  • JsN
    lillronya skrev 2010-01-05 21:58:30 följande:
    Det är Emilias 17årsdag idag. Och dagen hon gick bort...
    Då förstår jag at du vill krama dina små lite extra!
  • JsN
    Stormis skrev 2010-01-05 21:59:17 följande:
    hen = nån slags anonymitetsgrej jag missat?
    JAg pratar alltid om pytte som pytte och hen på internet. Lite anonymitet och lite att folk som inte känner henom behöver inte nödvändigtvis veta vad hen har mellan benen som första information.
  • JsN
    Stormis skrev 2010-01-05 22:09:59 följande:
    Har du nån jacka på span någonstans? Och förresten, jag var lite långsam att föra tillbaka dina pengar, men gjorde det igår. Dock till det kontonummer jag hade sparat i datorn, vet inte om det var det du skrev i sms'et. Är det ok? Eller det får det vara, du får flytta dem själv .
    Det är nog rätt nummer. Nä, intget span, kom på det nyligen och har knappt suttit något vid datorn sedan ett tag. Dels har vi varit borta, dels krånglar min dator, dels vill pytte alltid sitta vid den om den är igång (annars med för den delen)
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15