• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • FL Lisa
    Everlonn skrev 2009-11-15 09:49:43 följande:
    Inte riktigt i mammans smak Vill ju gärna att hon ska kunna använda klänningen vid andra tillfällen oxå...och jag vet juatt är det nåt jag tycker är sådär fint så sätter jag inte på den igen. Men jag mottar tacksamt alla tips!!!
    har du kollat här om det finns någon fysisk butik i närheten av dig?

www.fransakids.com/Default.aspx
  • Duntoffla

God morgon!

Vi fick lite sovmorgon idag också. Plus att sonen var lättmutat med "Händige Manny"

Vilket tråkväder! Idag blir det innemys och lite fix och trix.

Någon som har förslag vad man ska ge för present på en sk Babyshower? Funderar på om man ska ge ett plagg eller ngn pryl?

• FL Lisa
    Duntoffla skrev 2009-11-15 10:09:37 följande:
    God morgon! Vi fick lite sovmorgon idag också. Plus att sonen var lättmutat med "Händige Manny" Vilket tråkväder! Idag blir det innemys och lite fix och trix. Någon som har förslag vad man ska ge för present på en sk Babyshower? Funderar på om man ska ge ett plagg eller ngn pryl?
    godmorgon. härligt med sovmorgon! Här bjöd A på sovmorgon till9..riktigt härligt. Fast då somnade han inte före 23 igår..inte riktigt lika härligt. Börjar nog vara dags att skippa lunchvilan här nu

babyshower..det är sån man har innan babyn är född va? *trögtänkt så här på morgonkvisten*

jag hade nog köpt en suit...eller varför inte en nappburk från cult design
    www.frokenfraken.se/shop/
    fast det kanske är dumt..ifall inte babyn tar napp sen. Men riktigt snygga är dom ju så jag hade nog vågat chansa
  • Duntoffla
    FL Lisa skrev 2009-11-15 10:14:12 följande:
    godmorgon. härligt med sovmorgon! Här bjöd A på sovmorgon till9..riktigt härligt. Fast då somnade han inte före 23 igår..inte riktigt lika härligt. Börjar nog vara dags att skippa lunchvilan här nu babyshower..det är sån man har innan babyn är född va? *trögtänkt så här på morgonkvisten* jag hade nog köpt en suit...eller varför inte en nappburk från cult design www.frokenfraken.se/shop/?artnr=Cult+10+nappb... fast det kanske är dumt..ifall inte babyn tar napp sen. Men riktigt snygga är dom ju så jag hade nog vågat chansa
    Skönt att få sova ut. Noel somnade inte förrän vid 22 igår då vi hade folk hemma. Däremot tog det bara 20 min. Stackarn var helt slut efter en dag på Andys. Noel och typ 1000 andra kids var där.

Vi har dragit ner lunchvilan men funderar på att dra ner den ytterligare och se om nattningarna blir bättre. Hur länge sover Alvin på dagen?

Japp, babyshower är en tillställning innan bebben är ute. Det är Monkeys lilla fest innan hon ska kläcka.

Gillar de där nappnburkarna men tänk om den inte tar napp? Fast då får hon väl titta på den då. Storebror kanske fortfarande har napp Sen får jag ju en bra anledning att själv köpa lite Cult. Har snålat pga frakten
  • FL Lisa
    Duntoffla skrev 2009-11-15 10:20:16 följande:
    Skönt att få sova ut. Noel somnade inte förrän vid 22 igår då vi hade folk hemma. Däremot tog det bara 20 min. Stackarn var helt slut efter en dag på Andys. Noel och typ 1000 andra kids var där. Vi har dragit ner lunchvilan men funderar på att dra ner den ytterligare och se om nattningarna blir bättre. Hur länge sover Alvin på dagen? Japp, babyshower är en tillställning innan bebben är ute. Det är Monkeys lilla fest innan hon ska kläcka. Gillar de där nappnburkarna men tänk om den inte tar napp? Fast då får hon väl titta på den då. Storebror kanske fortfarande har napp Sen får jag ju en bra anledning att själv köpa lite Cult. Har snålat pga frakten
    Hahaha...lät som ett härligt andysbesök
    Alvin har fått sova hur länge han vill på dagarna men oftast har det landat på 1-1,5h...sen har vi även testat att dra ner det till 40 minuter några dagar men nu funderar jag på om det är dags att ta bort den helt. I alla fall dom dagar vi bara är hemma...på dagis kanske han behöver sova lite.

aha..hon ska ha en till. så skoj. ett annat alternativ är ju någon snygg mysig filt.

cult design kan man ju annars handla i butik..du har ingen duka (eller önska eller vad dom nu heter nu för tiden) i närheten som säljer det märket.
  • Duntoffla
    FL Lisa skrev 2009-11-15 10:25:49 följande:
    Hahaha...lät som ett härligt andysbesök Alvin har fått sova hur länge han vill på dagarna men oftast har det landat på 1-1,5h...sen har vi även testat att dra ner det till 40 minuter några dagar men nu funderar jag på om det är dags att ta bort den helt. I alla fall dom dagar vi bara är hemma...på dagis kanske han behöver sova lite. aha..hon ska ha en till. så skoj. ett annat alternativ är ju någon snygg mysig filt. cult design kan man ju annars handla i butik..du har ingen duka (eller önska eller vad dom nu heter nu för tiden) i närheten som säljer det märket.
    Ja, det var inte mitt val. Sambon träffade en kompis med barn där. Själv shoppade jag lite. När jag kom dit sen var det tropisk värme och en ljudnivå högre än på en rockkonsert

Noel sov förut så länge han ville ofta 1,5 timme. NU har vi dragit ner till 1 timme men funderar att dra ner det till 30-45 min och se om det hjälper. Vet inte om han skulle palla dagarna på dagis helt utan sömn än.

Ja, hon har BF 27/11. Vi har väl Duka i Forum tror jag men vet inte om Cult finns där. Vet att Mique haft Cult också. Tycker det är svårt när de tar betalt per vikt

Nu ska vi äta ehmm...frukost

CU
  • Tjollabolla

Hej flickor!

Var så konstigt igår, vi var hemma hos några vänner och åt och barnen lekte så fint. Plötsligt vid halv åtta sa jag att Milo såg blek ut, tog febern och den var nästan på 40 grader! Så vi körde hem, här hemma visade den 39 grader. Nu idag, ingenting, 37,1.
    Funderar på om det kan ha varit att dom lekte så och det var grymt varmt i huset? Kan det verkligen blir SÅ mkt feber av det? Eller om det bara var en febertopp... Eller så kommer den väl i eftermiddag igen Hoppas inte...

♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lillasyster Feb 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • FL Lisa
    Duntoffla skrev 2009-11-15 10:20:16 följande:
    Skönt att få sova ut. Noel somnade inte förrän vid 22 igår då vi hade folk hemma. Däremot tog det bara 20 min. Stackarn var helt slut efter en dag på Andys. Noel och typ 1000 andra kids var där. Vi har dragit ner lunchvilan men funderar på att dra ner den ytterligare och se om nattningarna blir bättre. Hur länge sover Alvin på dagen? Japp, babyshower är en tillställning innan bebben är ute. Det är Monkeys lilla fest innan hon ska kläcka. Gillar de där nappnburkarna men tänk om den inte tar napp? Fast då får hon väl titta på den då. Storebror kanske fortfarande har napp Sen får jag ju en bra anledning att själv köpa lite Cult. Har snålat pga frakten
    nä, när man har lång dag på dagis så kan det nog vara skönt att få sova lite kan jag tänka mig.

du får hälsa och gratta från mig också när du är på babyshowern

ja jag ska också äta frukost nu. Ha en bra dag!
  • Everlonn
    Tjollabolla skrev 2009-11-15 10:36:38 följande:
    Hej flickor!Var så konstigt igår, vi var hemma hos några vänner och åt och barnen lekte så fint. Plötsligt vid halv åtta sa jag att Milo såg blek ut, tog febern och den var nästan på 40 grader! Så vi körde hem, här hemma visade den 39 grader. Nu idag, ingenting, 37,1. Funderar på om det kan ha varit att dom lekte så och det var grymt varmt i huset? Kan det verkligen blir SÅ mkt feber av det? Eller om det bara var en febertopp... Eller så kommer den väl i eftermiddag igen Hoppas inte...
    Jo, man kan få så mycket feber av att röra sig! Fick hem sonen typ 3 gånger i veckan från dagis ett tag..men det var bara rörelsevärme! Maken kunde komma upp i 39 grader av att spela fotboll{#lang_emotions_surprised}

Man märker att det är rörelsevärme på att tempen sjunker ner rätt snabbt efter att de lugnar ner sig..sonen var oftast feberfri efter nån timme. Och på att de inte är sjuka eller påverkade.

Fast det är inte vanligt så har lite koll på om han får feber igen.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15