Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

BF Juni 2010!

Bustrollen skrev 2009-11-03 18:56:02 följande:
    Är i v.9 (8+4) och hade gått upp 2 kg sist jag var hos bm...har inte vågat väga mig efter det.
    Förstår vad du menar! Jag fick en chock när jag ställde mig på vågen. Vill verkligen inte gå upp så mycket som sist. Har ju fortfarande inte gått ner allting... Jag vet att min nuvarande viktuppgång snarare beror på att jag slutat röka än att jag blivit gravid, men känns skitjobbigt ändå...
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    Joggi skrev 2009-11-03 19:08:16 följande:
    Har förresten oxå slutat röka efter 10 år..
    Å vad vi är grymma Eloge till oss
  • stina84
    hepalima skrev 2009-11-03 20:08:01 följande:
    Varför sägs det att ett kub lr nupp (är inte säker på vilket det va) kan orsaka missfall?? Om jag fattat rätt så gör man ett UL för att mäta å sånt. Hur skall det kunna skada barnet? För jag är säker på att det finns en liten risk med missfall, det sa min bm. Någon som vet något mer om detta? Jag är 25 å känner att det är onödigt kostnad och framför allt om det kan skada barnet. Hur skall ni i min ålder göra?
    Alltå själva de undersökningarna är inte farliga och kan inte orsaka MF. MEN om det visar sig på Nupp testet att det finns risk för att fostret har DS så går man då vidare med antingen moderkaksprov eller fostervattenprov och de proverna kan orsaka MF. Hoppas du förstår hur jag menar. Nupp i sig är ju bara UL tillsammans med ett vanligt blodprov
  • stina84
    längtar och väntar skrev 2009-11-03 20:02:34 följande:
    Vilken vecka är du i på inskrivningen?Jag ska på inskrivning 24/11 och är då i 12+3 (enligt vul) eller något sådant. Men enligt min beräkning är jag då i 13+2
    Vilken sen inskrivning! Här har vi inskrivning i v.11 (jönköping)
  • stina84
    hepalima skrev 2009-11-03 20:08:01 följande:
    Varför sägs det att ett kub lr nupp (är inte säker på vilket det va) kan orsaka missfall?? Om jag fattat rätt så gör man ett UL för att mäta å sånt. Hur skall det kunna skada barnet? För jag är säker på att det finns en liten risk med missfall, det sa min bm. Någon som vet något mer om detta? Jag är 25 å känner att det är onödigt kostnad och framför allt om det kan skada barnet. Hur skall ni i min ålder göra?
    Glömde tillägga att jag ska göra Nupp
  • stina84
    Milliemolly skrev 2009-11-03 19:58:50 följande:
    Var på hälsosamtal idag och fick tid för inskrivning den 1 dec. Sent tycker jag! Längtar bara tills vecka 19 - dvs efter RUL så man kan börja njuuuuuuuuuuuuuuuuuuta och inte oroa sig så mycket. Min BM sa att jag skulle ta en liten sak i taget nu. Just nu ska jag vara glad för: "att jag kan bli gravid" . Så jag tror att jag ska lyda henne Nedräkning: 25 dagar till KUB
    Min BM sa ungeför samma sak till mig under min förra graviditet. Det finns inga garantier för morgondagen över huvud taget. Nu är du gravid så njut! Tycker det var himla bra sagt och så sant!
  • stina84
    längtar och väntar skrev 2009-11-03 20:19:47 följande:
    Så är det i Malmö.. Här är det 140 patienter/barnmorska.. Ringer man inte direkt och bokar så kan det hända att första kontakten blir på rul på kk..
    Oj Glad jag inte bor i Malmö då. De har inte funderat på att anställa fler BM
  • stina84
    längtar och väntar skrev 2009-11-03 20:22:24 följande:
    Var ska man få pengar från att anställa? Barnmorskorna jobbar under stor press, så klart, inget de kan göra något åt..
    Du jag är så förbannat trött på dessa landsting! Pengar finns visst, skitsnack!
    Det är precis som om jag varje månad skulle dela upp min lön i påsar, ex:
    *räkningar
    *mat
    *nöje
    räkningarna är betalda kvar är 2 påsar. 1 med pengar till mat och 1 till nöje. Efter halva månaden tar pengarna i påsen för mat slut. Men va dtråkigt då får jag väl svälta för den andra påsens pengar är ju till nöje. Precis så resonerar de. Det är det som gör mig så förbannad! Man kan inte resonera så.
    Givetvis är det inte barnmorskernas fel, de gör ett superjobb!
  • stina84
    längtar och väntar skrev 2009-11-03 20:47:43 följande:
    Min mamma jobbar också på sjukhuset i Malmö, de tar inte in vikarier, nyanställer inga. Det finns INGA pengar just nu, precis som i skolans värld!
    Det är som i jönköping då där man heller inga pengar har, men man kan lägga flera miljoner på ett SMOT hus. Alltså typ teater osv. DET finns det pengar till.
  • stina84
    MaraFara skrev 2009-11-03 20:54:30 följande:
    Hepalima; den täcker olika saker och ger ersättning vid vissa tillstånd.. Den som jag tog ger bla ersättning vid akut kejsarsnitt, foglossning, vissa medfödda sjukdomar hos barnet osv.. Du får googla för olika bolag har olika ersättningar..
    har du länk till den sidan? Blev nyfiken nu då jag hade sådan oerhörd foglossning sedan v. 18 förra gången
Svar på tråden BF Juni 2010!