Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

BF Juni 2010!

Mejola: Tack för länken! Bra initiativ! Jag är faktiskt med i 3 andra trådar med TÄnkte lägga in denna länken i de trådarna så alla hittar hit!

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    Kamikazee skrev 2009-10-25 12:38:46 följande:
    Ett par av er känner jag ju igen från BIM-tråden. Kul att se er igen Angeni och Stina84.Jag har också hoppat på 3 andra trådar, men har känt att jag inte riktigt kommer in i dem. Vet inte om det är rädslan för att förlora detta barn också som spelar in, som gör att jag inte riktigt vågar satsa men när man får en så trevlig inbjudan så kan jag ju inte bara stå emot
    Tack detsamma Kän dig riktigt välkommen hit! Här ska ingen vara utanför och vi ska kunna dela med oss av glädje och sorg, tankar och funderingar, gravidkrämpor och cravlings Med mycket mera
  • stina84
    lingontott skrev 2009-10-25 15:31:51 följande:
    Tack för inbjudan! :)Igår fyllde min pappa år så vi hade bestämt att han och mamma skulle få veta då. Vi skulle dit på middag och hade förberett med att köpa ett kort där det stod "till morfar" på och sedan följde en dikt (färdigtryckt). På baksidan skrev vi bara "grattis på födelsedagen". När vi kom dit så visade det sig att det inte bara var närmsta familjen som skulle vara med, utan även lite annan släkt, men vi körde på endå. När han öppnade kortet så tittade han på det och blev tyst några sekunder, sen kom tårarna! Så kramade han om mig jättelänge men kunde inte säga nåt, så alla andra undrade vad det var för konstig födelsedagspresent jag hade gett honom. Haha, det var en starkt ögonblick måste jag säga, jag har aldrig sett min pappa gråta innan!Hur som helst, känns jättebra att ha berättat, alla blev så otroligt glada. Men lite läskigt oxå, om nåt skulle gå fel... Men skulle det gå åt skogen så kommer det inte göra oss mindre ledsna om våra nära och kära inte vet om det. Lika bra att de vi älskar får glädjas med så länge som möjligt! Nu tänker jag försöka slappna av och njuta av graviditeten (lättare sagt än gjort, oroar mig såklart hela tiden!)
    Å blev helt tårögd! Vilken underbar reaktion! Önskar jag kunde gjort detsamma för min pappa...
    SweetPearl skrev 2009-10-25 16:19:12 följande:
    Tack så mycket för inbjudan. Här så vet vänner, föräldrar, styvförldrar, syskon, styvsyskon, min farmor och faster med familj. Släkten på mammas sidan vet inget än och det är väl för att det inte blev några direkta positiva reaktioner sist. Enligt de flesta av dem ska man ju ha haft fast jobb i minst 10 år, gift i minst 1 år och bo i en stor villa. Tänkte också berätta på julafton, men jag är då i slutet av vecka 16 (15+5) och på mig syns det redan lite. Så jag kommer nog att ha en gravidmage då och det är lite svårt att dölja. Fick mage redan i vecka 15 med tösen så denna gång kommer magen att synas betydligt tidigare.Har ett illamående som går upp och ner. Idag har jag inte mått så värst bra. Är det någon av er som är väldigt trötta? Jag kan sova till runt 10-11 de mornar jag inte jobbar och nu är jag trött igen. Så ska lägga mig och sova en stund. Har svårt att hålla ögonen öppna.
    Tråkigt det där med släkten. FInns alltid folk som vet så mycket bättre än en sjäkv vad som är bäst.. *suckar* Här i denna tråden dömmer vi ingen iallafall
    Ang. det med tröttheten så känner jag igen det från min förra graviditet. Då var jag så trött så jag somnade på köksgolvet på min arbetsplats, över matbordet, om vi satt många i ett sällskapsrum kunde jag somna under tiden någon pratade med mig.. Ja listan kan göras lång haha
    denna gången är jag inte något tröttare egentligen och tur är väl det eftersom jag har en på 2½ år hemma Lite trött är jag men det kan likaväl bero på att jag inte är riktigt frisk än
  • stina84

Jga skulle aldrig kunna v'nta till jul! haha. Dels har min mamma spridit tyktet vidare till sin syster som inte kan hålla tyst... Så typiskt. Dessutom fick jag mage väldigt tidigt förra gången och lär väl få det igen

Någon som börjat med magbilder än? Brukar alltid vara någon/några som är tidiga med det

• stina84
    frux skrev 2009-10-25 18:21:12 följande:
    Måste fråga om det bara är jag som inte känner av ngt i livmodern? Har inga dragningar eller molvärk... Inget alls känns... mkt märkligt...
    Jag känner inget heller. Större bröst som ömmar är de enda symtomen jag har och så har det varit i snart 2 veckor. Är i v.7+5 idag. Hur långt gången är du? Vet att precis i början när jag fick plusset hade jag jätte mycket molvärk.
  • stina84
    Mollystar skrev 2009-10-25 18:22:02 följande:
    Tack för inbjudan mejola. Jag hoppas oxå in här , jag har genomgått 2 ivf behandlingar och detta är andra gången jag är gravid , förra gången fick jag missfall. Men nu ska det väl ändå funka hoppas jag. :) Så denna onsdag nu är det samma dag som sist jag fick missfall så jag är lite nervös inför den dagen. Nästan alla jag känner vet om att jag är med barn eftersom jag har varit öppen med vad jag genomgår på jobbet och så eftersom man måste vara borta nåndag. Sen är det kompisar  , viss släkt och så klart hela min familj och viss av sambons familj. De enda symtom jag har är trötthet , kissa ofta och lite molande värk i tjejmagen. Har varit lite illamående  2 gånger ungefär nån minut.
    Var inne och läste på din press. Vad länge ni försökt få barn. Jätte roligt verkligen att det tagit sig nu! Önskar er all lycka med det lilla fröet i magen att det vill stanna!
  • stina84
    MaraFara skrev 2009-10-25 19:35:42 följande:
    Precis hemkommen från gynakuten.. Har i ngr dagar haft ont på höger sida långt ner, och idag ringde jag och gynjouren ville ha in mig direkt med tanke på utomkveds.. Väl på plats visade sig ett litet pyre på 1 cm.. Blev tillbakaflyttad lite, och är nu i v 7+1 enl mätningarna.. Men gynläkaren sa också att storleken kan vara lite olika beroende på apparat.. Men 10 juni är det datum som gäller, även fast jag inte fick ihop det själv.. Är ju enl min egna beräkningar i v 7+5 idag, dvs den 8 juni.. Att då vara i 7+1 å vara beräknad 2 dgr senare får jag inte ihop.. Men strunt detsamma.. Jag kör på 8 juni fram tills stora ultraljudet..
    Jag är i v.7+5 idag enligt FL och är beräknad den 7 juni. men i vilket fsll som helst stämmer det ju inte  ?? Skönt att allt var bra med det lilla pyret iallafall! Såg du hjärtat?
  • stina84
    MaraFara skrev 2009-10-25 19:47:48 följande:
    Ja, jag såg hjärtat picka på för fullt.. Fast det var ju inte ett solklart "där är hjärtat", utan jag fick det ju utpekat för mig..
    Å vad mysigt! Jag längtar ihjäl mig till Nub UL i v.11 ungefär UNdra hur mcyket man ser då? Någon som vet?
    mejola skrev 2009-10-25 19:48:58 följande:
    ÄL kan ju komma någon dag senare eller tidigare ibland även om mensen är regelbunden så kanske därför de kan bli lite knepigt med datumen och så
    Jo du har säkert rätt. Jag är verkligen ingen expert på hur man räknar
  • stina84

Här har man precis lagt dottern. Hon är inte påverkad ett skit av att vi ändrat klockan. Lika pigg nu som för 1 timme sedan när hon borde lagt sig. Hoppas hon ligger kvar i sängen ikväll och att det inte blir ett massa springande.
    Jag har mycket mindre ont i halsen idag *peppar peppar* Hoppas verkligen jg blir frisk nu! Gubben ska gå och jobba imorgon. Helt sjukt att vi legat hemma allihopa sä här länge.. Ingen hit. Tur det inte är kring jul och nyår iallafall, eller ännu värre, när bebisen ska komma Nu har det ju bara regnat och regnat och regnat så det känns ju inte som om man har gått om miste om något...

• stina84
    majess skrev 2009-10-25 20:12:37 följande:
    jag har fått uträknat att jag är 7+2 ska ha 10 juni
    Det stämmer ju med min uträkning med
    Kamikazee skrev 2009-10-25 20:12:02 följande:
    Stina - i vecka 11 kommer du se en minibebis med armar, ben, mage, huvud och nästipp, och ett hjärta som slår Har själv en allt mer tilltagande ångest inför UL på onsdag.
    Å vad mysigt, vad jag längtar!
    Men varför känner du så? Det kommer säkert gå jätte bra ska du se
Svar på tråden BF Juni 2010!