• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Amelié77

Jag fick tips av Skrot och skruv-bloggens innehavare att man kan använda spritpenna istället för färg för att fylla i schablonerna med. Det låter ju som om det vore en MYCKET bättre idé, så det ska jag nog köra med.

• versan
    Amelié77 skrev 2009-12-30 07:47:32 följande:
    Juleja - jo, det är papper jag testat med. Men jag ska egentligen ha bokstäverna på trälådor, men jag tänkte att jag skulle öva in tekniken först innan jag förstör dem med mitt klott. Problemet verkar vara att schablonerna är lite böjda, det är jättesvårt att få dem att ligga platt mot pappret på alla ställen. Jag har tejpat fast den i pappret och tryckt ner den medan jag duttat på färgen men det kryper ändå in under den.
    Dutta först med vit färg i schablonen & sedan när det torkat så duttar med den färgen du vill ha.

Men allra lättast är att göra den med spritpenna.
    Men se till att det är en som fastnar (vattenfast sådan)
    Det gör jag på mina alster.   
  • versan
    Amelié77 skrev 2009-12-30 10:06:48 följande:
    Jag fick tips av Skrot och skruv-bloggens innehavare att man kan använda spritpenna istället för färg för att fylla i schablonerna med. Det låter ju som om det vore en MYCKET bättre idé, så det ska jag nog köra med.
    hehehe... Precis.
    Man ska läsa hela sidan innan man svarar.
    fniss det gjorde inte jag. {#lang_emotions_embarassed} 
  • Amelié77
    versan skrev 2009-12-30 14:19:50 följande:
    hehehe... Precis. Man ska läsa hela sidan innan man svarar. fniss det gjorde inte jag.  
    He, he
    Men hur menar du med att dutta vitt först, varför blir det bättre om man gör så?
  • LCroft
    Hoberg skrev 2009-12-30 16:34:12 följande:
    hej vilken trevlig tråd nu ska jag ta en inperationsrunda i era bloggar! www.lantligkreativanda.blogspot.com mvh jenny hoberg
    Så fint ni verkar ha det och vad duktig och kreativ du är! Måste fortsätta läsa i din blogg

Ja välkommen hit kanske man också ska säga, fast just jag inte är så aktiv, blev lite oartig i min iver här
  • Juleja

Om man duttar med vitt först ärdet väl tänkt att det svarta sen inte ska rinna ut. Så gör man j när man målar. Men undrar om det funkar på såna schabloner...
    Skulle nog ta pennan direkt jag. Om det inte är på tyg.

• Arctura
    Hoberg skrev 2009-12-30 16:34:12 följande:
    hej vilken trevlig tråd nu ska jag ta en inperationsrunda i era bloggar! www.lantligkreativanda.blogspot.commvh jenny hoberg
    Vilken otroligt fin blogg du har!! Fina saker gör du också
  • Sagalin

God kväll!

Oj vad dagarna rusar förbi, jag hinner aldrig sitta vid datorn längre för jag har två små "gansters" som slåss om att få sitta vid datorn och antingen titta på film eller spela spel så det är egentligen bara på kvällen som jag hinner sitta lite.

Idag kom jag iväg och träna, det var skönt!
    Först körde jag 10min roddmaskin och sen körde jag lite styrketräning sen körde jag 25 på crosstrainern. Jag hade mina walkingskor på mig och de har aldrig varit bra fast de är ganska nya. De trycker på undersidan av framfoten så att fötterna domnar, inte alls skönt. Jag körde aldrig färdig programmet som jag knappat in på crosstrainern för fötterna höll på att ta kol på mig.
    gymmet har stängt tord-fredag denna vecka men på lördag ska jag köra ett pass till!