• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • LissAnna
    Daggdroppen skrev 2009-10-16 16:33:10 följande:
    Fy så jag skäms än över att jag inte uppdaterade och gjorde en ny tråd i tid Jag har ju gjort det förut så alla kanske antog att jag skulle minnas det nu? Men jag TÄNKTE på det för inte så länge sedan... Hoppas alla hittar hit, man tycker ju att folk kanske kan lista ut att tråden ligger under samma kategori (medlemsgrupper hobby) som den förra. Och där är det ju inte så många...
    De kommer att hitta hit.
  • Camilla R

Tjena tjejer!
    och tack för vägvisningen, villa Nordåker

Känns som att jag är den enda(?) som inte tittar på idol..
    Här har vi precis haft fredagsmys tillsammans med grannarna. Nu är sambon uppe och nattar barnen och det är dags att sätta sig i soffan och softa resten av kvällen.

Imorgon skall vi iväg på fotbollscup (håll gärna några tummar för både fint väder och vinst!) Till kvällsmat är det redan beställt pizza. Vi gör egen (det blir godast!) och vi gör den på både fullkornsmjöl och dinkel.

Yngste sonen fyller 6 år om knappt 2 veckor och vi är klara med presentinköpen -fantastiskt skönt! Har redan börjat fundera lite smått på julklappar också. Vi har bokat en resa till Fuerteventura den 28 december så det är väl en liten julklapp i sig. Äldste sonen fyller dessutom 9 år när vi är där och har önskat sig en tur i Subcat (typ en ubåts-tår) ja, något mer önskar han sig säkert Men det har vi tid och klura på ett tag till.
    Trevlig helg!

• Gummsan82

Jasså. det är här ni gömmer er???

Här är det fedtligt värre med 'Morden i Modsomer', vitt vin och chips OCH smågodis! Sitter själv i soffan, myser och mumsar, maken har somnat hos store sonen och den lille sonen sussar gott i sin säng.

• Gummsan82

Slänger in mitt inlägg som mer eller mindre dödöade tråden igår

Jag står i valet och kvalet om vi ska sätta vitmålad panel på väggarna i köket.
    Lurar lite på om vi ska sätta bröstbanel och tapet eller bara tapet... vet inte om det blir för mycket trä och vitt. Huset är inte direkt lantligt då det är ett enplanshus byggt 1970 med lättbetong och fjällpanel som fasad. Köket är ca 16 kvm stort, rektangulärt med en dörr på ena kortsidan och altandörr och fönster på den andra.

Det kök vi planerat blir vitt, Ikeas Lidingö, och golvet blir terrakottanyanser eller gråsvart klinker-akitigt fast laminat. Bänkskiva blir nog nån trälaminat och kaklet sånt där rektangulärt vitt blankt med fasade kanter. Inbyggnadsmicro och ugn blir i rostfritt, kyl, frys och diskmaskin som vi behåller blir vita, nerfälld induktionshäll i bänkskivan. Fläktkåpan vill jag ha svart och maken rostfritt, lite oense där...

Vi ska ju inte börja förens i slutet av november men är ändå oerhört rådvill ang. väggarna...

Vad tror ni?
    Ska försöka ladda upp bilden på köket vi designat... om det nu går...
  • Anton2005
    Pums skrev 2009-10-16 16:45:00 följande:
    Anton:Visst var det vi som pratat om 5 min metoden?Trodde innan jag visste bättre att det var en tyrann metod men nu när man själv gått igenom den så vet jag bättre.Det var vår RÄDDNING vill jag lova då vi för två månader sen var på gränsen till kollaps här hemma pga lillens sömnmönster.Det är klart bättre men det är också mitt sömnmönster som måste ändras. Jag har blivit extremt lättväckt och har svårt att somna om när jag hör minsta knyst. Så trots att jag sällan måste gå upp nu om nättern (förutom igår då det var skrik och gråt hela natten) så har jag svårt att sova bra.Lillen vaknar varje morgon kl fem och jag vet att han borde kunna sova minst en timme till då han är jätte trött men just nu verkar det vara omöjligt att få honom att somna om.
    Ja vi fick tips från bvc om 5 min metoden o jag har inte heller gillat att barnen ska skrika sig till sömns men nu är jag beredd att prova allt. De här nätterna påverkar hela familjen o just nu känns allt rätt tungt. Vi fick kallelse till en läkartid 2 nov...känns ganska långt tills dess med tanke på att man aldrig får sova.
    Har ni varit uppe på nätterna och kört det här med 5 min eller är det bara när han ska lägga för kvällen?
  • Pums
    Anton2005 skrev 2009-10-16 22:22:53 följande:
    Ja vi fick tips från bvc om 5 min metoden o jag har inte heller gillat att barnen ska skrika sig till sömns men nu är jag beredd att prova allt. De här nätterna påverkar hela familjen o just nu känns allt rätt tungt. Vi fick kallelse till en läkartid 2 nov...känns ganska långt tills dess med tanke på att man aldrig får sova. Har ni varit uppe på nätterna och kört det här med 5 min eller är det bara när han ska lägga för kvällen?
    Det har funkat med att bara köra det på kvällen för oftast har han sovit då till fem på morgonen, då går vi upp för dagen för efter det är det omöjligt att få honom att somna om.
    Han kan fortfarande vakna på natten men gråter då kanske bara nån minut och då går vi inte dit för han somnar om av sig själv tillslut.
    Men jag har jätte svårt att somna om när jag vä vaknat så vi har en bit kvar vad gäller natt biten.
    Men innan 5 min metoden så var vi uppe ca 2-7 ggr varje natt,
    då var man HELT slut så nu går det i alla fall åt rätt håll.
  • Anton2005
    Pums skrev 2009-10-16 22:34:37 följande:
    Det har funkat med att bara köra det på kvällen för oftast har han sovit då till fem på morgonen, då går vi upp för dagen för efter det är det omöjligt att få honom att somna om.Han kan fortfarande vakna på natten men gråter då kanske bara nån minut och då går vi inte dit för han somnar om av sig själv tillslut.Men jag har jätte svårt att somna om när jag vä vaknat så vi har en bit kvar vad gäller natt biten.Men innan 5 min metoden så var vi uppe ca 2-7 ggr varje natt,då var man HELT slut så nu går det i alla fall åt rätt håll.
    För vår del är nattningen inga problem alls, han somnar pang bom men det är sen under natten o när han skriker som en tok så väcker han även storebror. Han satte igång för ca 30 min sedan o nu har sambon plockat upp honom :( är tokirriterad på att han tog upp honom. Vår envisa Algot fattar ju då att det bara är att skrika så slipper han ligga kvar i sängen
  • Anton2005

hmm bara för det somnade han direkt nu igen. Sambon tog upp honom kramade en stund o sen slocknade Algot igen...ska nog låta honom sköta det där framöver, han är lugnare än vad jag är

• Prinsessan Leia

Jag hejar på TOVE!!!
    men Erik och Mariette är riktigt grym
    Erika tror jag hon heter tycker hon är så lik Avril och vill gärna höra henne sjunga en av hennes låtar
    Annars sitter jag här
    UTTRÅKAD!!!
    inget pyssel, måste vara tyst
    Barnen sover, valpen sover
    Maken på "mansresa" (dvs tyskland)
    passade på att bära upp korgstolen jag sprayat vit, målat ngr ramar...
    nu då??
    så shopping sugen, nya butiken här hade fått in sååå mkt fint
    glutta även på lagret och GUD så jag längtar efter jul
    Men står ju i valet och kvalet där
    Vitt pynt lr rött??
    lr kanske vitt och ngt enstaka rött..hmmm
    va på ljusparty igår, nån som varit det?
    äntligen då det är vinter har doften vita snöbär kommit in igen! Den är sagolikt underbar!!!!!
    Trevlig kväll...lr natt kanske passar bättre?? småbarns föräldrar som vi är

Svar på tråden Vita hem