• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Pums

Anton:
    Stor kram på dig, låter som du har det lite tufft just nu gumman.

Förstår dig helt och hållet när du skriver "är det värt det?",
    vi resonerar likadant här hemma.
    Min svärmor erbjöd sig för en tid sen att vara barnvakt på kvällen när jag var bjuden på en tjejmiddag och det krockade med att min man sov borta i jobbet.
    Det var när vår lille vaknade flera ggr varje natt och gick upp jätte tidigt på morgonen.

De sa då, i all välmening, att var borta så länge du vill på kvällen, njut av egen-tiden.
    Jag kom hem vid elva somnade vid tolv och var uppe första gången vid ett för att få lillen av somna om.
    Var helt slut dagen efter och svärmor fattade liksom inte varför jag inte kunde njuta av min egna lediga kväll.
    Men vi gör sällan något på kvällarna nu, orkar inte. Lillen sover bättre på natten men härjar vid fyra halv fem och efter det är det svårt att somna om.
    Så vi gör bara saker dagtid, enklast så.

Men i övrigt har vi inga möjligheter till barnvakt, förutom från mina föräldrar och de bor fyra mil ifrån oss.
    Svärmor har flyttat utomlands ett halvår nu......

Nej usch, nu lät jag också väldigt negativ märkte jag, sorry allihopa.

• Sagalin
    Anton2005 skrev 2009-10-18 08:54:41 följande:
    Låter jätte snyggt som du beskriver det, tyvärr får jag inte upp länkarna med tapeterna Här känns det som om man aldrig har tid för sig själv längre. Igår hade jag och sambon barnvakt en stund på kvällen och gick på invigning av en ny lounge här i stan, som vi var bjudna på. Jätte trevligt att komma ut och umgås och träffa folk. Men sen undrar man om det är värt det...även om ingen av oss drack mer än ett par glas vin så är man ju helt slut eftersom våra nätter är som de är. Algot är ju upp hela nätterna känns det som och på dagarna har killarna börjat härja med varandra så just nu känns det som jag tappat lusten till allt. Jag bara tjatar o tar hand om barnen känns det som.Gud va negativt det där blev. Skulle iaf mer än gärna ha en lugn morgon med lite tid för mig själv innan barnen vaknar.,..men då skulle jag få gå upp kl 4:aJag har lagt undan en röd jacka från fjällräven tills idag men kan inte riktigt bestämma mig om jag vill ha den eller inte. vad tycker niwww.fjallraven.se/Produkter/jackor--vastar/ko...Den svara fanns inte i min storlek, var inne på en brun men tyckte att jag passade bättre i röd. Bara det att min förra vinterjacka var röd. Världens beslutsångest!
    Fin jacka. Ta den du passar bäst i.
  • Videli

Anton,

Jag har sen fjällräven, älskar den. Har iofs två st en Expedition och en Parka.

Underbara jackor, dock skulle jag vilja hitta en finjacka.

Kan du inte hitta den röda någon annastans?

• Anton2005
    Pums skrev 2009-10-18 09:04:39 följande:
    Anton:Stor kram på dig, låter som du har det lite tufft just nu gumman.Förstår dig helt och hållet när du skriver "är det värt det?",vi resonerar likadant här hemma.Min svärmor erbjöd sig för en tid sen att vara barnvakt på kvällen när jag var bjuden på en tjejmiddag och det krockade med att min man sov borta i jobbet.Det var när vår lille vaknade flera ggr varje natt och gick upp jätte tidigt på morgonen.De sa då, i all välmening, att var borta så länge du vill på kvällen, njut av egen-tiden.Jag kom hem vid elva somnade vid tolv och var uppe första gången vid ett för att få lillen av somna om.Var helt slut dagen efter och svärmor fattade liksom inte varför jag inte kunde njuta av min egna lediga kväll.Men vi gör sällan något på kvällarna nu, orkar inte. Lillen sover bättre på natten men härjar vid fyra halv fem och efter det är det svårt att somna om.Så vi gör bara saker dagtid, enklast så. Men i övrigt har vi inga möjligheter till barnvakt, förutom från mina föräldrar och de bor fyra mil ifrån oss.Svärmor har flyttat utomlands ett halvår nu......Nej usch, nu lät jag också väldigt negativ märkte jag, sorry allihopa.
    Tack. Sambons föräldrar har oxå flyttat utomlands så det är alltid min mamma som får ställa upp som barnvakt o ibland känner man att man inte vill fråga henne.
    Det här tär ju på hela familjen när det blir såhär. Men förhoppningsvis blir det väl bättring någon gång.
    Hoppas att det blir bättre för er del oxå så att lillen sover lite längre på morgonen
  • Anton2005
    Videli skrev 2009-10-18 09:11:18 följande:
    Anton,Jag har sen fjällräven, älskar den. Har iofs två st en Expedition och en Parka.Underbara jackor, dock skulle jag vilja hitta en finjacka.Kan du inte hitta den röda någon annastans?
    den röda finns i min storlek o den har jag lagt undan så det lutar åt att jag går o köper den idag. Kul att du är nöjd med dina jackor. Jag hade en röd canada gose förut o jag älskade den jackan, så varm o skön men tröttnade på den sen. Jag har två svarta vinterjckor redan som passar bra vid lite finare tillfällen så det är en sån här jacka jag saknar

Villa- Åh så fin mössa. Gud va duktig du är
  • Videli

Anton,

Jaha fattade det som om den röda var slut. Fint med röda vinterjackor, tyvärr passar jag inte i rött så jag är lite avis på er som gör det.

Fluffis,

Usch det där lät jätteläskigt, hoppas ni får någon hjälp och svar på era frågor om detta.

Villa N,

Skönt att vara uppe själv, är oxå själv med barnen i helgen. Ganska så skönt (hoppas inte min man läser detta nu)

• Arctura
    Daggdroppen skrev 2009-10-17 12:30:23 följande:
    Mina inlägg blir sporadiska ser jag och jag hinner aldrig läsa ikapp ordentligt.Har en hel del gäster nu, mest varje dag.Surfar bara en stund för jag letar efter info om affektkramp/affektanfall.Har någon av er erfarenhet av det?Julia har antagligen det och jag skulle vilja veta mer om det. Hennes första anfall kom vid ca 7.5 månader och sedan dess har det varit några, kanske 6-7 stycken.De kommer alltid strax efter att hon trillat omkull,  antingen från sittande eller från stående och slagit huvudet. Det är inga farliga eller hårda fall utan ibland kan hon slå sig mer utan att hon får anfall. Det är i samband med att hon är trött som anfallen kommer.Ett anfall ser ut på det sättet att hon ramlar, börjar skrika, jag tar upp henne, hennes ögon rullar bakåt och hon stänger dem samtidigt som kroppen och nacken blir slapp. Huvudet trillar alltså bakåt och hon blir alldeles livlös i kroppen. Hon är onåbar under ett par sekunder och är avsvimmad. Igår var längsta anfallet hitills så jag ringde läkare som sa att det antagligen är affektanfall. Nu när jag läser om det ser jag att det är ärftligt så det kanske förklarar varför jag också har lätt för att svimma. Hittills när det har hänt har jag antagit att Julia också har lätt för att svimma, precis som mig. Men tanken om epilepsi har också funnits. Har någon av er vait med om samma sak???? Som jag förstod var det väl vanligast hos barn i trotsåldern. Jag skulle bli glad att höra om andras erfarenheter av detta.Nu borde jag ta över golvet med dammsugaren före gsterna kommer...
    Hej! Vill bara berätta att jag har en lillasyster (som i dag är 22år) & hon hade affektkramp som barn. Hon har i dag en liten dotter på lite över året, som också har detta...så det verkar vara väldigt ärftligt! Jag har varit med några ggr när dottern fått anfall & det är ganska otäckt men när man vet vad det handlar om så blir man ju inte så skärrad, som man skulle bli om man inte visste om det!! Denna lilla tjej kan ha långa "svimninganfall" & hon ser och verkar helt död lixom.... Vad jag vet är det ganska vanligt. Men det växer bort, men hur lång tid vet jag ej hur det tar!!
  • mariaw

Anton: Superfin jacka! Tror den röda blir kanon{#lang_emotions_smile}

Gummsan: Jättefina tapeter! Vi har en creme vit färgad randig tapet i vårt kök från Duro till betydligt lägre pris än Sandbergs som påminner rättså mycket om tapeterna främst Fabian som du visar. Priset kanske inte har så stor betydelse om det bara är mindre ytor som ska tapetseras, men kanske värt att kolla upp? På både Duros och Borosans hemsida kan du provtapetsera för att få en bättre överblick över tapeten... Länkar hittar du här: http://www.borastapeter.se/provtapetsera/FondoCore/Viewer.aspx?si=1&li=1&iStoreId=0
     http://www.durosweden.se/sv/tapethittaren/tapethittaren-app?csState=WallpaperSelectionState

Bilder på vårat kök finns här... http://inredningivittgammaltonytt.blogspot.com/2009/07/kok.html

VillaN: Så fina mössor du virkat. Är det svårt? Lägg gärna ut beskrivning, här är kanske en som snart letar fram en gammal virknål{#lang_emotions_wink}

Pums: Jättefint skåp! Kul att ta del av ditt pysslande...

Svar på tråden Vita hem