-
Tror inte det är lika vanligt att ha den i framvägg som i bakvägg. Fast för fostrets del och utveckling så har det ingen som helst betydelseAnAngel skrev 2010-01-11 10:50:57 följande:Stina84: Ja jag hade turen att ha den i bakvägg! Men de är väl 50 -50 de där med hur man har den el?
Det är ju inget ovanligt att den är i framvägg, fast tror ändå rent statistiskt att det är vanligare med bakvägg
-
haha, jag hör typ aldrig om någon som är i framvägg. Jo klart jag hör det emellanåt men inte alls så vanligt.. Men jag ska inte svära för det, jag har bara hört tvärtom vad du hörtAnAngel skrev 2010-01-11 11:15:58 följande:stina84: ja så länge de kvittar för barnet så spelar de ju ingen roll... trodde de va ung. lika... av mina vänners sammanlagda graviditeter på 9 st så har endast 2 av dem varit i bakvägg, resten i framgvägg... så tänkte att de nog är 50- 50, *S*.
haha
-
Ja där ser manSweetangel85 skrev 2010-01-11 12:07:11 följande:Frågade faktiskt BM på UL:et nu,om just de med framvägg o bakvägg.. o hon sa att de e lika vanligt me bägge.. o att de e vilket som för bebisen.. bara de inte ligger för långt ner för "förlossningskanalen" så spelade de helr ingen roll.
Det är mkt möjligt att det är lika vanligt, jag antog bara inte det.. Nästan ingen jag känner har haft den i framvägg.. Fast alla kanske inget säger heller
Vad skönt! Passa dig bara så du inte tar i för mkt. Min mamma fick komma hit idag och hjälpa mig och handla. Hade aldrig fixat det själv.. Se till att vila ordentligt nu så du återhämtar digZettanA skrev 2010-01-11 14:51:08 följande:Fick en läkar tid på onsdag! Känns skönt.. för idag har jag haft bedrövligt ont trots att jag har varit ledig. Gissar att det är foglossning + att min rygg inte helt enkelt pallar de tunga lyften. Med dottern så sa läkaren att jag helt enkelt svankar för mycket när jag är gravid och därför blir det jobbigt att lyfta. Åhh.. är så avis på er som redan hunnit få se era små!! längtar så!
-
Hållningen är jätte viktig när man är gravid. Svankar du mycket? Ju mer mage man får desto lättare att man svankar = ont i ryggen, speciellt svanken.Joggi skrev 2010-01-11 15:06:44 följande:Jag har en fråga!Jag har fått så himla ont i nedre delen av magen/under magen och i svanken. Hellst när jag reser mig upp från soffan eller om jag har suttit på en stol länge eller så. Just nu känner jag av det hela tiden och satt just och lagade mat! Vad är det som är på väg att hända? Känns som nederdelen ska lossna ibland=/
Tycker du ska ringa och prata med din BM. Hur länge har du haft det såhär?
Jag har inte ont när jag inte rör mig, utan det är när jag rör mig minsta lilla som jag får ont. -
Ja det låter då inte skönt... Tycker du ska ringa din BM redan imorgon, finns ingen anledning att gå och ha ont. ´Klarar du av att jobba nu då?Joggi skrev 2010-01-11 15:34:38 följande:Okej.. Dålig hållning har jag nog alltid haft så det kan ju spela in! Känner mest av i magen, och mest när jag har varit uppe eller är uppe. Eller som sagt när jag ska upp ur soffan eller sängen...Obehagligt och man blir ju lite orolig! Har varit i 2 dgr nu så det är ju inte länge, men det har blivit mer och mer.. Ska ringa BM och boka tid i veckan så jag kan ju ta det på en gång då.. -
Hörni, måste fråga er här inne. Har ett tjejnamn som jag är sugen på och vill veta vad ni tycker
VÅran dotter heter ju Salome och vi vill ha ett till ovanligt namn. Har fått Naomi på hjärnan, vad tycker ni om det?
-
kela81: SKönt att höra av dig och grattis till lyckat UL

hade inte en aning om att du hette så. EN på mitt jobb heter faktiskt Noomi så jag trodde du hette såSweetangel85 skrev 2010-01-11 19:34:49 följande:Hehe jag själv heter ju det så det är ju de vackraste namnet som finns, haha Fast jag stavar med två oo.
Men vilken ära för dig då om vi nu tar det
Kul att ni andra gillar det! Gubben verkar gilla det med faktiskt
Ok, lika bra jag avslöjar namnet om det bli en pojk med då nu när vi ändå håller på
Didrik blir det isåfall, efter min mans morfar som hette Didriksson
-
ja min farmor heter Naemie. Fast de uttalas ju inte likadantSweetangel85 skrev 2010-01-11 19:43:55 följande:Jo jag heter Noomi, men det e ju typ samma namn fast olika stavning på namnet.. finns ju Naemi, Noomie oxå.
-
TackPepparkaksdeg skrev 2010-01-11 20:04:21 följande:Jättefint! Det bästa förslaget på din blivande tös hitintills,tycker jag.
-
Lycka till imorgon p¨å RULXtra skrev 2010-01-11 20:08:47 följande:Imorgon kl 15 är det dags för mig att gå på UL! Äntligen! Kommer nog inte kunna sova inatt haha, så mycket längtar jag trots att jag såg bebis på KUB-ul den 4 dec... Stina84 - jag tycker också att Naomi är fint!
Ja när man läser om det står det att det är ett Hebreiskt namn och det är Salome medSweetangel85 skrev 2010-01-11 20:11:12 följande:Nej de gör de ju inte! Naomi är ju mer amerikanst.I min mans släkt säge dem Noemi tll mig, på spanska. e tyckr ja låter fint oxå!
Vilket speciellt uttal, fast det är ju bra att det funkar i alla länder
-
Grattis till lyckat RUL och till eran pojkeEllie84 skrev 2010-01-12 07:43:03 följande:Måste juh hoppa in och meddela att RUL gick bra igår..En mycket lugn och inte arbetsvillig POJKE..Han ville inte vara med på kort så vi fick ingen bild på ansiktet men två bilder där han var ihoprullad som en boll.. han låg mest så hela tiden..hon försökte vekligen allt våran BM.supergullig.. vi tog paus och jag fick stå en stund osv men icke.. han hade borrat in sig och ville inte krypa fram..Fick även en bildpå snoppen..Hon var 90% på att det var en grabb så nu har jag beställt pojkkläder på tradera..Nu står det mellan melvin och viggo..Mendet kan ändras många ggr innan bf som vi nu fick 7 juni istället för 4..Men ändrar det på nya listan sen å låter den gamla vara..
-
Milliemolly: Grattis till ett lyckat RUL
Vad roligt med en pojke
Jag håller med Xtra, verkar som om majoriteten får pojkar..
Här låter vi det få bli en överaskning. Har ju en tjej sedan innan så det vore ju roligt att få en av varje, fast en tjej till är precis lika välkommen
-
Oj vad ni skriver här inne, roligt att läsa
Tänkte jag skulle fixa en ny tråd innan denna går ut. Lika bra att göra det nu så det inte glöms bort, nu när man har chans att länka till den här 
-
http://www.familjeliv.se/Forum-2-114/
Välkomna in i den nya tråden!
Skriv inte mer i denna nu så denna länken försvinner, så alla hittar dit
kram på er
-