• Yossan

BF Juni 2010!

Någon som vet hur det är med KUB och sådant i Karlstad/Värmland?? Tror inte att det görs, att man får bekosta det själv i Örebro. Vet någon?

• Yossan
    Bustrollen skrev 2009-11-07 10:05:12 följande:
    Det är gratis i örebro. Min bm sa så i alla fall.
    Ja, för dom som tillhör det landstinget ja, inte för oss andra...!
  • Yossan
    Fargoli skrev 2009-11-06 21:46:05 följande:
    Apropå att kolla kön så har vi funderat mycket fram och tillbaka på det. Ser både "för-ochnackdelar" med det, men har till slut kommit fram till att vi inte ska det, vill ha den där "överraskningen" som alla pratar om när man föder
    Vi visste med förra barnet. Inte för att dom sa något vid rul (för det vägrade dom göra!) utan för att vi bad dem zooma in rätt delar så att säga och själva såg en lite snopp! Skulle vilja veta den här gången också. Har kläder kvar sedan sonen och det vore smidigt att hinna komplettera med lite "tjejigt" om det vore det. Överraskad blir man ändå, man vet ju inte vilken typ av individ det är!!
  • Yossan

Är det fler än jag som tappar hår, förresten. Kanske beror det mest på stress? Men kanske även på graviditeten? Det är tussar i borsten... Och fram i luggen är det luddigt av "babyhår", hårstrån som gått av. Suck!

• Yossan

Jag blev tvingad att berätta för schemaläggaren på jobbet. Har bett om 3 v sammanhängande semester över jul och nyår, känner verkligen att jag behöver det. Det var fler som ville vara mycket lediga och det blev tal om att det skulle lottas eller att alla skulle tvingas till lite avsteg från det de önskat.
    Jag höll på att bryta ihop när jag hörde det. Är helt slut av heltidsarbete och uppepå det studier. Behöver vara ledig! Det är det jag ser fram emot just nu, därför jag orkar...
    Jag blev tvungen att gå till henne och säga att jag hade mina skäl... och tillslut frågade hon "Är det något på gång...?" och då slank det ur mig.
    OCH jag FÅR vara ledig mina 3 veckor!! Inget snack. Toppklass!

Och mina föräldrar vet. De skulle bjuda på skumpa och skåla för mig (har fått förlängt på jobbet) och hur kunde jag smita undan det på ett vettigt sätt?? Det blev till att säga att vi hade ytterligare en sak att skåla för - en sak som gjorde att jag inte kunde dricka...

• Yossan

Jaha, och efter inga symtom (mer än lätt ömma bröst) kom där ett nytt: molvärk "där nere"!?! Hmm... Den var ny, iaf för mig.

• Yossan

Förresten tror jag att vår katt har något slags 6:e sinne. Han var den första som visste att jag väntade sonen - låg och sov på min mage, var jätte"knäig" och nu är han likadan. Annars är han mest en "ligga bredvid katt".
    Någon annan som märkt att husdjur beter sig annorlunda när man är gravid?

• Yossan

Sådär och så vet hela jobbet. Hmmm. Inte planerat, men nödvändigt. Känns sådär....

• Yossan

smoolan och
    vitvåonågratill >> Har ett arbete där jag riskerar att träffa patienter med svininfluensa. Som gravid ska man enligt riktlinjerna som sjukvårdspersonal i möjligaste mån skyddas mot detta. Vår schemaläggare visste att jag var gravid - var tvungen att berätta för henne för att få semester i jul ordentligt. Schemaläggaren hade funderat på ovanstående och berättat för chefen (skvallrat! ) och på den vägen blev det. Chefen kom in och frågade om jag var gravid och så pratade vi lite och för att kunna hålla mig undan influensasjuka var hon tvungen att berätta för övriga i personalen... Så så fick det bli. Gick in i vecka 10 idag.

• Yossan
    stina84 skrev 2009-11-09 18:40:42 följande:
    [citat]
    Jag lär väl riskera en glukosbelastning jag med. Sonen vägde 4630 g! :-O Helt oväntat. Jag är inte överviktig och hade haft normala P-glukosvärden hela graviditeten. Ingen förstod något. Men så gick jag 11 dagar över tiden. Kanske var stor del av orsaken? Är lite småskraj för hur stor denna kan komma att bli. Sonen skadade mig ganska ordentligt på väg ut, tarm och blåsa (inkontinens), och jag är precis bra från dessa skador sedan några månader... Känns inte kul att riskera dessa besvär igen! BM sa då jag ringde för att boka inskrivning att jag ska få prata med förlossningsläkare. Ev. snitt. Är eg. emot snitt, men tror nästan att det skulle vara det bästa. Vet inte om jag skulle våga ta i vid en vanlig förlossning av risk för dessa skador igen......
Svar på tråden BF Juni 2010!