Pums skrev 2009-10-18 09:04:39 följande:
Anton:Stor kram på dig, låter som du har det lite tufft just nu gumman.Förstår dig helt och hållet när du skriver "är det värt det?",vi resonerar likadant här hemma.Min svärmor erbjöd sig för en tid sen att vara barnvakt på kvällen när jag var bjuden på en tjejmiddag och det krockade med att min man sov borta i jobbet.Det var när vår lille vaknade flera ggr varje natt och gick upp jätte tidigt på
morgonen.De sa då, i all välmening, att var borta så länge du vill på kvällen, njut av egen-tiden.Jag kom hem vid elva somnade vid tolv och var uppe första gången vid ett för att få lillen av somna om.Var helt slut dagen efter och svärmor fattade liksom inte varför jag inte kunde njuta av min egna lediga kväll.Men vi gör sällan något på kvällarna nu, orkar inte. Lillen sover bättre på natten men härjar vid fyra halv fem och efter det är det svårt att somna om.Så vi gör bara saker dagtid, enklast så. Men i övrigt har vi inga möjligheter till barnvakt, förutom från mina föräldrar och de bor fyra mil ifrån
oss.Svärmor har flyttat utomlands ett halvår nu......Nej usch, nu lät jag också väldigt negativ märkte jag, sorry allihopa.
Tack. Sambons föräldrar har oxå flyttat utomlands så det är alltid min mamma som får ställa upp som barnvakt o ibland känner man att man inte vill fråga henne.
Det här tär ju på hela familjen när det blir såhär. Men förhoppningsvis blir det väl bättring någon gång.
Hoppas att det blir bättre för er del oxå så att lillen sover lite längre på morgonen