• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2009-11-14 22:24:27 följande:
    Åhhh jag tycker august var supersöt i väpnarluva. Men kanske inte den blommiga Cartoon tror jag skulle vara fint till den blå.
    Ja, cartoon skule nog vara fint, men den finns bara i tunn rånis va? Funkar nu, men han behöver nåt tjockar i vinter också.
    Och, ja jag tror vi hoppar den blommiga
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Greksmurfen
    Busbellan skrev 2009-11-14 22:27:32 följande:
    Jag tar dem gärna, mössor kan man inte ha för många av Såg att du hade ringt, men det var sånt liv runt mig så jag hörde inte telefonen som låg i jackan
    nä det e sant=).. ska se om ja hittar bild på internet på dem=)
    mamma till Maximilian född 081028
  • LJ2
    Buttelina skrev 2009-11-14 22:24:05 följande:
    en gul-orange (dinosuiten, kantbandet) - villervalla en ljusrosa (hawaiisuit kanterna) - hmm gitarr passar svart till? - röd villervalla eller svart cups suit.. ? hade du inte cerise? o dalmatin.. - grön villervalla tror jag funkar flowertröja- lindex lila  katttröja- jr tröja?? villervallas grå velour lamm- villervallas röda sländor- molos muddbyxor eller cerise lindex
    ahh. =))

jo.. har cerise.. fast älgcerise, helt perfekt på färgen!! .. dalmatin e ju verkligen knallcerise.. men e nog svårt o hitta nåt dit ? ska prova den vanliga cerise hon har..

ljusrosa har jag fin, men börjar bli liten, trots 86-92!! jätteliten i stl.. (kappahl) den röda klara e samma stl, så ny behövs där med..
    ska spana in villervallas..

lindex har jag med funderat på..
    de har tydligen halva rea nu fick jag sms om.. inte haft tid eller ork o åka in bara..
    o 3 för 2 e så bra!!!
    hoppas de har nåt till henne.. =))
    ska kolla nätet lite iaf..

hur e vv kjol i stl??
    * 3 underbara busfrön *
  • Buttelina
    LJ2 skrev 2009-11-14 22:31:24 följande:
    ahh. =)) jo.. har cerise.. fast älgcerise, helt perfekt på färgen!! .. dalmatin e ju verkligen knallcerise.. men e nog svårt o hitta nåt dit ? ska prova den vanliga cerise hon har.. ljusrosa har jag fin, men börjar bli liten, trots 86-92!! jätteliten i stl.. (kappahl) den röda klara e samma stl, så ny behövs där med..ska spana in villervallas.. lindex har jag med funderat på..de har tydligen halva rea nu fick jag sms om.. inte haft tid eller ork o åka in bara.. o 3 för 2 e så bra!!! hoppas de har nåt till henne.. =)) ska kolla nätet lite iaf.. hur e vv kjol i stl??
    vv kjolar i velour är ganska stora i strl och de i bomull är normala...

till dalamtinerna hade jag tagit grön kjol tror jag
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Busbellan

Om det står storlek 4-5 år i molos rånarluvor. Tänkte beställa från EST och där står bara storleken i ålder.
    Den August hade på sig i bt är i storlek M, vilken storlek i ålder motsvarar det? Tror nämligen att en storlek större än den skulle sitta bäst

Mamma till Nora, August och Ella
  • Everlonn

Hjälp!!

Letar kläder till Bus att ha på begravningskaffet (begravningen får hon inte vara med på) Lite diskret klänning var tanken (diskret finns ju inte precis i Bus garderob )

Så fastnade jag för den här:

http://nelly.com/productInfo.asp?qProductId=3189&qProductColorId=26&qNavigation=&qNavigationBrand=&qNavigationClass=11&qNavigationGroup=&qBrand=&qClass=11&qGroup=822&qStyle=&qSize=&qPage=3&scrollBarSelectedIndex=&qFilterType=0&qSizeGroup=84&qvirtualClass=&language_id=1&gender=4&qSiteId=1

Men den finns ju inte i rätt storlek!! Gahh nån som vet/kan hitta den nån annan stans?

Backupen är Lindex gräddvita som Liljan köpte till Maia och som Nikki har till sina töser..

• ChokladMoshin
    LJ2 skrev 2009-11-14 22:31:24 följande:
    ahh. =)) jo.. har cerise.. fast älgcerise, helt perfekt på färgen!! .. dalmatin e ju verkligen knallcerise.. men e nog svårt o hitta nåt dit ? ska prova den vanliga cerise hon har.. ljusrosa har jag fin, men börjar bli liten, trots 86-92!! jätteliten i stl.. (kappahl) den röda klara e samma stl, så ny behövs där med..ska spana in villervallas.. lindex har jag med funderat på..de har tydligen halva rea nu fick jag sms om.. inte haft tid eller ork o åka in bara.. o 3 för 2 e så bra!!! hoppas de har nåt till henne.. =)) ska kolla nätet lite iaf.. hur e vv kjol i stl??
    Hämtade ut mina kläder igår och jag är så nöjd!!!
    Tack igen för hjälpen!!!

Sonen drog på sig isbjörnarna direkt!!
    Var garnbolls tightsen en bonus förresten?
    Tyckte det var såååå mycket kläder!!{#lang_emotions_kiss}
    Vad vore en dag på salgen........
  • Everlonn
    Everlonn skrev 2009-11-14 22:42:17 följande:
    Hjälp!! Letar kläder till Bus att ha på begravningskaffet (begravningen får hon inte vara med på) Lite diskret klänning var tanken (diskret finns ju inte precis i Bus garderob )Så fastnade jag för den här:nelly.com/productInfo.asp?qProductId=3189&qPr...Men den finns ju inte i rätt storlek!! Gahh nån som vet/kan hitta den nån annan stans?Backupen är Lindex gräddvita som Liljan köpte till Maia och som Nikki har till sina töser..
    I 92 eller 98 kanske jag skulle skriva oxå
  • LJ2
    Buttelina skrev 2009-11-14 22:35:39 följande:
    vv kjolar i velour är ganska stora i strl och de i bomull är normala... till dalamtinerna hade jag tagit grön kjol tror jag
    såg jag ju nu att skrev i förra med *blind ju*
    grön har jag, ska se om den passar till..
    hmm. hittat både 86 o 92 i vv.. så ska fundera vilka stl jag ska ha där..

får nog åka till stan ser jag
    lindex har ju massor fint *mycket slut på nätet, men tror liite mer på affären, hoppas iaf*
    o stora vill ju inte ha molo =((
    så får köpa annat där..
    * 3 underbara busfrön *
  • Greksmurfen
    Everlonn skrev 2009-11-14 22:42:17 följande:
    Hjälp!! Letar kläder till Bus att ha på begravningskaffet (begravningen får hon inte vara med på) Lite diskret klänning var tanken (diskret finns ju inte precis i Bus garderob ) Så fastnade jag för den här: nelly.com/productInfo.asp?qProductId=3189&qPr... Men den finns ju inte i rätt storlek!! Gahh nån som vet/kan hitta den nån annan stans? Backupen är Lindex gräddvita som Liljan köpte till Maia och som Nikki har till sina töser..
    tycket faktiskt inte det gör ngt att du skylle ha lite färger på bus.. lite färg bruka lätta pådet hela....barn brukar alltid göra det svåra lite lättare genom att de få en att le=)...du behöver ju inte sätta på henne rainbow.. men lite färg tycker ja själv inte gör ngt=) å tror inte andra har ngt emot det=).. kram på er i jobbiga tider...
    mamma till Maximilian född 081028
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15