• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Videli

Godmorgon,

Inte van att vakna så här tidigt. Men min man är på kurs idag, så idag är man solo. Ska nog försöka ta mig till några loppisar, är fortfarande på jakt efter en soffbord, han ju sälja mitt Mio bord innan jag hittade något nytt.
    Liite tomt i tvrummet.

Villa N,

Är det idag ni åker till Göteborg?

Gummsan,

SÅg det på nyheterna HELT fruktansvärt, men vilken tur dom hade. Det kan gååå så fort.

• Gummsan82
    Gummsan82 skrev 2009-10-16 21:54:02 följande:
    Slänger in mitt inlägg som mer eller mindre dödöade tråden igår Jag står i valet och kvalet om vi ska sätta vitmålad panel på väggarna i köket. Lurar lite på om vi ska sätta bröstbanel och tapet eller bara tapet... vet inte om det blir för mycket trä och vitt. Huset är inte direkt lantligt då det är ett enplanshus byggt 1970 med lättbetong och fjällpanel som fasad. Köket är ca 16 kvm stort, rektangulärt med en dörr på ena kortsidan och altandörr och fönster på den andra.Det kök vi planerat blir vitt, Ikeas Lidingö, och golvet blir terrakottanyanser eller gråsvart klinker-akitigt fast laminat. Bänkskiva blir nog nån trälaminat och kaklet sånt där rektangulärt vitt blankt med fasade kanter. Inbyggnadsmicro och ugn blir i rostfritt, kyl, frys och diskmaskin som vi behåller blir vita, nerfälld induktionshäll i bänkskivan. Fläktkåpan vill jag ha svart och maken rostfritt, lite oense där...Vi ska ju inte börja förens i slutet av november men är ändå oerhört rådvill ang. väggarna...Vad tror ni? Ska försöka ladda upp bilden på köket vi designat... om det nu går...
    Snäll, om ni orkar... hjälp mig! Är väldigt rådvill!
  • numberone

gummsan

själv är jag inte så förtjust i bröstpanel så antingen hade jag tagit en vägg helt med panel, liggade, eller bara tapet. Vi planerar att ha rostfri ugn och fläkt, vita luckor och kyl/frys, bänkskivan blir vit med silvrig kant (finns på ikea)

• Daggdroppen

Mina inlägg blir sporadiska ser jag och jag hinner aldrig läsa ikapp ordentligt.

Har en hel del gäster nu, mest varje dag.

Surfar bara en stund för jag letar efter info om affektkramp/affektanfall.

Har någon av er erfarenhet av det?

Julia har antagligen det och jag skulle vilja veta mer om det. Hennes första anfall kom vid ca 7.5 månader och sedan dess har det varit några, kanske 6-7 stycken.

De kommer alltid strax efter att hon trillat omkull,  antingen från sittande eller från stående och slagit huvudet. Det är inga farliga eller hårda fall utan ibland kan hon slå sig mer utan att hon får anfall. Det är i samband med att hon är trött som anfallen kommer.

Ett anfall ser ut på det sättet att hon ramlar, börjar skrika, jag tar upp henne, hennes ögon rullar bakåt och hon stänger dem samtidigt som kroppen och nacken blir slapp. Huvudet trillar alltså bakåt och hon blir alldeles livlös i kroppen. Hon är onåbar under ett par sekunder och är avsvimmad. Igår var längsta anfallet hitills så jag ringde läkare som sa att det antagligen är affektanfall. Nu när jag läser om det ser jag att det är ärftligt så det kanske förklarar varför jag också har lätt för att svimma. Hittills när det har hänt har jag antagit att Julia också har lätt för att svimma, precis som mig. Men tanken om epilepsi har också funnits.

Har någon av er vait med om samma sak???? Som jag förstod var det väl vanligast hos barn i trotsåldern. Jag skulle bli glad att höra om andras erfarenheter av detta.

Nu borde jag ta över golvet med dammsugaren före gsterna kommer...

• versan

Åhhh! Äntligen hittade jag hit.
    Nu ska jag läsa ikapp...

• versan
    Daggdroppen skrev 2009-10-16 09:11:58 följande:
    Äh, det där blev knasigt...www.lantligharmoniochsmabarnskaos.blogspot.co...
    Hejja! Kikade in på ommöbleringen på sonens rum.
    Fiiiint.

Och jag hade inga problem med vare sig text radavstånd eller bilder på din blogg
    Allt ser jättefint ut.
  • numberone

fluffiga:

usch det låter jätte otäckt! Hoppas att du hittar nån bra info ....

Svar på tråden Vita hem