• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • versan
    Daggdroppen skrev 2009-10-27 15:33:20 följande:
    "Lite" feber visade sig vara 39.4 som kom från ingenstans!Jag hade hämtat honom på dagis, vi målade med fingerfärg och när jag började med middagen gick han upp till rummet för att leka. Märkte inget alls på honom! Då jag kommer dit ca 15 minuter senare ligger han och vilar i sängen. Tyckte han var varm, men gick ner och fortsatte med maten och nu mätte jag. Varifrån kom det?
    NEj men huuua! Stackars liten.
    Hoppas han kryar på sig snabbt.
    skickar många många krya på sig kramar till er sötnos.
    //versan
  • K a j s a s

fluffis - det går att måla över en fondvägg också! Men det är just det där med att jag är så obotligt ombytlig som sätter lite käppar i hjulet för mig. Det finns så oändligt många tapeter att välja på, men tyger är svårare att hitta fina tycker jag.

• K a j s a s

I år är jag ute tidigt med julkort. Det blir faktiskt en bild på hela familjen i år. Brukar bara skicka på barnen annars, men vi fick en så fin bild där vi alla var bra för en gångs skull.

• K a j s a s

...alltså jag menar inte att jag redan skickat dem!!! Nej, alltså det är färdiggjort i datorn.

• Sagalin
    K a j s a s skrev 2009-10-27 16:46:46 följande:
    ...alltså jag menar inte att jag redan skickat dem!!! Nej, alltså det är färdiggjort i datorn.
    Haha, det hade varit tidigt!

Jag tycker att Josef Franktapeterna som finns i anno 1905 är fina som fondvägg om man nu vågar!
  • Pums
    Daggdroppen skrev 2009-10-27 16:28:24 följande:
    Såg inte ditt först, tack Vad pysslar du med idag för skriverier då?
    Idag har det varit lugnt med det mesta, lillen är lite krasslig. Men har varit och köpt lite ny vit snickeri färg så ska snart se till att vara igång igen... Hi hi!
  • Peak
    Bellevue skrev 2009-10-27 08:21:48 följande:
    Hänger inte med på vad du menar? "tar inte sprutan för att jag är rädd för att jag själv ska dö i influensan eller ens tror att jag kanske kan undvika den, kanske får den ändå!?" Tror du att du ska få influensan på riktigt av vaccinet? I dom flesta vacciner är smittan oskadliggjord så man kan få feber och så men inte själva sjukdomen. Nej du får inte influensan om du vaccinerat dig.
    menade att jag inte tar vaccinet för min egen skull, jag själv är inte så rädd för att få influensa (även om jag såklart skulle vilja slippa) och har inte tagit sprutor annars heller mot "vanlig" influensa, men i detta fall tycker jag att det är mer av solidaritet jag tar den, eftersom jag inte bryr mig så mycket själv om jag får den eller inte, bryr mig mer om de som inte kan ta sprutan av en eller annan anledning.
    Men läser man här verkar det ju kvitta Om det ska hjälpa de som inte kan få vaccinet och hålla dem friska så måste ju rätt många ta den...

Idag har jag shoppat lite, varit i min favvobutik, Nice (marieberg, Örebro) och hittade en girlang (? snöre kanske..) med hjärtan och så två snören med små nypor på som jag tänkte hänga upp julkort i.
    Sen blev det lite presenter till mor min och mig själv, vi fyller båda imorgon. Det hade ju varit coolare om vi båda fyllde jämt För (snart) 30 år sedan spenderade min mamma sin 27-årsdag på förlossningen
Svar på tråden Vita hem