• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Sagalin

Kikar bara in snabbt, är lite trött efter en dag i Gbg.

Fluffiga, vad otäckt det låter.

Gummsan så omtänksamt av dig. Tycker det är fint med grårandiga tapeter.

Näe nu ska jag läsa lite.

• Pums

Hej alla!!

Fluff: Jätte kram till dig!! Ingen egen erfarenhet av det du berättar om men det låter tufft.

Gummsan: Ja du verkar vara en bra syster som stöttar och ger råd. Vissa skulle säkert ge sin högra arm för att ens kunna bli gravida men samtidigt tycker jag att det är varje kvinnas rättighet att bestämma över sin egen kropp. Att genomgå en abort är tufft oavsett omständigheterna.

mj82: Om man ska ha en JÄTTE tålig yta så gäller väl regeln att ju blankare färgen är ju mer hållbart blir det.
    Högblank färg blir som en lackad yta och är rätt tålig men i mitt tycke inte så snyggt.
    Matt färg ger sämre yta men är snyggt!

versan: Du ä bara för go du, alltid så snälla kommentarer! Krams!!

• Gummsan82

Jag vill bara förtydliga det att jag hade blivit jätteglad om hon valt att behålla barnet.
    Och som du sa Pums vissa skulle göra vadsom helst för en graviditet och jag har all förståelse för dem, men det är upp till var och en att avgöra. Barn är ändå ett stort ansvar och ett stort steg i livet.

Ja det blir nog randig tapet i köket. I grått och vitt så passar det till alla möjliga färger i prylar och textilier. Blir ju lantligt det med!

• Prinsessan Leia

Mj82, min pappa leckerade om vårat ekbord. Sprutade det halvblankt och sen slipade det slitet. Enda nackdelen med det är att det inte tål värme så underlägg är ett måste
    Han (pappa) förklarade detta med att färg har svårt att bita in i oljade möbler...de lägger sig som ett täcke över bara

• Pärla1

Hej på er igen. Här e jag och donnan uppe. igår fyndade jag på loppis, lägger upp det i bloggen senare under dagen =)

Har precis målat pärlan till en katt i ansiktet, haha! Hon e så söt. Har fått plocka ner en spegel så hon kan gå och titta på sig själv emellanåt. Så står hon där och ler åt sig själv =)

Usch, vad helgerna går fort, redan söndag!

• Pums

Ja visst är det skönt med lite egentid på morgonen. Klockan åtta sover alltid lillen sitt första sovpass så då är det en timmes brejk!

Tror jag ska börja ett nytt målarprojekt idag, en karmstol.  Känns lite lagom stort.

• Anton2005
    Daggdroppen skrev 2009-10-17 12:30:23 följande:
    Mina inlägg blir sporadiska ser jag och jag hinner aldrig läsa ikapp ordentligt.Har en hel del gäster nu, mest varje dag.Surfar bara en stund för jag letar efter info om affektkramp/affektanfall.Har någon av er erfarenhet av det?Julia har antagligen det och jag skulle vilja veta mer om det. Hennes första anfall kom vid ca 7.5 månader och sedan dess har det varit några, kanske 6-7 stycken.De kommer alltid strax efter att hon trillat omkull,  antingen från sittande eller från stående och slagit huvudet. Det är inga farliga eller hårda fall utan ibland kan hon slå sig mer utan att hon får anfall. Det är i samband med att hon är trött som anfallen kommer.Ett anfall ser ut på det sättet att hon ramlar, börjar skrika, jag tar upp henne, hennes ögon rullar bakåt och hon stänger dem samtidigt som kroppen och nacken blir slapp. Huvudet trillar alltså bakåt och hon blir alldeles livlös i kroppen. Hon är onåbar under ett par sekunder och är avsvimmad. Igår var längsta anfallet hitills så jag ringde läkare som sa att det antagligen är affektanfall. Nu när jag läser om det ser jag att det är ärftligt så det kanske förklarar varför jag också har lätt för att svimma. Hittills när det har hänt har jag antagit att Julia också har lätt för att svimma, precis som mig. Men tanken om epilepsi har också funnits. Har någon av er vait med om samma sak???? Som jag förstod var det väl vanligast hos barn i trotsåldern. Jag skulle bli glad att höra om andras erfarenheter av detta.Nu borde jag ta över golvet med dammsugaren före gsterna kommer...
    Jag har tyvärr ingen info att komma med men såg att du fått lite tips och länkar. Usch det lät riktigt läskigt och såklart jobbigt för er. Kram
  • Anton2005
    Gummsan82 skrev 2009-10-17 16:13:29 följande:
    numberone; vi har nu enats, maken och jag. Det blev en rostfri fläktkåpa, och sen ska vi ha någon typ av smalrandig tapet i grått och vitt. Kravet är att den måste vara lätt att torka av och hålla ren. Så jag ska ta mig en tripp ner till lokala färgaffäten på måndag och kolla in utbudet.Hittade två på Sandberg www.sandbergab.se/sv/products/wallpaper/Fabia...(NW)/525-21 och www.sandbergab.se/sv/products/wallpaper/Hilda...(NW)/500-21 Man kan klicka upp inspirationsbilden med det är lite fell kulörer och man ser inte så bra.Nån som vet nån nätsida där man kan "tapetsera" ett rum?
    Låter jätte snyggt som du beskriver det, tyvärr får jag inte upp länkarna med tapeterna
    Villa Nordåker skrev 2009-10-18 07:50:44 följande:
    God morgon!Söndag, övriga familjen sover än. Ganska mysigt att sitta här och surfar.
    Här känns det som om man aldrig har tid för sig själv längre. Igår hade jag och sambon barnvakt en stund på kvällen och gick på invigning av en ny lounge här i stan, som vi var bjudna på. Jätte trevligt att komma ut och umgås och träffa folk. Men sen undrar man om det är värt det...även om ingen av oss drack mer än ett par glas vin så är man ju helt slut eftersom våra nätter är som de är. Algot är ju upp hela nätterna känns det som och på dagarna har killarna börjat härja med varandra så just nu känns det som jag tappat lusten till allt. Jag bara tjatar o tar hand om barnen känns det som.
    Gud va negativt det där blev. Skulle iaf mer än gärna ha en lugn morgon med lite tid för mig själv innan barnen vaknar.,..men då skulle jag få gå upp kl 4:a

Jag har lagt undan en röd jacka från fjällräven tills idag men kan inte riktigt bestämma mig om jag vill ha den eller inte. vad tycker ni
    http://www.fjallraven.se/Produkter/jackor--vastar/kodiak-women-parka
    Den svara fanns inte i min storlek, var inne på en brun men tyckte att jag passade bättre i röd. Bara det att min förra vinterjacka var röd. Världens beslutsångest!
Svar på tråden Vita hem