Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

BF Juni 2010!

smoolan skrev 2009-11-05 10:17:42 följande:
    Vill du ha en fast tjänst? Om inte så finns det säkert många kortare tjänster via bemanningsföretag som du kan ta. Där behöver de ju inte bry sig om man är gravid eller inte, om det ändå är för en begränsad tid.Jag har själv en sådan anställning. Hade det iofs innan jag blev gravid och är rätt säker på att jag kommer få förlängt. Men för mig känns det bättre "moraliskt" att inte börja på ett nytt jobb och mörka en graviditet bara för att bli fast anställd. Önskar att jag inte kände så för det ska man ju inte behöva göra. Att bli gravid är ju naturligt. Jag trivs jättebra, och anledningen till att jag bara är inhyrd just nu är att ftg har anställningsstopp.
    Japp, vill ha en fast tjänst. Vi bor i hus och är beroende av 2 inkomster. En fast tjänst är dte enda jag skulle känna mig trygg med. Nu har vi ju snart dessutom 2 barn att försörja.
    Jag söker jobb som undersköterska, utbildade mig för inte så länge sedan. Det är detta jag vill jobba med. Har bara varit arbetslös sedan i mars så jag tänke inte söka andra jobb, och undersköterskejobb finns att söka här. Nackdelen är att det är många sökande och sedan går de ju efter sk. inlasnings listor. Jag är tim. anställd både inom kommun och landsting för att kunna konkurera om alla tjänster. Jag vet att det bara är en tidsfråga innan jag får jobb, men helst hade jag velat ha ett innan jag blev mamma ledig.
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    kronanskvinna skrev 2009-11-05 12:59:23 följande:
    Förstår faktiskt inte varför man ens ska göra detta KUB test.. För såna som har down syndrom i släkten kan jag förstå, eller som är över 35,  men bara för att liksom de förstår jag inte!! man kommer väll älska barnet lika mkt iaf även fast man inte vet om den har det lr inte!! Tror det är för att många vill komma åt det där ultra ljudet kanske?!Ni som ska göra KUB testet, ska ni göra fostervattens prov oxå? Har hört att det inte ska vara så bra?? Nu kanske detta inlägg lät lite negativt, men det är det absolut inte.. Jag bara inte förstår varför?
    Japp jag ska göra Kub testet. Vet inte hur jag skulle ställa mig om det skulle visa sig vara något fel, det tar jag då. Fostervattenprov gör man endast om det visar sig vara stor risk för att det är något fel på fostret. Själva Kub testet är ofarligt. Det är ett blodprov från mamman och ett UL. Här är det gratis och erbjuds numera alla gravida.
  • stina84
    smoolan skrev 2009-11-05 13:10:36 följande:
    Aha då förstår jag. Jobbig situation! Skönt iaf att vara timmis, så att du får lite inkomst och rutin på livet. Måste vara väldigt jobbigt att ha fått arbetslös sedan i mars annars.
    Jo, det enda är ju att man inte kan planera sin fritid alls. Sedan stämplar jag ju med, så vi klarar oss
    Jag jobbade ju hela sommaren med på förlossningen, så helt arbetslös sedan i mars har jag inte varit. Förlossningen var det absolut mest underbara arbete man kan tänka sig. Jag bara ska tillbaka dit! Skitsvårt att komma in där. Det som är possitivt är att de kräver att man har dubbelkometens, vilket jag har, och det är inte många som har det
  • stina84
    Thesso skrev 2009-11-05 13:51:49 följande:
    Här, i Ale och i Göteborg, är det inte gratis. Kostar 1800:- om man vill göra KUB test.
    Jo jag vet, det skiljer jätte mycket från olik län. Precis som att i vissa län får göra VUL vid inskrivning andra inte. Vissa avslöjar könet vid RUL om man vill, andra inte.. SKiljer sig jätte mycket.
  • stina84

candygirl84: Tänker på dig och håller mina tummar stenhårt! Hur har det gått??

kozzan: Ja visst är det skrämmande att de vill att man ska ta ett vaccin som knappt är testat! Vi som är gravida får ju inte ta vanliga vaccin men detta som är oprövat vill de att vi ska ta..

Idag gav dottern mig sovmorgon Hon vaknar alltid ved 7 på morgonen. KOmmer då in till oss och får blöjan bytt och välling. Sedan sätter vi på barnkanalen så ligger hon i sängen och tittar en stund och jag slumrar bredvid. Idag fick jag ligga kvar i sängen till 9.15 så gött

Har en massa tvätt att ta hand om idag, sååå tråkigt! Sedan ska vi hem till min syster och hälsa på. Salome älskar att få leka med kusin Elin

På måndag är jag 10 veckor fullt gången och då är det insrkivning hos BM Längtar

• stina84

candygirl84: Usch, beklagar så mycket.. Hoppas att det tar sig snart igen för er... Styrkekramar!

• stina84
    Yossan skrev 2009-11-07 12:35:46 följande:
    Ja, för dom som tillhör det landstinget ja, inte för oss andra...!
    Vi har också gratis. Tror det kommer bli så mer och mer över hela landet. Här är det nytt för i år. Bor i småland
  • stina84
    Fargoli skrev 2009-11-07 12:51:00 följande:
    Jag tappar mycket hår, så fort jag tar tag i det åker det med några hårstrån, och lika varje gång efter att jag duschat. Men vet inte om det är för graviditeten eller stressen
    Kan nog vara en kombination kanske?
    Vet när jag var gravid med dottern så slutade jag tappa hår efter halva graviditeten ungefär. Tappade i stort sett inte ett enda hårstrå på 20v. Har i vanliga fall jätte tjockt hår, många och grova hårstrån och får rensa borsten i stort sett varje dag. Efter graviditeten när jag slutade amma ungefär så trodde jag att jag skulle bli flintskallig! Då tog jag igen allt det jag inte tappat under graviditeten och tappade allt på 1 månad ungefär. Vart orolig ett tag men det är väldigt vanligt har jag förstått nu i efterhand
  • stina84
    JuliaIsabella skrev 2009-11-07 11:22:59 följande:
    Vecka 10 i dag tiden går rätt fort i alla fall =) bm på tisdag
    Ja vist gör det! Tror det känns som om tiden går fortare när man redan har barn hemma. Minns att tiden när jag väntade dottern gick jätte sakta!
    Jag har BM besök på måndag, är då 10 veckor fulla
  • stina84
    mejola skrev 2009-11-07 20:51:07 följande:
    Någon som firar fars dag?hur ska ni göra imorgon?
    Vi firar Dottern gav pappa ett paket på morgonen. Givetvis fick han sovmorgon och sedan komma ner till ett färdigdukat frukostbord. I Eftermiddag kommer svärföräldrarna och min mans syster med familj, vi ska bjuda på älgstek, så gott Sedan efter det blir det tårta.
    Sen ska jag till kyrkogården och tända ett ljus hos min pappa med.
    Dagen är fullspäckad!
Svar på tråden BF Juni 2010!