• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • malinkaunitz

Ser att ni pratat tv spel och konsoller..
    Teknik nördar som vi är i detta hemmet så har jag rätt så stor koll på det..
    Här hemma har vi wii, ps 2, ps 3, psp go, psp, och nintendo ds..
    Det är helt till olika åldersgrupper tycker jag ..
    Psp skulle jag absolut inte köpt till någon under iaf 10 år, mest krigsspel och sådant som små inte förstår..
    Och fördelen med nintendo ds är att det går mycket bättre till lite mindre barn med mario och lite olika bra disney spel.. Så valet hade inte varit svårt för mig..
    Nintendo ds lugnt till ett mindre barn..

• LJ2
    Morty skrev 2009-11-14 21:52:19 följande:
    noviser båda två då. Åååhhh varför gör de bara Svenska hits/schlagers till PS då??? Det hade ju varit perfekt för Moa. Hon och mormor var och tittade på ett av genrepen Melodifestivalen på Malmö Arena i februari.
    jaa.. kan inte mycket om vilka rabatter man får använda vart eller ihop..
    hmm.. kanske ska läsa om det? kan ju va bra till jul nu?... iaf om man köper nåt dyrare.. =))
    * 3 underbara busfrön *
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2009-11-14 22:05:19 följande:
    Jag vet inte ens om de vaccinerar på vc här. vaccinationen sker nämligen i en annan lokal och inte på vc. Och dit där de gör det finns inte ens nåt telefonnummer. Men jag har funderat på att ringa barnmottagningen, där vaccinerar de egentligen bara riskgruppsbarn mellan 6 mån-3 år, men kanske vi skulle kunna få en tid där
    Aha du skall inte vaccinera Ella?

För mig hade det inte gått ensam. Jag skall ju vaccinera tre stycken. Anton är livrädd så för honom behövs det minst vara en vuxen.

Håller nog med. Försök få en bokad tid. Det kan de säkert ordna.
  • LJ2
    malinkaunitz skrev 2009-11-14 22:05:32 följande:
    Ser att ni pratat tv spel och konsoller.. Teknik nördar som vi är i detta hemmet så har jag rätt så stor koll på det.. Här hemma har vi wii, ps 2, ps 3, psp go, psp, och nintendo ds.. Det är helt till olika åldersgrupper tycker jag .. Psp skulle jag absolut inte köpt till någon under iaf 10 år, mest krigsspel och sådant som små inte förstår.. Och fördelen med nintendo ds är att det går mycket bättre till lite mindre barn med mario och lite olika bra disney spel.. Så valet hade inte varit svårt för mig.. Nintendo ds lugnt till ett mindre barn..
    hon e 8½.. älskar sång o dans framförallt.. riktig scenprinsessa
    älskar o klä ut sig o visa upp danser o sånger.. *behöver jag säga att hon tjatade till sig o gå på dansskola 2 säsonger?? *

svårt val!!
    om sonen vill prova spela så har jag kvar ps (1) o massa spel..!!
    * 3 underbara busfrön *
  • SmillaMilla
    malinkaunitz skrev 2009-11-14 22:05:32 följande:
    Ser att ni pratat tv spel och konsoller.. Teknik nördar som vi är i detta hemmet så har jag rätt så stor koll på det.. Här hemma har vi wii, ps 2, ps 3, psp go, psp, och nintendo ds.. Det är helt till olika åldersgrupper tycker jag .. Psp skulle jag absolut inte köpt till någon under iaf 10 år, mest krigsspel och sådant som små inte förstår.. Och fördelen med nintendo ds är att det går mycket bättre till lite mindre barn med mario och lite olika bra disney spel.. Så valet hade inte varit svårt för mig.. Nintendo ds lugnt till ett mindre barn..
    TACK! Nu har du övertalat min sambo
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2009-11-14 22:08:46 följande:
    Aha du skall inte vaccinera Ella?För mig hade det inte gått ensam. Jag skall ju vaccinera tre stycken. Anton är livrädd så för honom behövs det minst vara en vuxen. Håller nog med. Försök få en bokad tid. Det kan de säkert ordna.
    Jo, Ella ska vaccineras, men för att krångla till det ännu mer så vaccineras barnen mellan 6 mån-3 år på bvc, ja om de inte tillhör riskgrupp då och det har vi ju inte fått bekräftat att Ella gör
    Så Ella och August ska inte vaccineras på samma ställe
    Mamma till Nora, August och Ella
  • malinkaunitz
    LJ2 skrev 2009-11-14 22:08:53 följande:
    hon e 8½.. älskar sång o dans framförallt.. riktig scenprinsessa älskar o klä ut sig o visa upp danser o sånger.. *behöver jag säga att hon tjatade till sig o gå på dansskola 2 säsonger?? *svårt val!! om sonen vill prova spela så har jag kvar ps (1) o massa spel..!!
    Ja vi har .. Både dansmatta och singstar.. Singstar är riktigt bra.. finns till ps2..
  • Morty
    Busbellan skrev 2009-11-14 22:05:19 följande:
    Jag vet inte ens om de vaccinerar på vc här. vaccinationen sker nämligen i en annan lokal och inte på vc. Och dit där de gör det finns inte ens nåt telefonnummer. Men jag har funderat på att ringa barnmottagningen, där vaccinerar de egentligen bara riskgruppsbarn mellan 6 mån-3 år, men kanske vi skulle kunna få en tid där
    Aha, ja här är det vc som står för vaccineringen men det är på ett danshak de håller till för att inte dra in alla på vc då där är mindre plats. När vi gick dit med Mattis var det luuuugnt och ingen kö. Där fanns tv i ena rummet med Kalle Anka typ samt papper och pennor. I det andra stora rummet fanns där filmduk med tecknat där med och 4 eller 5 stationer där de vaccinerade. Antar att vi ska dit också när vi ska får vaccinationen.
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2009-11-14 22:10:05 följande:
    Jo, Ella ska vaccineras, men för att krångla till det ännu mer så vaccineras barnen mellan 6 mån-3 år på bvc, ja om de inte tillhör riskgrupp då och det har vi ju inte fått bekräftat att Ella gör Så Ella och August ska inte vaccineras på samma ställe
    Aha, men kan ni inte få ett undantag för August då o boka in en tid på bvc så att han kan få sprutan där?
  • malinkaunitz
    SmillaMilla skrev 2009-11-14 22:09:21 följande:
    TACK! Nu har du övertalat min sambo
    Hehe så bra {#lang_emotions_tongue_out} Sen så har ds mycket mer roligare funktioner för mindre barn..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15