Bellevue skrev 2009-10-27 08:21:48 följande:
Hänger inte med på vad du menar? "tar inte sprutan för att jag är rädd för att jag själv ska dö i influensan eller ens tror att jag kanske kan undvika den, kanske får den ändå!?" Tror du att du ska få influensan på riktigt av vaccinet? I dom flesta vacciner är smittan oskadliggjord så man kan få feber och så men inte själva sjukdomen. Nej du får inte influensan om du vaccinerat dig.
menade att jag inte tar vaccinet för min egen skull, jag själv är inte så rädd för att få influensa (även om jag såklart skulle vilja slippa) och har inte tagit sprutor annars heller mot "vanlig" influensa, men i detta fall tycker jag att det är mer av solidaritet jag tar den, eftersom jag inte bryr mig så mycket själv om jag får den eller inte, bryr mig mer om de som inte kan ta sprutan av en eller annan anledning.
Men läser man här verkar det ju kvitta

Om det ska hjälpa de som inte kan få vaccinet och hålla dem friska så måste ju rätt många ta den...
Idag har jag shoppat lite, varit i min favvobutik, Nice (marieberg, Örebro) och hittade en girlang (? snöre kanske..) med hjärtan och så två snören med små nypor på som jag tänkte hänga upp julkort i.
Sen blev det lite presenter till mor min och mig själv, vi fyller båda imorgon. Det hade ju varit coolare om vi båda fyllde jämt

För (snart) 30 år sedan spenderade min mamma sin 27-årsdag på förlossningen