-
OK, intressant. Häftigt som du säger att man kan se det!Golvmoppen skrev 2009-11-23 22:45:12 följande:Yossan: Jag har själv medfött hjärtfel och därför kollar de på bebis i magen.De flesta medfödda hjärtfel är inte ärftliga, men vilka som är det vet man oftast inte. Därför tror jag alla som har hjärtfel själva el fått barn med det tidigare erbjuds detta.Tycker det är helt otroligt att de kan se det mesta, så tidigt. Vissa förbindelser skall vara öppna i fosterstadiet och sedan stängas, så visst kan det bli fel där sen. De stor felen ser man ju tidigt och det är ju det man vill komma åt. -
Tillalla er som oroar er för att babyn i magen lever - här kommer ett tips! Köp en Angelsounds, en liten ultraljudsapparat (ca 300kr) som man kan lyssan på hjärtat med hemma.
Fick hem min idag, och o boy vilken trygghet att kunna höra hjärtat picka på! Man slipper oroa sig för att barnet kanske inte lever. Värt SÅ mycket!
Nu vet jag att det finns vissa ev. risker med ultraljud (om än närmast mikroskopiska!) och kommer bara använda den när oron blir för svår.
Ville bara tipsa!
-
Är i vecka 12. Känner inget än, men det kommer väl snart. längtar. Vilken vecka är du i? När började du känna?? Så mysigt!stina84 skrev 2009-11-24 14:40:18 följande:Å vad mysigt att du hört bebisen! Vilken vecka är du i nu? Jag har ju andra bevis, jag känner ju bebisen -
I matlagning har jag hört att mozzarella ska vara ok, om den är väl tillagad, tex. på pizza.Trojanen skrev 2009-11-24 14:42:35 följande:Tack för länken! Dock såg jag att mozzarella och ricotta inte var att rekommendera, typiskt! Eller i matlagning bör det kanske vara ok? -
Mmmm det är gott, men alltså a no no. Vi får hålla oss tills bebben är född!Trojanen skrev 2009-11-24 14:57:06 följande:Lite bättre, men jag älskar ju liksom tomat och mozzarella med lite salt & peppar på. Aja, tur att jag fick veta det nu och inte senare, har faktiskt inte varit sugen på det sedan jag blev gravid. -
Tradera! Sök på Angelsounds eller följ den här länken: www.tradera.com/search/result.aspx&search_category=-1mejola skrev 2009-11-24 15:29:34 följande:den billigaste ja hittar är på 900 spänn, den mest rekomenderade låg på 1200 spänn, vart fann du din så billigt? -
Eller sök även på "angelsound"...Yossan skrev 2009-11-24 15:34:36 följande:Tradera! Sök på Angelsounds eller följ den här länken: www.tradera.com/search/result.aspx... -
Har aldrig blivit lurad och är ofta på Tradera. Ta någon med bra omdömen bara så ska det nog gå bra!mejola skrev 2009-11-24 15:38:43 följande:Tack för länken vågar man lita på dom som säljer dom?blivit lurad en massa gånger så småskeptisk till tradera numera -
Då måste jag bara ha haft en ruskig tur då antar jag. Jag har aldrig gått på någon nit!mejola skrev 2009-11-24 15:44:01 följande:jo jag var också ofta på tradera som både säljare och köpare, mest de senare haha, kollar alltid omdömen, en var ärlig och skrev att de inte ens hade sakerna den la ut och betalade tillbaka. Men de andra var inte lika "generösa" Men handlar man mycket så lär man ju springa på sådana mer ofta också antar jag -
Kan tipsa om if.se/gravid där kan man tävla om en bilbarnstol - man ska skriva om en matnoja under graviditeten. Inte så svårt, det har vi väl alla.
På samma sida kan man läsa om deras gravidförsäkringar...
Jag är Buzzador, så fyll gärna i att en Buzzador tipsat