-
Glömde skriva förstoppad samt ont i ryggenstina84 skrev 2009-11-01 11:47:39 följande:Hag är i v. 9 (8+5) och har nu förljande symtom:*Ömmande och svullna bröst*humörsvägningar (blir lätt ledsen)*molvärk/växtvärk i magen (kom för några dagar sedan)Vi är jätte kräsna med namn. Våran dotter heter Salome och vi vill ha ett som passar till det, och det ska börja på S. Jag vill helst ha Simona, men min man vägrar det för det liknar Simone för mkt och han har inga bra minnen till det namnet. Pojknamn är jag sugen på Silas, det heter min man i andranamn. Annars är det jätte svårt. Tur vi har lite tid på oss att fundera. När vi väntade dottern hade vi i v. 7 bestämt att om det blev en flicka skulle hon heta Salome och om det blev en pojk, Sixten. Nu snodde våra bästa kompisar det namnet... -
God eftermiddag
Känns som mitt i natten med allt detta mörker... Mysigt att tända en MASSA ljus nu på kvällarna
Blir så ombonat och varmt i huset
MaraFara: Vart köpte du den mamma jeanskjolen? Jag ger snart upp mina byxer...
Går inte att knäppa längre, kör med gummiband.
Så tråkigt för er som fått avbryta era graviditeter och fått sena MF..
Hoppas innerligt att ni och alla vi andra med såklart inte behöver gå igenom det denna gången.
Jag är med jätte känslig. Min systerdotter fyllde 2 år i lördags. Gubben här hemma är sjuk så jag trodde inte jag och dottern skulle vara välkomna då. Men vi fick komma sa min syster om vi var friska och då började jag STÖRTBÖLA
Snacka om känslig!
Idag har jag städat hela dagen, jobbigt när man är själv hemma med en 2½ åring hela dagen.. Men det har gått. Imorgon när hon är på dagis hoppas jag det är någorlunda väder för då hade jag tänkt putsa mina fönster

-
winterfresh: Jag ska också till BM den 9:e. Ska på inskrivning då
Har du haft din inskrivning nu?
Idag ska jag ner på stan och kika lite. Se om jag kan hitta något snyggt på Gina Tricot, de har stora och bra kläder som man även kan ha som gravid, och inte alls så dyra!
Me Like
Imorgon går jag in i v. 10. Känns ändå som om tiden går ganska fort. Vet inte om det beror på att man har en liten här hemma redan
Längtar till inskrivningen, kommer kännas mer som på riktigt då. Ska ringa BM idag med och fråga om Nup. Vill ju göra det
Hoppas man får se ett litet hjärta ticka då. Är så orolig för MA, att jag kommer få se ett dött foster... 
-
Tack för tipset, sådana kläder är bekväma nu!majess skrev 2009-11-02 10:10:18 följande:jag hittade ett par vrålsnygga jeans leggings på GinaT..ska köpa fler av dem!!!
Vart de dyra?
-
Roligta att få göra ett VUL! Det kommer säkert gå bra ska du se0810 skrev 2009-11-02 10:34:24 följande:I morgon är det dags för läkarbesök för mig, hade ju en blödning för ett par veckor sen som gör att jag vill kolla att allt är ok. Är lite nervös eftersom jag, som jag sagt tidigare, inte alls har samma symptom den här graviditeten som förra. Mina symptom (8+2) är:* Illamående (börjar klinga av nu hoppas jag)* En massa finnar, väldigt dålig hy* Irritation och nedstämdhet* TrötthetHelt tvärtom från förra grav, som var helt underbar, förutom onda bröst (har jag inte alls nu) och lite illamående. Förra graviditeten fick jag jättefin hy och mådde hur bra som helst psykiskt, fast jag minns att jag var väldigt trött även då.När det gäller namn har vi ett pojknamn kvar sen förra gången, det kom ju inte till användning då... Sedan jag var tonåring har jag tyckt om namnet Bastian, och det blir det om det blir en pojke.
Du får berätta hur det gått sedan
Ni som gjort VUL, har ni fått köpa bilder? Någon som har något man kan få se? -
Skitbra! Långa modeller gillar jag med stretch i. Så när magen blir stor så kan man ha dem då med utan att tröjan kryper upp under bröstenSummer skrev 2009-11-02 10:59:46 följande:Jag har köpt 2 par svarta leggings på Gina för 99kr/stJag köpte även en lång tunn t-shirt med lång ärm (randig) för 149 kr, finns fler färger :)
-
majess skrev 2009-11-02 11:03:27 följande:Hittade inte dem, men ska ju dit idag så ska leta igenom butiken249 tror jag,det var iaf runt det priset,de finns på nätet på Ginas hemsida,mörkblå med slit wash på fram o baksidan,ser ut som jeans men är dock helt underbara!!! köpte oxå långa linnen,med en kofta el öppen jumper till så känner man sig fräsch
-
Hej och välkommen!MumTwins skrev 2009-11-02 11:09:45 följande:Hejhej!!Jag har följt trådarna om er som ska ha barn i juni och nu vill jag göra er sällskap för att jag och sambon väntar vårat första barn. Enligt FL är vårat mirakel beräknat till den 6 juni så idag går jag in i vecka 10 (9+0)Det känns fortfarande overkligt men vi längtar jätte mycket :)
-
-
Tyckler det känns ännu mer olustigt när Schweiz har stoppat vaccinet helt. Har även för mig att Danmnar inte vaccinerar gravida över huvud taget. Sedan kan man gå in på www.svininfluensan.com och lyssna på vad en överläkare har att säga om att man inte borde ta vaccinet om man är gravid. Just pga att det inte är tillräckligt testat..Joggi skrev 2009-11-02 17:19:51 följande:Jag tror att det är bara för att man är riskgrupp då, egentligen är man inte det så här tidigt i graviditeten men vissa landsting väljer att vaccinera alla ändå så det är klart! Som sagt, tror.. Har för mig att jag har läst det nånstans!