Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

BF Juni 2010!

Joggi skrev 2009-10-28 10:52:28 följande:
    Uscha! Va hemskt... Inte stor risk, om det nu beror på vaccinet. Men jag är ändå nöjd med mitt beslut att inte vaccinera mig.....
    Och jag har känt likadant OM (vilket jag nu varit) jag blir sjuk. Inte så stor chans att jag dör Det är ju bara det att de sagt hela tiden att vaccinet inte är farligt, men se nu.. Det finns ju även de som dött av vaccinet (friska människor). Stod vist i aftonbladet för ett par daga sedan.
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    Fargoli skrev 2009-10-28 14:43:30 följande:
    Men frågan är hur mycket man ska lita på aftonbladet Jag är helt nöjd med mitt beslut att ha vaccinerat mig, gör hellre det än ligga sjuk i svinis och kanske allt blit ännu värre.
    Men nu är det ju inte bara aftonbladet som säger det utan det har ju gått på TV med Dessutom har jag redan legat sjuk i svininfluensan och man överlever faktiskt. Det positiva för mig är ju att jag behöver inte fundera på om jag tagit rätt beslut eller inte, nu är jag ju immun
  • stina84
    Sussilago skrev 2009-10-28 17:08:13 följande:
    Du ger mig hopp :)S
    Vad bra att du fick en tid imorgon! Berätta hur det gått sedan, tänker på dig!
  • stina84
    Swweetiie skrev 2009-10-29 11:54:10 följande:
    Jag har varit på VUL idag..Det var jätte kul, fick se hjärtljud, och fick bekräftat BF 16Juni.Men det blir nog ett tidigare BF datum ändå..För vi ska ha Tvillingar!!! =)Är så himla lycklig!!
    Men shit vad roligt!!! Vilken överaskning! Eller hade du det på känn kanske? Är det era första barn?
  • stina84
    Thesso skrev 2009-10-29 11:34:11 följande:
    Oj vad ni skriver här. Super kul! (men jag hinner tyvärr inte läsa allas inlägg)Tänkte höra om det är nån som vet om man kan räkna ut bf genom att räkna från den dagen man fick plus på stickan? Har för mig att det ska gå men är inte säker.även ett litet tips om någon är förstoppad, microlax. Funkar hur bra som helst. Men i morse tänkte jag att jag skulle proba hinka i mig en kopp kaffe (dricker inte det nu när jag slutat röka) och vips kom magen igång. Nu har jag 2 grejer jag kan testa med. Har även börjat äta fiberhavregryns gröt på morgonen, kanske hjälper till lite oxå.Härligt att se att så många mår bra iaf!!
    Men microlax ska man bara använda vid tillfällig förstoppning. inte som för mig som är förstoppad hela graviditeten. Men vist funkar det, många får ju det under förlossningen för att inte göra ner sig under utdrivningsskedet. Samt innan rektoskopiundersökningar.
  • stina84
    Joggi skrev 2009-10-29 12:24:04 följande:
    Men stooooort grattis!!!! 2 stycken som väntar tvillingar i tråden nu=)Du och kela81 kommer nog dela en del under den här tiden! Jag vill oxå!
    Jag med
  • stina84

Sussilago: Nej vad tråkigt. Antar att det betyder att det var ett MF som du fått...Hoppas det tar sig snart igen! Skickar ett gäng varma kramar!

• stina84

Jag kan inte knäppa mina byxer längre, eller jo det kan jag men det stramar och gör ont. Så jag anv'nder gummiband i midjan. Blir ett långt linne över det som döljer
    Gubben är dålig här hemma igen nu. Skulle jobbat 13-21.30 men får gå hem vid 17 för VAB. Imorgon fyller min systerdotter 2 år så då ska jag och dottern gå på kalas

• stina84
    MiniMalm skrev 2009-10-31 10:59:23 följande:
    Ser att ni har pratat lite om vaccinet, är själv jätte osäker på om jag ska ta det eller inte! Hur många här inne är det som har tagit det?
    Jag har inte tagit det och hade inga planer på att ta det nu då det inte är tillräckligt testat. OM jag hade valt att ta det så hade det varit närmare v.30, inte nu.
    Nu har jag ju haft svininfluensan så nu behöver jag inte tänka på vaccin över huvud taget.
  • stina84

Hag är i v. 9 (8+5) och har nu förljande symtom:

*Ömmande och svullna bröst

*humörsvägningar (blir lätt ledsen)

*molvärk/växtvärk i magen (kom för några dagar sedan)

Vi är jätte kräsna med namn. Våran dotter heter Salome och vi vill ha ett som passar till det, och det ska börja på S. Jag vill helst ha Simona, men min man vägrar det för det liknar Simone för mkt och han har inga bra minnen till det namnet. Pojknamn är jag sugen på Silas, det heter min man i andranamn. Annars är det jätte svårt. Tur vi har lite tid på oss att fundera.
    När vi väntade dottern hade vi i v. 7 bestämt att om det blev en flicka skulle hon heta Salome och om det blev en pojk, Sixten. Nu snodde våra bästa kompisar det namnet...

Svar på tråden BF Juni 2010!