• Yossan

BF Juni 2010!

stina84 skrev 2009-11-24 16:07:43 följande:
    Jag gick in i v.13 idag. Kände första gången i mitten av v.12 Ja det är jätte mysigt!
    Oj, det var tidigt att känna! Vad häftigt, då kanske jag kan känna snart!
  • Yossan
    Milliemolly skrev 2009-11-24 18:54:34 följande:
    har du märket på den och vilkennätsida? jag är döintresserad!
    Se inlägg 2388 och 2389, där finns länk och info.
  • Yossan
    Thesso skrev 2009-11-24 19:23:57 följande:
    Fast framfall kan man ju även få som ung. Är det inte det man kan få om man inte tar det lite lugnt precis efter förlossningen?Har iaf en kompis som var väldigt väldigt nära att få det och då fick hon inte ens köra barnvagnen för det kunde framkalla det för att hon tog i "för mycket" Att tillägga är att hon var väl runt 28 när det hände.
    Jag har fött ett stort barn och har ett begynnande framfall (cystocele) redan. Är rädd för att det förvärrar av en förlossning till och kanske måste opereras.... Är så rädd att jag inte ska våga ta i och medverka vid nästa förlossning av rädsla för att skada det och annat än mer....
  • Yossan
    Sweetangel85 skrev 2009-11-24 21:20:15 följande:
    Hur har man om man har begynnande framfall då?jag e livrädd att jag e på väg o få ngt sådant.
    Det har man om bm säger att man har det vid gynus.
  • Yossan
    Summer skrev 2009-11-26 10:10:27 följande:
    Hej tjejer! Idag känner jag mig nyförälskad!! När jag låg och slumrade imorse vaknade jag till av en bubblande/pirrande känsla (som kolsyra) 1 cm under naveln och långt långt in. Det kändes först som kolsyra... och sedan som en liten liten Guppi-fisk som sprattlade!! Det måste vara bebis som ger sig tillkänna!
    Att du känner så högt upp!? Jag är i v 12 och känner inte ens livmodern ovanför blygdbenet ännu!
  • Yossan
    stina84 skrev 2009-11-26 18:07:49 följande:
    Hej tjejer!Jag har inte varit inne sedan i förrgår och orkar verkligen inte läsa igen alla sidor, hoppas ni förstår. Om någon frågat mig något så får jag be er artigast att fråga igen Var på begravning igår. Jätte fin dag men oerhört jobbig. Fick migrän på em och när vi kom hem vid 21 gick jag raka vägen till sängen och la mig och har idag jobbat mellan 7.30-17. Skittrött nu!Har fått roliga nyheter! Ska på anställningsintervju den 9 Har inte kvar papprerna så jag vet inte om det är en tillsvidare anställning eller vik jag sökt... (söker många jobb) Min man råkade radera allt från mailen.. Ska försöka kontakta personalfunktionen på sjukhuset och se om de kan hjälpa mig Hoppas som 17 nu bara Nu till en jätte svår fråga och jag vill ha så ärliga svar som möjligt.. Ska jag berätta på intervjuvn att jag är gravid. Är ju då ändå i v.14 så det är ju svårt att dölja. Eller ska jag inget säga? De kommer ju ändå märka det innan provanställningen går ut, dessutom går jag ju på havandeskap i mars månad... Hjälp mig *please*
    Du ska kunna vara ärlig utan att det ska påverka deras beslut. Tvekar de för att du är gravid - stäm dom eller nåt!
    Havandeskap i mars? Det var tidigt, hur kommer det sig?
  • Yossan
    stina84 skrev 2009-11-26 19:43:21 följande:
    På morgonen går min livmoder upp till naveln! Jag är i v.13. På dagen går den en liten bit nedanför. Tycdligen vanligt att det kan bli så hos omföderskor att livmodern växer snabbare liksom
    Väntar också 2:an, men känner ingen livmoder. Eller vet inte hur den känns??
  • Yossan
    stina84 skrev 2009-11-26 20:03:59 följande:
    Det är jätte olika från person till person. Men det är vanligt att livmodern växer snabbare hos en omföderska Minns att Vilda tigern här inne hade varit hos BM och hon hade sagt att hennes livmoder var lika stor som i v.16 och då var hon i v.12-13P¨morgonen känner jag min livmoder och vart kanten går, jätte tydligt när blåsan är full och trycker på dessutom Min mage är jätte sne på morgonen, den är större nu än på det kortet jag visat tidigare. änt jätte mycket på 1 vecka
    Men jag vet att jag har bakåtlutad livmoder, kanske är det det? Det sa bara "bang" förra graviditeten så hade jag fått mage över en natt - troligen när livmodern beslutade sig för att tippa över framåt till slut!? Kan vara det som gör det!
  • Yossan
    mejola skrev 2009-11-26 20:48:04 följande:
    samma här, syndes inget sen så fick man världens kula från ingestans. Mycket därför ja missade helt första gången att man ens var gravid, plus att man hade bukvägg på de så kände ju inga sparkar
    Vi får se hur det blir den här gången. Förra gången fick jag ingen kula förrän i vecka 20 ca. innan dess var jag bara svullen, som nu. Mysigare med kula!
  • Yossan

Dagens!

Har inte varit inne på ett tag. Är i vecka 13 (12+1) nu. Woho!

Är Buzzador och buzzar just nu Ifs gravidförsäkringar - och det måste jag ju göra även här!

Går gärna in på www.if.se/gravid och kika. Är någon intresserad av att en försäkringsrådgivare från If ska ringa upp och ge tips och råd kring gravidförsäkring, svara på andra frågor kring försäkringar o dyl - lämna ett meddelande i min inbox med mailadress alt telefonnummer så ordnar jag en kontakt!

Ha det så gott!

Svar på tråden BF Juni 2010!