• Yossan

BF Juni 2010!

Någon mer än jag som är sjukt trött!?
    Är i v 13. Ferritinprovet var bra, 45, och Hb 138. Inget att klaga på. Somnar dock gärna vid 21-tiden och är trots det helt slut på morgonen, när jag går upp vid 6-tiden. Är så trött att jag tror att jag snart ska gå sönder. Är rädd för att göra misstag på jobbet pga tröttheten. Och att vara trött gör ju inte direkt humöret på topp. Är superkänslig och blir gråtfärdigt för minsta lilla. Hör jag ett litet barn gråta så knyter det sig i magen. Vad är det som händer!?

• Yossan

Hemsk vad lugnt och dött det var i den här tråden ikväll. Vad tråkigt!

• Yossan
    JuliaIsabella skrev 2009-12-03 20:42:12 följande:
    Usch är så sjukt trött just nu foglossningar vid blygbenet har redan kommit =( har tid till sjukgymnasten den 15 dec hoppas på akupungtur och vattengymnastik hjälpte en del med sonen ialla fall
    Gillar din stavning av akupunktur, med "pung" i mitten. Den var mycket roligare!!
  • Yossan
    stina84 skrev 2009-12-04 17:58:12 följande:
    komiskt att du frågar då jag faktiskt idag pratat med en på fk om jusst detta Jag hade en fast tjänst. Blev först mamma ledig, sedan tjänstledig pga studier, efter studierna arbetslös. Tack vare att jag är anmäld som arbetsskande har jag skyddat min SGI, så för att svara på din fråga:Din SGI kommer inte baseras på vad du fått från CSN, utan när du arbetat
    Om man arbetat innan och om man - under ev. arbetslöshet (före eller efter studier) varit inskriven vid arbetsförmedligen, annars tappar man genast i SGI. Helt sjukt byråkratiskt!
  • Yossan
    stina84 skrev 2009-12-04 18:07:07 följande:
    Japp de är stenhårda! Det var därför de ringde mig idag. Jag hade begärt sjukpenning och då hittade de ingen aktivitet på mig mellan 1 mars (mina studier avslutades då) och 9 mars (då jag skrev in mig på arbetsförmeldingen) Var tvungen att rota igenom sparade arbetsgivarintyg och såg då att jag var anställd på företaget t.om. 25 mars, så jag hade egentligen inte behövt skriva in mig på arbetsförmedlingen så tidigt. Hon på FK menade på att hade jag inget sådant arbetsgivarintyg haft hade de inte visat någon hänsyn och min SGI hade varit åt skogen...De är verkligen stenhårda!
    Ja, jag vet! När jag väntade sonen avslutade jag studier 20 januari. Sonen var beräknad 18:e men kom först 29:e. Jag var tvungen att höggravid och foglossnings-ond ta mig till arbetsförmedlingen i 30 gradig kyla (utan jacka som gick runt hela mig) för att skriva in mig. Så sjukt! Bara här i Sverige kan vi ha så krångliga regler!??
  • Yossan
    stina84 skrev 2009-12-04 18:13:44 följande:
    Va? Ja egentligen förvånar det mig inte ett skit... Hallå vad tror de egentligen??? Jpo men det finns säkert sisådär ett par 100 st arbetsgivare som vill antälla en överburen kvinna! Suck, säger jag bara
    Det roligaste var att jag tillhör en yrkeskategori som inte går arbetslösa. Handläggaren visste inte ens hur han skulle skriva in mig. Och om någon erbjudit mig jobb? Hade jag varit tvungen att ta det då? Hade jag förlorat i SGI annars? Så himla sjukt alltihop! Så skönt att ha ett fast jobb nu. Blir så mycket mindre krångel med alla myndigheter då.
  • Yossan
    stina84 skrev 2009-12-04 18:20:45 följande:
    Jasså, vad är det för yrkeskategori? *nyfiken*Ska ju på intervju på onsdag, fast tvekar starkt på att jag får den...
    Hehe... du får fortsätta vara nyfiken. Jag kan säga så mycket som att jag jobbar inom vården. Säger inte mer än så, så får du gissa.
    Lycka till på intervjun!!
  • Yossan
    stina84 skrev 2009-12-04 18:31:11 följande:
    haha glömde bort att många fortfarande vill vara anonyma tack ska du ha
    Ja, iaf här inne.
  • Yossan

Du har väl en "grundlön"? Det är den SGIn baseras på. Har samma arbetssätt jag, lönen varierar men i grunden är den den samma.

• Yossan
    AnAngel skrev 2009-12-04 18:57:01 följande:
    Yossan: Fast grundlönen utan mina obekväma arbetspass tillägg blir helt fel! Då jag har en grundlön på 22 300 men plockar ut mellan 19-25 tusen efter skatt... Så tror inte de bara kan gå på "grundlönen", tycker de låter mkt märkligt då...Summer: tack!Försökt läsa på deras hemsida men fattar inget, ringt dem men kommer aldrig fram heller...
    För mig baseras det då på grundlönen. Den är ju ett snitt av vad man brukar få ut, lite grovt.
  • Yossan
    AnAngel skrev 2009-12-04 19:49:54 följande:
    yossan: får försöka ringa och kolla... hoppas verkligen inte att min räknas på de... men menar du att de inte räknar med ngt ob alls för dig då? låter konstigt tycker jag,... Jag jobbar ju 3 skift med nätter och allt, så därför går min lön upp så mkt.
    Jag jobbar inte skift, utan 8-17 + jourer kväll, natt, helg. Min SGI beräknas på 8-17 + något scablonbelopp = grundlön, oavsett hur mycket jour jag jobbar.
  • Yossan
    AnAngel skrev 2009-12-04 20:14:30 följande:
    Yossan: har pratat med fk nu... får man barn i juni så räknar de på 2009 års inkomst, de slutgiltiga som skickas till skatteverket, alltså med mitt ob och allt.. så de är bra. Frågade om schablon belopp och de sa hon att de ej gör då de får in en hel årsinkomst från detta år på mig.... säkert olika, men detta skulle gälla för mig i alla fall...
    Skönt för dig! Men min grundlön är så bra att det känns ok ändå. Bra att du fick svar!
Svar på tråden BF Juni 2010!