Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

SmillaMilla skrev 2009-10-23 20:50:49 följande:
    Mortillsju: suuuuperfin rosa fleece, den vill jag också ha
    Visst är den lovley!! Älskar den till S!
  • mortillsju
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-23 20:41:01 följande:
    Å min har flyttat hemifrån och JAG är gammal
    Tre av mina har flyttat, vad gör det mig till??
  • mortillsju
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-23 21:06:46 följande:
    Nästintill begraven Å sonen kom på middag igår, jag bölade som en tok efter att han gått.. Såg bara min lilla lilla 47 cm långa bebis framför mig.. Det går FÖR fort
    Jag älskar också när de stora kommer. Igår vad L 21 år här hemma, idag H 21 år med sin flickvän *så rara* och i morgon kommer D 19 år. Mycket matlagande blir det. Jag blir mest glad och stolt när de kommer....och så lite rörd såklart Tänk mina små så stora och kloka. Och de pratar ofta om hur det var när de var små....vad de lekte och minnen *fint*
  • mortillsju
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-23 21:16:01 följande:
    Vi satt åxå läääääänge och pratade minnen.. Ida blev överlycklig när han kom, hon dukade åt honom vid bordet, målade bilder åt honom.. Han fattas oss verkligen *saknar* Min lilla lilla bebis!! Nu nästan 2 meter lång och 47 i skor  Kär är han och har flickvän sen nästan 2 år tillbaka.. Nä fy! Man ska njuta av varje sekund man har dom hemma, tonåringstrots eller vadsom.. Man saaaaaaknar dom när dom flyttar nåt enormt.. I morgon hämtar vi lilla bebisen, kl 13 är han vår
    Klart man saknar dom. Mina små frågar varje dag efter de stora syskonen. Och blir tokglada när de kommer. Mina stora hämtar de små från dagis så ofta de kan och får då lite egentid med dem och det är jättebra verkligen. Det är känslosamt att vara förälder. Man ska inte inbilla sig att det bara är när de är små man är nära dem. Det blir nästan värre med åren....
  • mortillsju
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-23 21:25:57 följande:
    Ja det tycker jag åxå.. Nästan hemskt hur nära man blir med dom när dom når vuxen ålder... När man ser klokheten man präntat i dom komma fram en herrans massa år senare, när dom själva blir så tydligt medvetna om vem dom är och varför dom blivit det..  Underbart med vuxna barn på hembesök   *älskade barn*
    Jag är ju frisören här hemma. Idag klippte jag H som är 20 år, så mysigt, det var som när han var liten och jag pillade honom i håret. Fina minnen.
  • mortillsju
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-23 21:31:44 följande:
    Jag skulle ALDRIG få röra sonens perfekta hår   Guuud så nog med det!!
    mina gossar, ja och ena dottern med vill absolut att jag klipper dem de tokvägrar frisören.
  • mortillsju
    Pimm skrev 2009-10-23 21:32:21 följande:
    Godkväll på er alla! Det gör dej ung på nytt med fler småttingar i huset så håller man sej ung. Jag har också tre som flyttat hemifrån, t o m ett barnbarn som är 3½ månad yngre än min yngste:)
    Jo kanske. Men samtidigt känner mig rätt så erfaren på när jäkla vänster- Massa barn, utbildning, jobb, jisses vad jag hunnit med
  • mortillsju
    Pimm skrev 2009-10-23 21:35:22 följande:
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-23 21:25:57 följande: Måste flika in i ert samtal:) Jag håller med dej sååå mycket. Tänk när man svor över dem när man inte såg golvytan på deras rum och sedan flyttar dom hemifrån och helt plötsligt har dom ordentligt! Man ser också hur duktiga dom är med att ta tag i saker som är viktiga mm. Härligt! Saknar också mina hemma men på något vis kommer man dem närmre på ett annat plan när dom inte bor hemma längre.
    Måste bara hålla med dig PIMM. Sista tiden hemma är tokjobbig, och jag tror det måste vara så för man ska kunna separera sig från varandra. sen när det flyttar växer den där nya fina relationen fram Med så mycket värme och ömhet, man delar en hel historia med varandra. Bitarna liksom faller på plats, det blir helt . det är sååå rörande.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15