Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

BF Juni 2010!

Höst flickan skrev 2009-11-13 13:19:57 följande:
    Hoppar in här med är gravid i vecka 10+4 och har gjort ivf.Andra barnet är det, första blev en fin dotter som nu är dryga 3 år.Mår oxå illa..istort sätt varje natt o dag o kväll..men har pausar därimellan.Hade ujifär lika dannt med dottern..o tyvörr länge...tror det var till vecka 30 el mer, men jag mår inte illa hela tiden...o det är skönt.Var på inskrivning i går, bm var mycket trevlig.Tog i dag blodprov för KUB.är oxå jättekänslig o lättirriterad.
    Välkommen hit
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    Kikkilajnen skrev 2009-11-13 19:23:58 följande:
    Hej tjejer!Jag åkte in akut igår med kraftiga blödningar och var helt säker på att jag fått missfall.Bäbis levde iaf men blödningarna slutade inte så jag fick stanna kvar.Nu har blödningen avtagit men läkarna säger att det ska komma ett lass till då jag har ett område på 6x2 cm som är fullt med blod som ska ut.Har fått sett bäbisen 3 dagar i rad på VUL men känner inte riktigt att jag kan glädjas åt det ändå.Ingen vet vad det beror på och missfallsrisken är inte över ännu.Vi som åker till Thailand i 7 veckor på måndag...Fick ställa in helgens planer i Hudik för att träffa nära och kära en sista gång Jag hoppas sista lasset med blod kommer snart så jag kan fokusera på annat.Är i V.12 idag, jag som längtat så....
    Usch, förstår din oro. Hoppas att allt blod kommer ut och att bebis mår bra därinne så ni kan njuta av eran resa!
  • stina84
    Mamsterbabe skrev 2009-11-14 10:03:55 följande:
    Kan det vara möjligt att jag som är förstföderska redan kan ha fått lite kula?Igår när jag satt/låg i soffan så stod magen rakt ut som en boll, ganska hård var den också. Vet iof inte vilken vecka jag är i, tror jag är runt 8-9. En liten fråga bara, vi säger att jag är i 8+5, är jag då i vecka 9? Jag blir så förvirrad av allt det här :D
    Det är inte alls omöjligt att magen är större. Fast det är ju inte bebisen utan tarmar och annat som svullnat. Men det har ju iallafall med graviditeten att göra
  • stina84
    mejola skrev 2009-11-14 11:20:00 följande:
    vid v9 är själva alltet inte större än en apelsin ungefär sammanlagt å de syns inte än. Men som stina sa så är de mycket som svullnar EGOjisses vad trött ja är, skulle ha jobbat ihelgen men fick snällt ringa och säga att de går inte, 14 dagar i sträck blir förmycket ändå vaknade man kl 09 och kunde inte somna om
    Oj 14 dagar i streck det är tufft! Hue klarar du det? Läste tidigare att du jobbar inom äldreomsorgen med och det är ju tufft! Får man fråga vilket äldreboende du jobbar p? Lovar att inte skvallra
  • stina84
    mejola skrev 2009-11-14 11:41:12 följande:
    de är ju skola 5 dagar så de blir mycket sittandes ändå, bara en på jobbet änsålänge som vet om något. haha skriver ja de här så läser nog många de så de vågar ja inte
    Skit oxå Jag som är sååå nyfiken haha Så fort du är redo att gå ut med att du är gravid får du avslöja vem du är
  • stina84
    Hk83 skrev 2009-11-14 11:33:11 följande:
    Shit vad ni skriver här.. Jag orkar inte läsa alla sidor, brukar bara ta några stycken emellanåt..=) Har själv inte orkat skriva nått på jättelänge för jag mår så pissilla fortfarande. Igår var jag på inskrivning hos bm iaf. Och allt såg bra ut. Fick tid till rul den 8 januari vilket är en hel evighet (tur att jag sett den lill* på vul redan) =)Känner mej hur ogravid som helst fastän jag har illamåendet.. Konstigt.nähe nu måste jag ta hand om två styck snoriga busungar...
    haha ja, har man varit borta mer än 1 dag så är det i stort dett kört!
    Stackare som mår så illa, får du något mot illamåendet då?
     Kul med inskrivningen, fick du göra ett Vul på inskrivningen? Kul
    Förstår hur du menar, jag känner mig inte heller gravid, lite svullen bara och ömma bröst annars ingenting....
  • stina84
    [v11.jpg]

bebisen i v.11
  • stina84
    Hk83 skrev 2009-11-14 12:28:38 följande:
    Stina84: Ja jag käkar Lergigan comp så lite hjälp har jag fått.. Nä jag gjorde inte vul:et i samband med inskrivningen utan i v 6 för jag visste ju inte att det var nått där..=)Är det nån mer än jag som rusat upp i vikt redan?? Jag har sedan jag fick reda på graviditeten(är i v10+0) gått upp ca 4 kilo.. Skitmycket men det kan ju bero på att jag äter allt jag kommer över pga illamåendet. Hoppas det går över snart annars kommer jag ju bli smällfet och jag är ju redan mullig..=( Gick upp 22kg förra grav men då var det ju två..
    Jag har gått upp 2.5-3kg och är i v.10+4. När jag väntade dottern hade jag gått upp 6kg vid samma tidpunkt. Då gick jag upp 28kg totalt. Har inga planer på att låta det bli så igen..
  • stina84
    mejola skrev 2009-11-14 11:45:18 följande:
    haha jobbar du själv inom de eller?
    haha missade ditt inlägg helt innan! När nu jobbar jag inte på äldreboende, men har gjort det tidigare. Varit mest på ceciliagården, lite på Ekåsen sedan gjorde jag praktik för lääänge sedan på hälsans äldreboende (tror det heter så)
    numer är jag inom hemtjänsten samt på akuten.
  • stina84
    kozzan skrev 2009-11-14 16:02:17 följande:
    jag har gått upp 6.5kg i bara vätska... ringen har åkt av och det är bara gympaskorna som går på
    Oj! Är det ditt första barn? Om inte, var det så sist med? Hoppas det lugnar sig!
Svar på tråden BF Juni 2010!