Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

BF Juni 2010!

majess skrev 2009-11-10 09:43:55 följande:
    får jag fråga,tar de blodprovet den 2 dec på dig? eller både ul o blodprov? eller har du redan gjort ul,et för kub? kan verkligen inte detta o har inskrivning med ul på fredag o undrar om de gör ngn kub del då?(sorry för iqfiskmås varning
    10 dagar innan jag ska göra mitt ul, som är den 2 december, så ska jag gå till labb på min vc där de tar ett blodprov. Vet inte hur det är i andra län, men här utför man Kub där man gör RUL alltså på lanssjukhuset.
    Det kommer förmodligen bli så att du får information om Kub på inskrivningen och om du är intresserad skriver din Bm en remiss så får du ringa och boka en tid
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    kronanskvinna skrev 2009-11-10 09:56:23 följande:
    Jag hade min senaste mens 16/11 och är 8+3 idag enligt VUl, men har en menscykel på bara 19 dagar, vad gör menscykeln för skillnad? Det har jag aldrig förstått :P
    Det har med själva ägglossningen att göra. De som har en cykel på 28 dagar har ägglossning ungefär i mitten, det vill säga efter 14 dagar. Om du har 19 dagars menscykel är det ganska osannolikt att du har ägglossning 14 dagar efter mens och sedan på 19:e dagen mens. Hänger du med på hur jag menar?
  • stina84
    kronanskvinna skrev 2009-11-10 09:57:12 följande:
    16/9 mena jag självklat ;) haha!
    Jag fattade vad du menade
  • stina84

Kela81: Såg nu att eran ena tvilling inte klarat sig. Beklagar så, finner inga ord.. Varma kramar!

• stina84
    kronanskvinna skrev 2009-11-10 10:43:17 följande:
    Äter ni några vitaminer? Har tänkt att jag ska börja med nu men vet ej vilka?Åt ju med sonenn men det känns som en evighet sen så kommer inte ihåg vad det var, men med mkt folsyra var det iaf... Skulle vara skojj om ni vill hjälpa mej med lite tips! Kan även skriva att jag har väldigt känsligt hår, tappa jätte mkt under min förra grav & gjorde det ett tag efter fast jag inte ammade.. nu har det börjat återgå till sitt normala igen men tappar otroligt mkt endå, konstigt att jag inte är kal på huvudet då jag har redan jätte tunt hår :P Så tänkte om det finns nå vitaminer som samtidigt stärker håret :)
    Jag tar 2 tabletter MittVal kvinna. Finns på apoteket. Jätte bra, innehåller massa vitaminer och mineraler och tar du dessutom 2 tabletter får du i dig all mängd folsyra du behöver
  • stina84

kronanskvinnan: Nejdå, de tabletterna kan du äta under hela graviditeten och hela amningen med om du vill Fast efter v.12 räcker det med 1 tablettt om dagen

• stina84

Nu börjar jag släppa oron på mf tankar. Nu har jag 2 veckor kvar sedan är den kritiska tiden över! Känns underbart! Fast helt kommer jag nog inte slappna av föräns jag varit på Kub och det är 3 veckor tills dess. Bara man då får se den lill* leva och röra på¨sig. Då kommer jag nog kunna släppa allt helt

• stina84

glukosbelastning imorgon, bläää. Ser inte fram emot det!. Det värsta är nog ändå att man MÅSTE sitta kvar i 2 TIMMAR på mvc och sedan sticka sig i fingret igen...

• stina84
    hoppfull trots allt skrev 2009-11-10 19:11:13 följande:
    Hejsan!hoppar in här om det är ok, ser att ni pratat massor ett bra tag.. Jag är en 40åring från Värmland som har 3 stora tjejer födda -91 -93 och -94 med min förra sambo. Sedan 8 år tillbaka lever jag med min "nya" man och  23 januari i år kom äntligen våran efterlängtade dotter till världen efter nästan 4 års kämpande! Ett flertal inseminationer och 6 ivf försök med ett MF i v8 och ett MA i v14 så lyckades vi äntligen. Jag har pratat om syskon ett tag då jag är till åren och gubben tyckte det är ok men då ska det bli spontant.. Kommer ju aldrig ske tänkte jag, körde en bantningskur och blev av med mina 5 sista kg sen förra graviditeten, sålde alla mammakläder och plussade i samma veva!Hann inte ens köpa några ÄL stickor, hade väl gett upp innan vi börjat Vi är så glada! Hoppas nu detta går vägen, är beräknad till 15 juni.. Det blir spännande hur det ska gå ihop för då har vi studenten för äldsta dottern och skolavslut 9an och flytt ur en lgh för ena tösen
    Vilken solskenshistoria! Välkommen hit förästen Tror inte du behöver tänka så mycket på sommaren, allt kommer lösa sig till det bästa
  • stina84
    lellsmöla skrev 2009-11-10 20:03:35 följande:
    Då har man fått missfall då. Såg faktiskt fostret när de ramlade ut. Måste säga att de såg facinerande ut. som en liten sjöhäst i en pottekula.Ledsen är jag men ja hade de på känning. så nu får jag önska er andra lycka till för här ska de startas på nytt bara mensen äår på G igen. Tänk att man kan sakna något som va så litet. Jag är både glad och ledsen. Jag fatta ju att de va fel när ja kom från mitt VUL och nu fick ja ju de bekräftat och de va skönt att de gick fort.Lycka te nu tjejer =D ja är nog snart på G igen får vi hoppas. Man ska inte vara nekativ för de förlorar man på
    usch beklagar, hoppas det tar sig snart för er igen... varma kramar
Svar på tråden BF Juni 2010!