• Yossan

BF Juni 2010!

Varit på vul idag. Haft ensidig molvärk som inte ville byta sida. Ringde BM som hänvisade till gynakuten - misstanke om X! Usch så nervöst!! Men allt såg bra ut. Fick se ett litet hjärta picka... Blev omdaterad till 7+4 från 8+1. Inte så illa räknat ändå.
    SÅ SKÖNT att allt var som det skulle. Man fann inget som kunde förklara det onda. Växtvärk? Från tarmen? Vilket som, jag är överlycklig!!

• Yossan
    Mamsterbabe skrev 2009-10-30 18:43:42 följande:
    Precis så säger min sambo med! :OFast han vet att jag inte mår bra just nu.Jag saknar att ha sex med honom, att vara sådär nära honm :)Men just nu funkar det inte, jag mår illa kontant & är öm både där nere & i brösten. Så det får nog vänta lite till :/
    Så mår nog de flesta just nu? Det måste en bra make eller sambo respektera. Det blir snart bättre!
  • Yossan

Måste bara tipsa om en låt som berör mig starkt just nu och gjorde det även under förra graviditeten - Skymtar för en stund med Uno Svenningsson. Lyssna på den!

• Yossan

Är det någon som har något bra tips mot denna trötthet??

Jag jobbar 100% + pluggar ca 50% i nuläget, till en viktig tenta. Klarar jobbet bra, men är så trött att studierna går urdåligt! Sitter och läser - och somnar. Läser igen - och fattar ingenting... Får läsa om igen. ÄR FÖR TRÖTT!!

Snälla är det någon som har kommit på något som lindrar denna trötthet??
    Kaffe kan jag inte dricka. Jag som normalt är en kaffetunna (5-6 koppar/dag - minst!) får inte i mig kaffe, det smakar apa. Förövrigt ska man ju inte dricka mer än ca 3 koppar när man är gravid. Annat som kan vara lite uppiggande?

Tacksam för alla tips!

• Yossan
    kela81 skrev 2009-10-31 15:09:57 följande:
    Yossan: tyvärr så tror jag inte det finns så mycket att göra åt denna trötthet förutom att vila...det är ju liksom en annan trötthet än i vanliga fall.Kan du inte gå ner i tid lite på jobbet tills tentan är klar?
    Nej, jag kan ju inte det, tyvärr. Har pratat med chefen, men nej. Var kanske lite svårt att förstå varför, eftersom jag inte vill berätta om graviditeten ännu.
    Har dock en inläsningsvecka sista veckan (nåja, 4 dagar iaf, tentan är en fredag)... Får förlita mig på den veckan i stor grad tror jag.
  • Yossan
    Thesso skrev 2009-11-01 11:20:38 följande:
    Idag gick vi in i v 9. Känns skönt att v 12 närmar sig. Längtar till att få berätta för alla!!Letade fram dom gamla mammabyxorna idag. Gissa om det var skönt att få på sig dom.Det enda dumma nu är ju att man inte kan ha på sig dom så det syns att det är såna byxor utan jag får ha en lång tröja så inte mudden syns.Har försökt hitta nya byxor på HM men det är skit svårt när man är större. Har normalt 48-50 i byxor och så stora mamma byxor finns banne mig inte. Sen blir jag lite snål och tycker att 600:- är lite mycket för byxor som man inte har så länge..Någon som har tips på var man kan hitta billiga och stora mammabyxor?
    Kolla in Tradera! Där kan man göra kap vad gäller mammakläder. Rekommenderas varmt!
  • Yossan

Hmm... är så ruskigt känslig! Får tårar i ögonen för minsta lilla. Jättebesvärligt. Och, känns det som, väldigt avslöjande!? Dessa hormoner...

• Yossan

Bjornis >> Jag går också in i vecka 9 imorgon. Kul, då är vi beräknade till exakt samma datum!

• Yossan

Någon mer än jag som sover dåligt? Sover liksom ytligare och har svårare att somna om när jag väl vaknat, t.ex. varit uppe och kissat (gärna gånger 2/natt *puh*) eller blivit väckt av sonen som drömmer mardrömmar. Kan ligga vaken i timmar! SÅ irriterande. Fler? Ska det vara så här redan... Hur blir det då senare?? Så här minns jag inte att det var med sonen...

• Yossan
    vitvåonågratill skrev 2009-11-03 17:35:41 följande:
    Ohneeeej! Jag kan sova sittandes, som en stock, inga bekymmer alls! Sova är mitt andra namn tror jag!
    Känns som att jag också skulle kunna det. Är ständigt trött (kanske just för att jag sover så dåligt). Är jag kanske övertrött???
Svar på tråden BF Juni 2010!