Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Buttelina skrev 2009-10-23 22:12:12 följande:
    åhh lillebror är ju bara fööör söt han ville ha fina byxor ikväll också och klänning så det blev isabels rosa/vit rutiga molo tunika och molo leggings som pyjamas söööt
    Gullegrisen Jag hade en son som använde nattlinne tills han i alla fall var åtta år. Supergullig sötis!
    Stormis skrev 2009-10-23 22:20:28 följande:
    Ansluter Uppdaterade precis dotterns blogg. Lite dans förnöjer ju alltid. Iklädd Molosuit såklart . karlaflickan.blogspot.com/2009/10/discodans.h... PS Bubblan: Förra årets Pre Spring var ju långärmad, iaf butterfly med pärlplatteärm, så helt onödigt är det inte att köpa
    Sicken raring!!
  • mortillsju
    lillronya skrev 2009-10-24 20:20:15 följande:
    De måste ha fått nån sjuka. Annars skulle ju inte hälften dö på en dag, tycker jag....
    Kaninpest låter det som tycker jag
  • mortillsju
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-24 20:24:36 följande:
    En liten kaninbebis
    Grattis till tillökningen!!
  • mortillsju
    lillronya skrev 2009-10-24 20:31:52 följande:
    Hej
    Jag hade missat att M har fyraårskontroll på torsdag *supersur* jag har avbokat den tiden fyra gånger redan så nu måste vi bara gå.... dessutom behöver vi en remiss till öron. Men jag lovar att höra av mig så fort jag har en ny ledig dag....
  • mortillsju
    LJ2 skrev 2009-10-24 22:43:08 följande:
    order från sambon: fråga dina polare på familjeliv om en bra doppresent / när man e gudförälder.. inte nåt krafs som en body eller så, utan nåt annat.. om nån fått nåt roligt.. så.. nu har jag gjort det
    Doppresent från en fadder är traditionellt en dopsked (med gravyr givevis i silver) som ett tecken på det man tar på sig när man accepterar att bli fadder dvs att man lovar att sörja för barnet om föräldrarna dör samt att man ska se till att barnet växer i tro (om nu föräldrarna brister i denna mycket viktiga bit!)
  • mortillsju
    mortillsju skrev 2009-10-24 22:45:50 följande:
    Doppresent från en fadder är traditionellt en dopsked (med gravyr givevis i silver) som ett tecken på det man tar på sig när man accepterar att bli fadder dvs att man lovar att sörja för barnet om föräldrarna dör samt att man ska se till att barnet växer i tro (om nu föräldrarna brister i denna mycket viktiga bit!)
    Andra förslag:

ett halsband med berock där ni köper en ny berlock för varje gång barnet firar sin dopdag.

en fin bok med klassiska sagor

en sångbok

ett fint uppslagsverk för barn (roligt i många år).
  • mortillsju
    LJ2 skrev 2009-10-24 22:49:36 följande:
    det var fint sa han, men lite för djupt i trobiten *hmm* vet inte om de vet innebörden heller med skeden hon e fransk kanske vi ska tillägga.. =))
    *harkel* min ni har tackat ja till att vara faddrar??
  • mortillsju
    LJ2 skrev 2009-10-24 22:55:49 följande:
    Sambon ska va fadder, hans barndomskompis.. =) vet inte om det e nån mer på hennes sida, eller om de bara har en? det e tydligen lite annorlunda med franska cermonier.. inte riktigt som vi e vana vid.. det speciella är att barnet får fadderns namn i andranamn för att hedra faddern typ =) vi ska träffa dom i morgon, så får väl veta mer då =) se en liten liten elliot
    Nja, skulle tro att det där med fadderns namn i andranamn har att göra med det jag nämnde först kring faddrars uppdrag traditionellt sätt. Det skiljer sig inte så mycket från land till land utan har med religion att göra (inga landsgränser där lite) att vara fadder är ett hedervärt uppdrag men viss tyngd i fråga om ansvar (i alla fall utifrån kyrkans synvinkel). Man får minnas att ett föräldralöst barn förr svalt ihjäl och då hade en fadder ett livsviktigt uppdrag. Faddern för det föräldralösa barnet till altaret den dag det gifter osv. Man ska alltså vara en ställföreträdande förälder. Idag bryr man sig ju inte så mycket om det där men jag tycker det är fint om man tar sin uppgift på alvar då alla barn i den här världen behöver vuxna som bryr sig.

Mina små barns faddrar kommer varje dopdag med presenter till barnen och vi kalasar lite.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15