Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

BF Juni 2010!

mejola skrev 2009-11-14 17:36:30 följande:
    okej, men akuten är väl kul, eller hur man nu ska säga om akut sjuka människor det är inga av de ställerna ja jobbar på kan ja ju nämna
    Ja visst är det kul och som uska får man göra hur mycket som helst på en akutmottagning Men det är tufft och man har mycket ansvar och det krävs att man har skin på näsan och lite vassa armbågar om du förstår vad jag menar
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    lingontott skrev 2009-11-14 18:44:29 följande:
    Måste bara dela med mig av en lite pinsam sak som hände idag... Jag har mått lite illa till och från och kräkts ett par gånger, men detta har varit under kontrollerade former trots allt och alltid skett hemma. De senaste två veckorna har jag mått mycket bättre.Idag när jag på ett kafé i ett köpcentrum för att köpa lunch så kände jag plötsligt att jag blev illamående och mycket knäsvag. Blev jättevarm och kände att jag höll på att svimma. Jag skulle just beställa men kände då att benen inte alls höll så jag klev ur kön och hann ungefär 2 meter innan benen vek sig. Där satt/halvlåg jag på golvet och började kräkas rakt ut på golvet mitt bland allt folk!För mig så kändes detta fruktansvärt pinsamt och ohygieniskt i dessa influensatider. Men såhär i efterhand när jag tänker på det så blir jag lite irriterad, för det var INGEN, varken personal eller andra kunder, som hjälpte mig eller frågade hur jag mådde. Fattar ju att folk inte vill ha sjuka människor kräkandes på cafégolv hur som helst, men ändå lite konstigt tycker jag...Någon annan som yttryckt sitt illamående på liknande olämpliga sätt?
    Usch jag lider med dig. Fattar inte heller att ingen brydde sig.
    Jag var på Gekås i Ullared för någon månad sedan och då började en pojke på kanske 8år kräkas och hans pappa såg enormt stressad ut och folk flydde dem. Jag gick fram till honom och sa till honom att vara lugn och att jag skulle hämta personal som fick ta hand om det. Han var jätte tacksam. Tyckte så synd om honom.

Mins även när min dotter var 1½ år så fick hon en banan i handen. Hon satrt och åt i sin vagn och vi gick på stan. Rätt som det är ser jag att hon får panik. Hon får ingen luft. Vi är då inne i en butik och jag bara slänger min väska och kassar jag har i handen, sliter upp ungen ur vagnen och vänder henne upp och ner och dunkar till henne i ryggen. Då kräks hon upp bananen, och den var STOR! Både jag och hon börjar störtlipa. Ingen i butiken, varken personal eller andra frågade hur det gick utan stod bara och glodde och sedan skötte sitt igen! Jag gick ut därifrån , skakade i hela kroppen, mådde illa och ville bara hem. När jag kom till parkeringshuset inser jag att jag inte fått med mig varken kassar eller handväska. Som tur var låg det kvar i butiken, på golvet. Inte ens det hade de brytt sig om att ta hand om. Var ändå i en liten butik, Sisters... Än idag kan jag inte ge henne banan på det viset och hon är nu 2½ år...
  • stina84
    Kikkilajnen skrev 2009-11-14 20:04:07 följande:
    Tusen TACK!Skönt att höra att det inte var helt ovanligt för det sa dem inte till mig..Har fortfarande inte blött något mer men det kommer ut gammalt blod när jag torkar mig så jag hoppas att det är på väg bort även för mig Kram tillbaks!
    Skönt att det lugnat sig lite! Hoppas du kan njuta av din Thailands semester!
    kramar
  • stina84
    elinasteen skrev 2009-11-14 19:27:45 följande:
    hej! Jag har inget internet hemma längre Men tänkte uppdatera lite iallafall, är i vecka 9+5 och var hos barnmorskan i förrgår så jag tjatade till mig ett vul allt såg jättefint ut och hjärtat tickade på jättefint! vet inte när jag har tillgång till dator igen, men hoppas alla mår bra!!! kram!
    Men vi har ju BF på samma dag. Hur kan du då bara vara i 9+5?? Skönt att allt såg bra ut iallafall
  • stina84

usch säger jag bara. Tycker så synd om alla er som mår illa och kräks här inne. Kan bara tänka mig hur jobbigt det måste vara...
    Jag mår hur bra som helst. Förstoppad och ömmande bröst är det enda. Börjar undra om jag verkligen är gravid... Jag behöver ju inte ens gå upp och ksisa på nätterna. Önskar jag hade något symtom så man kände sig lite mer säker på att man är gravid... Har inte Kub föräns den 2 december..Låååång tid kvar!

• stina84
    Fargoli skrev 2009-11-15 11:32:29 följande:
    stina84: Jag behöver inte heller gå upp och kissa på nätterna, har inte behövt det en ända gång. Men i och för sig är jag så mörkrädd att jag inte törs det, men kissar jättemycket på mornarna istället.
    Jag har jätte svårt att tömma blåsan ordentligt på morgonen... Konstigt.. Är jätte kissenödig när dottern vaknar vod 7 och måste gå på toa då. Sedan får jag sitta och pressa och ta i för att få ut allt... Är i v. 10+5 vilken vecka är du i?
    Kan du inte tända lampan då?
  • stina84

Thesso: Det du skrev om att man tidigast kan känna sparkar i v.16 stämmer verkligen inte. Jag kände mcyket tidigare när jag väntade dottern!

• stina84
    Thesso skrev 2009-11-15 11:57:17 följande:
    Igår åkte gravidbrallorna på och guuuud så skönt det var! Men jag fick direkt gravid mage! Frågade gubben om han tyckte det oxå och så var det ju så klart. Vi skulle ha besök och vill inte direkt berätta för någon eftersom jag inte gått in i v 12 än. Riktig mage hade jag. Så mysigt!!!
    Härligt! Jag går också med gravidbyxor ibland. Har en mamma kjol jag flitigt använder nu Annars blir det vanliga byxor med gmmiband i
  • stina84
    Xtra skrev 2009-11-15 17:28:44 följande:
    Yossan: Jag använder också mina vanliga byxor, men funkar bara med jeansen med låg midja. De med normalhög midja funkar inte alls, där kan jag inte ens knäppa knappen. Puh. Fast i helgen gick jag i mysbyxor, gud så skönt det var!Stina84: Jag behöver inte heller gå upp på natten för att kissa, OM jag sover gott och inte vaknar en enda gång. Dock brukar jag sova lite halvoroligt och vaknar en gång varje natt, oftast runt 03-tiden, då går jag upp och kissar. Men sover jag har jag inga problem med att hålla mig itll morgonen! Samma sak på dagtid, jag behöver inte springa på toa varje timme som min gravida syster tex, oerhört skönt måste jag säga!
    Jo visst är det skönt på ett sätt att slippa eländet. Snart så slipper ju de andra det med, för att i slutet av graviditeten bli så igen. Då kommer vi alla får springa ofta på toaletten

Idag har vi farit och flängt. Varit på kalas och ätit smörgåstårta, såååå gott Sedan har vi varit hos svärmor och svärfar och fått hem en massa möbler från min mans morfar. Känns konstigt att ha allt hemma här, men man vänjer sig kanske..
    En trevlig dag har det varit iallafall Imorgon börjar en ny vecka, tråkigt då min man börjar jobba igen. En annan går ju hemma hela dagarna, är så drygt...
  • stina84
    mejola skrev 2009-11-15 18:51:53 följande:
    jag hade nog föredragit att vakna och klivit upp än som de är nu att på morgonen har ja tokont i magen för att ja är riktigt extremt kissnödig
    så har jag det med! Det värsta är att jag har svårt att tömma hela blåsan. Få ta i, nästan som när man bajsar, för att få ut även de sista 100ml.
Svar på tråden BF Juni 2010!