• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • Morty
    Pepper79 skrev 2009-11-14 21:53:30 följande:
    apropå ikea så var vi på svågertorp idag. över hälften av det vi skulle ha var tillfälligt slut . så då hoppade jag över resten också. var där tidigt men tokmycket folk. Får bli ikea i hbg nästa gång. lite tråkigt då de bygger om mn där brukar aif sakerna finnas
    nämen vad trist!!! Var på IKEA i söndags en kortis med en kompis. Vi skulle till Stof & Stil och kom strax innan 11, men de öppnar ju inte förrän 12!!! Så vi och halva Malmö var på IKEA. Sjukt med folk.
  • Busbellan
    Morty skrev 2009-11-14 21:53:35 följande:
    Usch kram vännen. Vet hur det är. Så gnäll du på bara. Mitt humör är inte heller det bästa. Förstår inte varför, har varit så lätt irriterad idag. Blir så irriterad på mig själv då också.
    Ja, det är nästan det som är värst, att jag har så svårt att hålla tillbaka irritationen, jag vet ju att det knappast hjälper att bli arg.
    Ja, ja när jag väl fått Ella i säng så somnade hon på 2 min
    Mamma till Nora, August och Ella
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2009-11-14 21:51:56 följande:
    Hihi, ja du vet nog, du har ju en i samma ålder
    ha ha fast det var inte henne jag tänkte på

Svea är faktiskt den lugnaste i huset, ja humör mässigt. En liten mini mamma.

Killarna däremot är... ja du....

Kan de inte hoppa över 6 års trotsen. Anton är inne i en hemsk trotsålder. Men det är dock den första trots perioden han har haft, fram till nu har han varit en ängel. Nu är han gööööör jobbig. Tillochmed sambon tappade tålamodet i dag. O då har det gått långt.
  • Busbellan

Nu drar jag upp den här vaccinationen igen. Har funderat på hur jag ska göra med August. Har bestämt mig för att han ska vaccineras, men då kom jag att tänka på det där med att köa in til vaccinationen.
    10 min är nog max vad han klarar i ett väntrum. Tror ni det finns nån möjlighet att vi slipper köa med honom? Han fixar det helt enkelt inte.

Kanske bara ska glida förbi kön och säga att han inte riktigt klarar av att vänta när alla andra står där och köar med sina barn, tror ni man skulle bli populär då

• Morty
    Busbellan skrev 2009-11-14 21:56:04 följande:
    Ja, det är nästan det som är värst, att jag har så svårt att hålla tillbaka irritationen, jag vet ju att det knappast hjälper att bli arg. Ja, ja när jag väl fått Ella i säng så somnade hon på 2 min
    Ja usch och bläää.
    Morgondagen kan bara bli bättre!!!!
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2009-11-14 21:58:17 följande:
    Nu drar jag upp den här vaccinationen igen. Har funderat på hur jag ska göra med August. Har bestämt mig för att han ska vaccineras, men då kom jag att tänka på det där med att köa in til vaccinationen. 10 min är nog max vad han klarar i ett väntrum. Tror ni det finns nån möjlighet att vi slipper köa med honom? Han fixar det helt enkelt inte. Kanske bara ska glida förbi kön och säga att han inte riktigt klarar av att vänta när alla andra står där och köar med sina barn, tror ni man skulle bli populär då
    Ja vi har ju lite samma bekymmer. Jag tänker ta med mig svärmor som får gå ut o gå lite med barnet, när vi andra köar.

Har du ingen som kan följa med så ja gå före i kön.
  • Morty
    Busbellan skrev 2009-11-14 21:58:17 följande:
    Nu drar jag upp den här vaccinationen igen. Har funderat på hur jag ska göra med August. Har bestämt mig för att han ska vaccineras, men då kom jag att tänka på det där med att köa in til vaccinationen. 10 min är nog max vad han klarar i ett väntrum. Tror ni det finns nån möjlighet att vi slipper köa med honom? Han fixar det helt enkelt inte. Kanske bara ska glida förbi kön och säga att han inte riktigt klarar av att vänta när alla andra står där och köar med sina barn, tror ni man skulle bli populär då
    Men kan du inte kontakta vc och berätta hur det ligger till så kanske ni kan få en bokad tid för att underlätta för honom och dig. Är ju inge bra om allt blir fel innan då kanske det blir urjobbigt när han ska in och få själv sprutan.
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2009-11-14 21:57:13 följande:
    ha ha fast det var inte henne jag tänkte på Svea är faktiskt den lugnaste i huset, ja humör mässigt. En liten mini mamma. Killarna däremot är... ja du....Kan de inte hoppa över 6 års trotsen. Anton är inne i en hemsk trotsålder. Men det är dock den första trots perioden han har haft, fram till nu har han varit en ängel. Nu är han gööööör jobbig. Tillochmed sambon tappade tålamodet i dag. O då har det gått långt.
    ja, skönt att nån av dina sköter sig i alla fall
    Jag har ju aldrig haft nåt problem med utbrott hos de två andra, men får igen det så det räcker och blir över med Ella
  • LJ2
    Busbellan skrev 2009-11-14 21:55:01 följande:
    Uscs är det sjuka på gång, trist!! Ella är med hes nu, men det beror nog på allt skrikande ikväll Annars är allt bra har ju varit på kalas och blivit bjuden på god mat och när vi är borta sköter sig Ella alltid exemplariskt, man märker knappt av henne, hon hänger på de stora kusinerna
    ja.. hoppas bara inte jag blir smittad *ego just nu*
    bara jobbat 2 veckor ju, o nån vecka till, sen börjar vår julrusch med idiotövertid..
    har inte lixom tid o bli sjuk nu..
    sambon får ta vab, har redan förvarnat han om det..
    lite tur i oturen att det va en lör febern kom..
    har ju kollat hela tiden innan så vet att han varit fri innan.. igår va de hemma med sambon ju, han e ledig på fre.. ganska skönt för dom tror jag..
    så får se om de bryter ut ordentligt, eller bar blir så lite..

åhh va skönt o ha en lugn tjej o ha med sig borta =))
    iofs e mina ganska lugna med, ibland.. beror på vart men e, lite vanligt bus kan det va, men e det kakor i närheten sp sitter de vid bordet

o god mat e aldrig fel
    o trevligast e bra sällskap..
    syster bjöd in sig med sambo o barn här idag med o stannade på fika efter.. så 4 timmar typ =)) visade alla fiina fynd från helgen..
    behöver jag säga att hon SKA med nästa ggn?
    hon e redan märkesfrälst, fast all'tare.. =))
    * 3 underbara busfrön *
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2009-11-14 22:00:34 följande:
    Ja vi har ju lite samma bekymmer. Jag tänker ta med mig svärmor som får gå ut o gå lite med barnet, när vi andra köar. Har du ingen som kan följa med så ja gå före i kön.
    Jag vet inte vem jag ska ta med mig bara, har inte precis nån som kan rycka in. Sambon kan ju knappast följa med för då måste Ella det också och det känns ju inte heller som nån bra lösning
    Morty skrev 2009-11-14 22:01:41 följande:
    Men kan du inte kontakta vc och berätta hur det ligger till så kanske ni kan få en bokad tid för att underlätta för honom och dig. Är ju inge bra om allt blir fel innan då kanske det blir urjobbigt när han ska in och få själv sprutan.
    Jag vet inte ens om de vaccinerar på vc här. vaccinationen sker nämligen i en annan lokal och inte på vc. Och dit där de gör det finns inte ens nåt telefonnummer.
    Men jag har funderat på att ringa barnmottagningen, där vaccinerar de egentligen bara riskgruppsbarn mellan 6 mån-3 år, men kanske vi skulle kunna få en tid där
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15