Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

lillronya skrev 2009-10-19 21:04:05 följande:
    Vad bra! Då antecknar jag i min kalender.
    Japp det gör vi. En liten utflykt livar upp!!
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-10-19 21:26:01 följande:
    eller kanske att lillebror har antingen villervallas randiga tröja eller dalmatinertröjan och röda velourbyxor och isabel har kik kids röda volangklänning och leggings (vilka?). eller kanske småfolks lejontröja på dom båda med orange velour på bia bus och lila leggings på isabel med orange kjol?
    Åh hjälp vad många val
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-10-19 21:32:33 följande:
    jaaa  besluthetsångest ska nog ta lite bilder.. så får ni hjälpa mig
    Ja gör det pronto....vi väntar
  • mortillsju
    Incommunicado skrev 2009-10-19 21:40:30 följande:
    Tack alla för fina gratulationer!   Adrian föddes natten till fredag och det blev som sagt akutsnitt, jag kände mig hyfsad redan på lördag o ville hem, men eftersom han är för tidigt född (4 v) så behöll de oss ett par dar. Tur det, för det var mer vila där än hemma, Damien är i en intensiv fas, suck... *dödstrött redan* trist bara att vi har så taskiga familjer båda två - vi fick knappt hjälp över förlossningsnatten av svärfar, dagen efter ett par timmar bara sedan har maken fått vara hemma och bara tagit med Damien i några stunder, han river sjukhuset tyvärr.   i helgen ska min mamma komma efter mkt tjat och gnissel, vi behöver få lite hjälp att komma iordning, Andreas får ju göra så mkt hemma, jag har ont efter operationen och vill inte få bråck. Jo Damien är glad i sin bebis, han "hjälper till" med blöjbyte och håller blöja (står på toa o kikar bredvid) och klappar gärna bebis, man får ha lite koll men låta honom vara med. Jag riskerar inte ett tredje snitt, men förstår de som gör det - men jag är 37 år, jag är inte 20.  Man vet när det är dags att lägga av... Favvisoutfit är definitivt molos bilbodysuit, han är bedårande i den!
    Små tvååringar är ju lätt busiga om man säger så men vad fint att han gillar lillebror.
  • mortillsju
    Incommunicado skrev 2009-10-19 21:51:02 följande:
    tack! om snittet förresten: Kan tillägga att det var ruskigt - jag fick väl c eller d-teamet på förlossningen, de hade minst 4 (!) akuta snitt samma tid ungefär, de försökte stoppa mig till fredagmorgon men det gick inte.  Jag fick snittas på stora operationssalen där de inte hade rätt grejer och velade runt... narkosläkaren satte spinalbedövningen minst 4 ggr och misslyckades - hamnade på nerver i ryggen som strålade ut i höft och fötter - och fick byta nål en gång med. Ingen talade med mig el sa vad de gjorde, och min man sjasades bort hela tiden ur mitt synfält. När jag snittades akut med Damien för 2 år sedan var det en helt annan sak! Tack o lov att man varit med förut, det hade varit än värre annars.
    Usch så otäckt, det var ju din ryggrad de grävde i *aldrig ryggbedövning sanna mina ord*
  • mortillsju
    Zvartaliljan skrev 2009-10-19 22:00:29 följande:
    ÄNTLIGEN ska jag få min rosa hummeloverall Nu går den inte ens att se på Nelly.com längre så jag knep den sista och matchande mössa och halsduk: nelly.com/productInfo.asp?qProductId=2203&qPr... nelly.com/productInfo.asp?qProductId=2202&qPr... Någon som handlat från dom innan? Hur snabbt får man paket?? Har fortfarande inte fått pengarna tillbaka från Freshmilk...men de har lovat att betala tillbaka så jag får väl hålla mig till tåls o lita på dom...
    Åhhh så fin hon ska bli!!
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-10-19 22:07:26 följande:
    nu kommer bilder i bildis tjejer HJÄLP MIG
    Jag har för mig att lejonen ser tokfina ut på dina små men misstänker att trycket tar fokuset från barnet. Så då är förslag ett bättre, mer lugnt och barnen framträder ändå färglatt. Till jul är sista alternativet klockrent!
  • mortillsju
    Zvartaliljan skrev 2009-10-19 22:09:57 följande:
    Visst var den, roligt med lite variation i garderoben också mot allt danskt Tog strl.104...vågade inte chansa på 98. hellre för stor än för liten. Har ingen aning om hur de är i storleken ju... Nu ska jag bara lyckas smuggla in den där overallen här hemma...blir ju den 4e
    Hoppla hoppla. Fyra? Men hon är alltid välklädd lilla Maia!!
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-10-19 22:15:55 följande:
    ja så känner jag med faktiskt! dalmatinerna går bort nu ser jag.. och som du säger blir lejonen för mycket.. ja det får nog bli katvig velour och molo regnbågar
    Det tror jag blir jättefint!!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15