Anniken skrev 2010-12-09 22:20:05 följande:
Wow, det här är fantastiskt!
Fram tills igår då jag läste en artikel i en veckotidning har jag trott att jag var lite knäpp när jag har sett färgade bokstäver och sett veckor och år och sånt som bilder i huvudet, tänkt på bokstäver som manliga eller kvinnliga och valt namn på saker efter vilken "personlighet" bokstäverna har.
Jag har tryckt undan färgerna och ignorerat det så gott jag kunnat, men nu är det ju okej att se dom. Senaste dygnet har det dykt upp mer och mer i huvudet när jag börjat släppa på spänningarna. Har upptäckt lite nya som jag inte riktigt märkt av tidigare, som att jag ser former av ljud. Har inte ens tänkt på det förrän nu.
Detta har varit ett häftigt dygn!
Jag satte mig ner idag och funderade på hur pass "allvarlig" min synestesi egentligen är. Jag satt och lyssnade när min pojk lekte på golvet och insåg att alla ljud hade åstadkom med sina leksaker hade olika färger för mig.
Det är rätt cool egentligen, bara det att vi som är "drabbade" kanske inte kommer att tänka på det så ofta eftersom det är så naturligt för oss... Man tror ju att alla lever i samma verklighet.