• Yossan

BF Juni 2010!

Mamsterbabe skrev 2009-11-14 10:03:55 följande:
    Kan det vara möjligt att jag som är förstföderska redan kan ha fått lite kula?Igår när jag satt/låg i soffan så stod magen rakt ut som en boll, ganska hård var den också. Vet iof inte vilken vecka jag är i, tror jag är runt 8-9. En liten fråga bara, vi säger att jag är i 8+5, är jag då i vecka 9? Jag blir så förvirrad av allt det här :D
    Ja, 8+5 = v 9. Du har fullgjort 8 v och 5 dagar och är inne på den 9:onde, förstår du?
  • Yossan

Har ni fåttt höra hjärtljuden vid inskrivningen? Jag skrevs in igår 9+4 och vet att vi provade vid inskrivningen senast, v.8 och då hördes det. Bad bm prova igår, hon var tveksam, eg. ska de inte prova förrän efter rul (jättesent ju!) för att folk har blivit oroliga när man inte hört. Vi fick lova att inte bli oroliga och så provade vi - och hörde!! Så mysigt! Börjar genast nynna på "Skymtar för en stund" (länken, bilderna kan ni bortse ifrån enda jag hittade med låten). Gråter floder när jag hör den. *varning*

Hur är det hos er, har ni fått höra hjärtljuden vid inskrivningen?? Det är ju så mysigt!!

• Yossan
    Bjornis skrev 2009-11-14 13:38:47 följande:
    .... Vecka 9+5 idag! ...
    Beräknade på samma dag! Vad kul! Lycka till på vul!
  • Yossan
    stina84 skrev 2009-11-15 12:00:42 följande:
    Härligt! Jag går också med gravidbyxor ibland. Har en mamma kjol jag flitigt använder nu Annars blir det vanliga byxor med gmmiband i
    Verkar bara vara jag som använder mina vanliga jeans ännu. Har skärpet ett hål längre ut, men annars är det inga problem. Gravidbyxor skulle nog bara ramla av. Och det är ju inte det att jag inte äter för det GÖR jag, ska gudarna veta, är hungrig konstant. Har nog gått upp något kilo, men det märks då inte på byxorna. Är det bara jag som är sån?
  • Yossan
    Fargoli skrev 2009-11-15 12:01:22 följande:
    Thesso: Ja, det kan vi ju, men jag är nog bara lite fjantig också, har ju hunden ändå som jag kan ta med mig upp. Och när jag väl kommit upp så är jag inte rädd. Fast jag är inte så himla mörkrädd heller, eftersom varannan vecka jobbar sambon kväll så han slutar tolv, då måste jag lägga mig själv och släcka allt och det går ju bra Jag har också börjat använda min gravidkläder nu, så hilma skönt! Vilken vecka är du i?
    Här är en titt som är mörkrädd. Har varit ensam hemma i helgen och haft en liten lampa tänd i hallen (intill sovrummet) och det har känts bättre. Vet inte heller vad jag är rädd för. Mest obehagligt tycker jag att det är när katten som ligger och sover plötsligt vaknar och stirrar på en punkt ute i ingenstans och vägrar låta sig avstyras genom klappar eller mys. Spöke?? Men sånt tror jag ju egentligen inte på. Skumt är det iaf.
  • Yossan
    Fargoli skrev 2009-11-16 13:36:11 följande:
    Tjejer, jjag måste få fråga er om en sak? Är det nån mer som har katt? Jag och min sambo har En innekatt. Han går på låda och sambon byter den, men tvärr inte så ofta, så det är alltid massa skit i den, sen sover katten på kudden bredvid mig, är det farligt? Vet ju att man inte ska göra rent kattlådan som gravid, men är det farligt om katten just varit dit och sen lägger sig med mig? :-sJag vågar knappt vara nära min älskade lilla katt.
    Hantera katten som vanligt du, DET är ingen fara. Låt bli kattlådan dock, den får din man ta hand om! Toxoplasma finns i avföringen hos katten och kanske att din katt har pyttelite med sig, men så länge du inte slickar på kudden (om han legat/suttit där) är det nog helt ok!
  • Yossan
    Joggi skrev 2009-11-16 17:03:16 följande:
    Skönt att höra att det är nån som vet att det går 1000 g på ett kg här...Är ett par stycken i tråden som har skrivit att dom har gått upp 1 gram genom att vågen har ändrat från (tex) 66,5-66,6..Och nu kunde jag inte hålla tyst om det, hihi=)
    Hihi har också reagerat på det men varit lite finkänslig och inte kommenterat det...
  • Yossan

Vilken hemsk natt det var i natt. Mådde illa när jag skulle gå och lägga mig, blev värre när jag låg ner. Fick skicka upp sambon efter Postafen och en spypåse. Låg sedan och ulkade mig till sömns med klarade mig från att spy. Vaknade på natten för att kissa - och då kom illamåendet igen (fast snällare, säkert pga Postafen). Varför denna helvetesnatt??

• Yossan
    AnAngel skrev 2009-11-18 17:03:49 följande:
    dum fråga... men känner ngn annan spänningar i underlivet? Känns som de pulserar emellanåt... å sticks (eller va jag nog ska säga...) kommit så sista 2-3 dagarna till och från... men så fort jag sätter mig så går de över... ngn som vart med om samma?
    Det där känner jag igen! Som hugg, stick nedåt ibland. Tror det är att det växer.
  • Yossan

Kan sonen känna att något är på gång? Katten gör det ju
    Han är orolig, mörkrädd, sover dåligt, vill sova hos oss och så... Vi har inte berätta om pyret ännu, men kan han känna det på något sätt? Märka att man beter sig annorlunda? Vet inte. Eller så är det bara en utvecklingsperiod, han är 3 år i januari.

Svar på tråden BF Juni 2010!