• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Amelié77

Har hittat hit nu också! Hinner dock inte skriva så mycket nu, måste åka och handla. Imorgon ska jag och mamma åka till Ikea igen. Ni som har Ektorp-soffor - vad tycker ni om bekvämligheten i dem? Jag blev lite paff då jag satte mig ner i en förra gången vi var på Ikea - de är ju så himla mjuka och man sjunker ganska långt ner i dem. Är inte alls van vid såna soffor, så jag vet inte riktigt vad jag tycker om det...men vi funderar på att köpa dem. Tycker de är helt klart snyggast modell av ALLA soffor (inte bara Ikeas). Vi har varit till många dyra möbelaffärer också, men jag hittar ingen annan soffa jag gillar utseendet på.

• Pums

Anton:
    Visst var det vi som pratat om 5 min metoden?
    Trodde innan jag visste bättre att det var en tyrann metod men nu när man själv gått igenom den så vet jag bättre.
    Det var vår RÄDDNING vill jag lova då vi för två månader sen var på gränsen till kollaps här hemma pga lillens sömnmönster.
    Det är klart bättre men det är också mitt sömnmönster som måste ändras. Jag har blivit extremt lättväckt och har svårt att somna om när jag hör minsta knyst. Så trots att jag sällan måste gå upp nu om nättern (förutom igår då det var skrik och gråt hela natten) så har jag svårt att sova bra.
    Lillen vaknar varje morgon kl fem och jag vet att han borde kunna sova minst en timme till då han är jätte trött men just nu verkar det vara omöjligt att få honom att somna om.

• Prinsessan Leia

Miss Goldie, vart bor du?
    Jag ska sälja min vita 3 sits ektorp...enbart pga att vi ska ha en hörnsoffa i ektorp istl, har schäflong (?) och pall till oxå. Köpte de i somras...lr strax efter (minnet sviker)

• Daggdroppen

Kan hjälpa till att puffa

Har porecis sytt klart min Tilda katt. Eller ja, ögon, näsa och kläder är kvar men kroppen är klar! PUST! Annars gick det bra, men benen som skulle sys fast med knappar var knepigt då jag hade så korta synålar. Höll på att bli galen {#lang_emotions_djavulsk}

• Daggdroppen

Kollar också idol... Vem hejar ni på?

Har ingen klar favorit riktigt...

Gillade Calle tidigare, men är inte så förtjust mera... Mariette likaså. Erik blir bättre och bättre och Tove faschinerar. Hon är liksom så blyg och försiktig men nästan en bitch på scenen. Tror hon är min favorit just nu!

Svar på tråden Vita hem