• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Camilla R

GRATTIS Peak!!
    För sex år sedan tillbringade jag natten till imorgon på förlossningen -min yngste son Robin fyller också år imorgon Har en del paket att slå in ikväll.

• Camilla R
    Daggdroppen skrev 2009-10-27 15:07:35 följande:
    Nej nu tror jag att jag har bestämt mig!Jag och barnen (och också gärna maken men han får välja själv) tar svininfluensavaccinet så fort vi får. Både för min egen skull och för andras. Tror inte jag får ro annars. Jag vill ju inte isolera mig för alla som är förkylda heller. Och det är ju faktikst så, att vissa drabbas grymt lidrigt. Hur ska man då veta om man ska undvika dem eller ej? Och hur ska man veta hur hårt det kan drabba en själv eller barnen? Har pratat med diverse personer och de rekommenderar vaccin. De ämnen som finns i och som det pratas om förekommer i så små mängder så man får i sig t.ex. mer kviksilver att äta en halv laxmåltid. Dessutom finns det ju de som inte kan ta vaccinet och för deras skull borde väl så många som möjligt ta?!Idag skulle J egentligen ha fått säsongsinfluensavaccin men hon är snorig så det blev inget. Får se om vi tar det sen eller ej. Det är jag inte lika rädd för.William har fått lite feber nu på eftermiddagen. Hoppas det stannar med det.Själv har jag haft en lite röjardag idag. Har städat i de skåp som man ofta samlar diverse prylar och papper i. Stökskåp helt enkelt. Skönt!Ska på en föreläsning ikväll, kan bli intressant!
    Jag resonerar precis som du. Jag hade först inte tänkt att ta sprutan -tycker ibland att det är "mycket väsen för ingenting" MEN det är ju just det här, man vet ju inte idag vilka som kommer drabbas hårdast och jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag utsatte mina barn för detta -samt precis som du säger, det finns de som inte kan ta vaccinet. Det blir vårt lilla strå till stacken...
    Däremot har jag valt bort säsongsinfluensan -jag kanske är fånig, men jag tänkte att det inte heller kan vara nyttigt att "spruta kroppen full" med vaccin och vill därför ransonera mig till en och därmed så blev det den nya. Barnen kommer få ta spruta på skolan och vi kommer (förmodligen) att erbjudas denna via jobbet.
  • Daggdroppen

Tittar hastigt in före läggdags.

Tack för era krya på er hälsningar till sonen! Jag var borta i 3 h nu ikväll och han har fortfarande lika hög feber. Men det är ok. Han är lugn och gör inget väsen av sig. Iofs så är det ju INTE han i vanliga fall, men ja, det är ju lättare med ett barn som är lugnt än gråter och gnäller... Nu sover han skönt!

Jag själv var på en föreläsning om treåringar. Om vardagen och trots till stor del. Riktigt intressant att höra om och prata med andra föräldrar. Skönt att höra andras erfarenheter!

Nu blir det natt!

GRATTIS till alla födelsedagsbarn! {#lang_emotions_flower}

Kul att du är klar med julkortet Kajsa. Själv funderar jag vad vi ska hitta på... Har ni tips på hur man får två barn och tre kattungar på kort?

• Pums

Grattis alla som fyller år idag! För visst var det ett par stycken?

Inatt sov lillen riktigt bra, från sju igår kväll till halv sex på morgonen. Såå skönt att slippa bli väckt vid fyra halv fem som han annars brukar börja härja.

Bvc besök på schemat idag. Dags för sista hälsokontrollen på lillen. Och så mätning och vägning då såklart. Om de tycker han är tillräckligt frisk så blir det också ett års sprutor.
    Min lille är ju stor för sin ålder, många tror han är äldre än vad han är.
    Men hans startade stort också, 4760 gram!
    Japp, jag vet, en riktig bamse bebsi med andra ord!
    Och nej, han kom inte ut den vägen..... Blev nödutgången.
    Är ju själv inte så stor så jag trodde inte det var möjligt att få så stort barn men tydligen var det de.

• Mimmi 71

Jag vet ju att det tidigare diskuterats textilsladdar, men jag orkar inte leta bakåt Tror ni att ni kan förlåt mig för det och tipsa mig om var man kan köpa textilsladdar för billig penning?

• Sagalin
    Mimmi 71 skrev 2009-10-28 08:06:52 följande:
    Jag vet ju att det tidigare diskuterats textilsladdar, men jag orkar inte leta bakåt Tror ni att ni kan förlåt mig för det och tipsa mig om var man kan köpa textilsladdar för billig penning?
    Kolla inlägget 389 där fanns ett tips om en egentillverkad textilsladd.
  • Mimmi 71

Villa Nordåker skrev 2009-10-28 08:17:31 följande:

Kolla inlägget 389 där fanns ett tips om en egentillverkad textilsladd.
    Du är en ängel - skall kika där.
  • Amelié77

Vad gillar ni de här "planscherna"?

www.mydreamhome.fi/shop/product_details.php

Den här är ju jättebillig nu, ca 60o kr, så det skulle ju vara smart att köpa den nu. Men jag vet ine alls var den skulle passa in i vårt ännu obyggda hus...så det är kanske lite dumt att köpa på lager bara för att den råkar vara på rea.

Svar på tråden Vita hem